Keesokan harinya...
Sofea berada di hadapan rumahnya. Jam menunjukkan pukul 5 petang. Dia keluar dari hospital baru sebentar tadi. Dia mengambil keputusan untuk balik dengan teksi. Malas nak suruh suami sendiri ambil. Dia melihat hadapan perumahanya. Kereta suaminya masih tiada. Mungkin tak balik lagi. Dia masuk ke dalam rumah dan terus pergi ke bilik rahsianya. Dia masuk dan berasa pelik.
Ada orang masuk ke bilik ni? Tanya Sofea dalam hatinya. Barang-barang nya seperti sudah disentuh orang.
"Razel... ada orang masuk ke bilik ni?"tanya Sofea kepada seseorang yang menjaga bilik ini. Satu tubuh badan lelaki yang agak tinggi keluar dari kegelapan. Dia memakai baju hitam lengan pendek, apron berwarna hitam, rambut panjangnya diikat belakang dan memakai sarung tangan berwarna hitam. Hensemlah juga😳. Sofea terus memandang tepat ke mata Razel, pembantunnya.
"Ada.. suami kau", kata Razel yang sudah mengalihkan pandangan tajam dari Sofea. Sofea terus berjalan pergi ke orang yang meminta tolomg kepada Putra semalam. Dia mengambil pisau bedah dan menikam banyak kali di perut orang tersebut. Percikan darah kena akan mukanya. Dia terlalu marah dengan perangai suaminya yang tidak menjaga privasi dirinya. Razel mendekati Sofea yang sudah berhenti menikam orang itu. Razel memeluknya dari belakang. Tangannya mengambil terus pisau yang dipegang Sofea.
"Calm down,Sofea...",bisik Razel di telinganya. Sofea mengeluh berat. Razel memang selalu menenangkannya bila dia sedang marah. Dia memusingkan badannya dan melihat Razel. Razel masih lagi memegang tangannya. Razel mengusap lembut rambut Sofea agar tenang. Sofea hanya membalas dengan senyuman. Dia masih ingat lagi bagaimana mereka berjumpa
☄️TB☄️
Sofea sedang berjalan dan mindanya hanya kosong masam itu. Dia berjalan di sebuah lorong yang hanya diterangi dengan cahaya bulan. Semasa Sofea berjalan di lorong itu, dia ternampak satu tubuh badan sedang menyorok dala kegelapan. Sofea mendekatinya dan melihat lelaki itu srdang memegang pisau yang masih berdarah dan sebuah tubuh yang kaku di sebelahnya. Sofea hanya memandang kosong sebab dia tahu, dia pernah membuat perkara seperti ini. Dia melutut dan melihat lelaki itu. Lelaki itu masih menyorokkan mukannya dengan tangan. Sofea menarik tangan lelaki itu. Lelaki itu tersenyak dengan tarikan Sofea. Sofea melihat lelaki itu sedang menangis ketakutan. Sofea melepaskan tangannya dan mengusap lembut kepala lelaki itu.
"Pergi... biar aku tolong kau", kata Sofea lembut. Lelaki itu terus mendongak melihat Sofea. Dia terus menggeleng.
"Tak... ini saya yang buat! Kenapa saya nak suruh orang asing yang tanggung!", kata lelaki itu. Sofea hanya menggeleng.
"Tanpa... aku dah banyak kali buat benda ni.. so tak perlu risau. Cuma aku nak kau tolong aku je", kata Sofea.
"Tolong apa?"kata lelaki itu. Sofea mengeluarkan kunci dan kertas dari baju sweternya dan beri kepada lelaki itu.
"Kau ambil kunci dengan kertas ni. Kau cari maklumat rumah ni lepastu kau menyorok dekat sana", kata Sofea. Lelaki itu lebih terkejut dengar kata Sofea.
"Saya tak boleh buat macam ni!!"kata lelaki itu separuh menjerit.
"Cepat pergi!!!" Kata Sofea dan terus mengangkat lelaki itu da menolaknya. Tiba-tiba kereta polis dari mana muncul tak tahu datang pergi ke arah Sofea. Pada hari itu lah, Sofea ditahan dan diamsukkan ke pusat rawatan. Semasa harinya keluar dari pusat tersebut, dia ternampak seorang lelaki menunggunya. Ia Razel. Lelaki yang ditolongnya 1 tahun lepas. Sofea mendekatinya. Dia melihat perubahan Razel yang agak ketara. Berambut panjang dan mengikatnya di belakang. Muka yang licin dan bersih dari pertama kali masa dia berjumpa dengannya.
"Awak okay ke?" Pertanyaan pertama Razel selepas lama tidak menjumpai Sofea. Sofea tersenyum.
"Saya okay.. awak masih duduk dekat rumah saya lagi ke?, tanya Sofea kembali. Razel hanya mengangguk begitu juga Sofea.
"Baguslah.. nanti bila saya dah boleh keluar dari rumah ibu bapa saya baru saya balik semula. Banyak benda saya nak buat semula", kata Sofea sambil senyum sinis. Razel terus menarik Sofea ke dalam pangkuanya.
"Thank you..... awak dah banyak tolong saya", bisik Razel.
"You welcome", balas Sofea sambil senyum di belakang Razel. Razel melepaskan pelukannya dengan Sofea.
2 bulan kemudian..
"Sofea okay dah ke ni? Mama takut Sofea tak okay lagi lah...", kata Datin Zaharah. Sofea hanya mengangguk mengatakan dia sihat.
"Mama jangan risau.... anak mama ni kan kuat", kata Sofea sambil mengangkat tangannya dan gelak. Ibunya juga gelak bersama anak perempuannya..
Akhirnya sampai pun. Aku dah lama tak duduk rumah ni, kata Sofea dalam hatinya. Dia masuk ke dalam rumahnya dan mengetuk pintu hadapan.
clack!pintu rumahnya dibuka.
Seperti dia fikir, mesti Razel akan membukakan pintu kepadanya. Sofea gelak kecil sebab melihat keadaan Razel. Dia berpakai hanya berbaju singlet berwarna hitam dan memakai seluar pendek. Razel pelik melihat Sofea yang tiba-tiba gelak. Sofea masuk ke dalam rumah.
Huish... bersihnya rumah ni.. pandai juga dia jaga, kata Sofea dalam hatinya. Razel masih mengekorinya di belakang.
"Ada apa-apa ke kau buat dekat rumah ni?" tanya Sofea tanpa memandang Razel.
"Ada. Kau nak tengok ke?" tanya Razel kembali. Sofea hanya mengangguk. Razel menarik tangan Sofea untuk naik ke atas. Eh eh kau apahal tiba-tiba tarik aku pula ni?
Mereka berdiri di sebuah bilik. Tangan Razel masih tidak lagi melepaskan tangan Sofea. Sofea tidak mengendahkan perbuatan Razel. Razel membuka pintu bilik tersebut. Gelap. Razel menolaknya masuk. Razel terus menutup pintu. Bilik itu menjadi gelap gelita. Tiada langsung cahaya. Tiba-tiba lampu dibuka. Sofea melihat sekelilingnya. Ada kerusi seperti di Klinik gigi tapi yang ini lain. Kerusinya berdarah dan ada satu tubuh badan yang masih berdarah lagi. Barang-barang pembedahan juga masih berdarah lagi. Ada mayat yang digantung. Nasih bilik ni tak berbau busuk. Aku pun tak tahu kenapa tak busuk? lantak lah. Razel mendekati Sofea dari belakang dan memeluknya. Razel terus mencium leher Sofea. Sofea terkejut dengan tindakan Razel.
"I.. Love... You", bisik Razel satu persatu. Sofea lagi sekali terkejut. Sofea memusingkan badannya dan melihat Razel. Sofea terus memeluk Razel.
"Thank You", bisik Sofea balik kepada Razel. Dia terus mencium pipi Razel. Razel melihat tajam ke mata Razel. Razel menarik muka Sofea dan menciumnya. Hahahahahha......... bukan di pipi but on their lips💕malam itu bertukar menjadi malam yang terlalu istimewa...
A/n:mak oitt panjangnya... sakit tangan den menulisnya😰 k lah aku tau yang ni geli hahahahhahahahahah.... jangan lupa vote k💕
YOU ARE READING
𝐈𝐬𝐭𝐞𝐫𝐢 𝐊𝐮 𝐏𝐬𝐲𝐜𝐡𝐨[𝐎𝐆]
Mystery / Thriller| S L O W U P D A T E | 🔄 Seorang perempuan yang bernama Nurul Sofea. Seorang perempuan yang pernah membunuh seseorang dan dimasukkan ke pusat pemulihan. Ibu bapanya menjaga dia sehingga betul-betul pulih dan baru membenarkan dia duduk seorang di...