Bab 1(Hari Pertama Sebelum Majlis Pelancaran

128 3 0
                                    

Cyberaya
5:30 AM
Encik Azmi's POV

Pada pagi ini,Aku seperti biasa bangun lalu mandi..Jadi,lepas mandi,aku pakai baju lalu menunaikan solat subuh..selepas aku solat,aku turun kebawah untuk.sarapan bersama isteriku,Puan Salwa..sebenarnya,saya bekerja sebagai pekerja di Syarikat Iris Cruises Sdn Bhd..

End Of POV

EA:Sayang,Abang pergi kerja dulu ye..jaga diri awak baik-baik..

PS:Ya..hati-hati tau sayang..jangan macam dulu..

Encik Azmi mengambil kunci kereta lalu meluru ke kereta jenis Honda
Odyssey

Semasa dalam perjalanan,Encik Azmi terlanggar(tanpa sengaja)terlanggar sekumpulan budak melintas jalan..ramai orang pada masa itu melihat kejadian itu..

Encik Azmi:(Lagi sedang bawak kereta automatik)

Tiba-Tiba
sashhh...

Encik Azmi:Allahu Akbar..astaghfirullahalazim...apa benda tu..

Klakk..tuklah..(Bunyi pintu kereta open/close..

Encik Azmi:Masya-Allah..kenapa aku langgar budak ni..maaf encik saya tak sengaja..

Ureang:Takpa encik..kami dah melihatnya..encik tak sengaja pun..

Encik Azmi:(dalam Hati)apa dah jadi dengan dunia ni..)takpalah..encik saya pergi dulu..

Skip Time....(Setibanya disana)

Encik Azmi sudah pun sampai di Syarikat Iris Kruises sdn bhd..tempat kerja itu mempunyai laynan yam baik..

Encik Azmi meletakkan keretanya di parking VIP kerana dia adalah seorang pekerja Aras 5..

Encik Azmi:Aduhh..macam mana ni..
aku pagi tadi lagi dah langgar budak..aku tak sengaja..

Encik Farhan:Ehhh...Encik Azmi..kenapa lambat..kenapa muka kau pucat semacam je ni..

Encik Azmi:eh takdelah..kau ni..jomlah masuk pejabat..(Author:kau ni Cakap jelah yang kau langgar budak pagi tadi tu..EA:Ihhh...kau ni..
Author:takdelah gue tipu aja..masuk balik dalam buku)

EF:Jom..bos nak jumpa kau..ada satu dia nak bagitau kau..

SKIP TIMe

Di bilik bos..

Bos:Azmi..ada satu saya nak bagitau..

Azmi:apa yang bos nak bagitau tu..

Bos:dengar ni..saya nak kamu arahkan pekerja di Kedah untuk bina satu buah 'kapal persiaran yang baru'..faham??

Azmi:saya jugak ke..saya kena pergi sana..bila nak buat tu bos..

Bos:saya nak kamu pergi ke Kedah..saya nak kapal tu dibuat hari ni..tapi ingat,jangan tunjukkan muka kamu..

(keluar)

Klakk..tuklah..(bunyi pintu kereta Open/close..

Azmi:macamana tu ye..baik aku pergi Hospital..dengar2 budak tu kena rawat di Hospital Cyberaya..

(In call)

Helo!?

Ya Helo,apa yang kami boleh bantu..

Aaa..ni Panggilan dari Iris Cruises SDN BHD,mintak tolong boleh tak..

Apa dia..saya di sini siap menolong..

Tolong bina satu buah kapal persiaran ikut salinan rupa kapal Genting Dream..boleh..saya nak pembinaan itu bermula hari ini..

Rupa kapal Genting Dream..okey..pembinaan ini siap dalam masa 4 hari..di mana encik nak lancarkannya..

Saya nak kapal persiaran itu dinamakan 'Majesty Academy'.. kapal itu akan dilancarkan di port Cyberaya..

SKIP TIME

(Di Hospital Cyberaya)

Ammm...boleh saya tanya..tadi ada ambulans datang tak kesini..

Ambulans?!!ohh..ada..tadi ada ambulans datang sini..bilik pesakit tu ada di tingkat 2 nombor 32..

$Kip time yang kau naik lif..

huhhh...eh Farhan..kau pun Ada..apa kau buat kat sini..

Takde pape...cuma tengok-tengokkan budak-budak ni je..kenapa..

Kau ada anak ehh..

Ehh..kau ni..memanglah ada..

Ohh..ada..(berjalan)
(dalam hati)Ali,Iman,Alicia,Zass,Roza,chris,Rudy,Bulat,Khai,Mika?!Pelik pelik nama korang ni..

Ya..memang pelik..mungkin ke parent diaorang ke bagi nama macam tu..

ohh..(bisik)eh Farhan..apa nama anak kau tu..lama tak nampak batang hidung dia tu..

Kau baru je sebut nama dia tadi..cuba kau teka..

Emm..Siapa nama bapaknya Farhan di sini..

Saya..(Ejen Iman)

Kamu ke..

Ya..tadikan Ayah..ada kereta jenis Honda Odyssey langgar Iman..

Iyeke..kau ni Azmi!!..sampai hati je langgar anak aku..

Eh bukan kau jelah..anak aku pun si
Jet tu pun kena bahagian tangan kiri..betul tak..

(angguk)

Sorilah..dia ni jarang nak bercakap..jadi,jangan hina dia
..

Ohh..jarang nak cakap rupanya..

Haihh..bilalah nak keluar ni..kalau kau nak tau,nama sebenar si Jet ni ialah Khairul Irfan bin Azmi..tapi kami panggil dia 'Jet.

Ohh..kalau si Iman ni pulak ialah Nur Iman Binti Farhan..

(terus doktor datang)

Doctors POV

Aaa..ni saya cuma nak bagitau bahawa KHAIRUL IRFAN BIN AZMI dan NURUL AINUL IMAN BINTI FARHAN ni akan keluar pada hari esok

(AIDAprima horn sounding around the Room)

Esok..alhamdulillah..nasib baik..

(Geleng kepala tanda pelik dengan Iris mata ke atas)

kalau macam tu...

Emm..encik..maafkan saya..

Oh maaf..(doktornya)

Papa...datang pun

Alicia..tunggu papa ke

(bunyi batu kena sorong)

Kalau macam tu ayah minta diri dulu ye Jet..

(angguk kepala)

Bersambung...

Halo MSC...macammana dengan cerita saya ni..penuh perasaan gembira kan..jadi,tunggu sehingga Bab 2(Hari kedua sebelum pelancaran)

So..dalam ni ada kesalahan ejaan..sila komen untuk beritahu author tentang kesilapan..

Dalam cerita ni..Author dah ubah semuanya..Jet ialah anak yang kaya manakala Iman ialah kawan kepada Jet..

Dalam cerita ni,Moon dah lama meninggal disebabkan kemalangan Bas Ekspres yang menuju ke Kuantan..

Nanti Author akan jelaskan dalam cerita yang seterusnya iaitu Accident..

Majlis Pelancaran Yang SedihWhere stories live. Discover now