perkenalan yang membahagiakan.

9 2 1
                                    

Hari ini Fawiya perlu melaksanakan tugas2nya sebagai peguam yang berpangkat tinggi...Dia perlu menyelesaikan masalah dengan segera.

Sampai di tempat kerja...
En. Khalieed; Fawiya saya mahu kamu menyelesaikan masalah tentang pembangunan yang terbengkalai itu.
Fawiya; baiklah En. Khalieed.

Tiba2, seorang lelaki masuk ke dalam pejabat Fawiya iaitu Faris Adli. Dia memang suke mengusik Fawiya.

Faris; hi Fawiya yang cantik lagi manis...
Fawiya; hi abang Faris...saya nk siapkan kerja nie..
Faris; alaa kita sembang2 la dulu...
Fawiya; i sad no, no!.. now go out!
Faris; sorry Faw, im go.

Selepas kerja Fawiya siap...
En. Khalieed; Fawiya, kamu boleh pulang.
Fawiya; terima kasih En.
En. Khalieed; sama2.
Semasa ingin berjalan ke tempat yang Fawiya parkir kereta, tiba2 Faris pon muncul. Fawiya akan berasa bengang apabila Faris mengekorinya. Faris seorang lelaki yang agak hensem but terlampau mengada(gedik kot).

Fawiya; Faris, why u follow me?
Faris; idc. I must protect u..
Fawiya; buat apa nak jaga saya, takde benda buruk berlakulah..
Faris; takpe tapi abang still nk ikut Fawiya.
Fawiya; hmmm yelah pape jelah.
Faris; ermm Fawiya boleh tak Faw teman abang minum2 petang. Please..
Fawiya; yelah jom.

Sampai di Starbucks...
Mereka berdua mengoder air berperisa Cookies&Cream. Selepas itu, mereka pun duduk di tempat duduk yang tersedia untuk dua orang.

Faris; Faw, sebenarnya abang nak bagitahu sesuatu yang amat membuatkan abang bahagia kalau abang dah tell ni kt Fawiya. Abang harap Faw sudi dengar.

Fawiya; apa yang abang nak cakap? Saya sedia mendengar.
Faris; terima kasih Faw.
Fawiya; sama2.
Faris pun memulakan ceritanya...

Faris; abang harap selepas abang cakap benda nie...Faw tak rasa marah, sedih, kecewa dan apa2 sahaja. Okay abang memulakan cerita, sebenarnya abang dah lama sukakan Fawiya..tapi abang tak tahu nak luah macam mana, jadi hari nie ialah hari yang sesuai untuk abang luahkan. Abang pernah cuba untuk move on sebab abang rasa yang Fawiya dah berpunya, rupa2nya Faw tidak pernah bercinta. Jadi Faw sudi tak terima abang? (Dengan nada yang sedih)
Fawiya; kenapa abang sanggup mendiamkan diri..sedangkan abang dh tk bole move on. Faw bukan apa tapi Faw terkejut selepas mendengar luahan abang.

Faris; abang tahu Faw tk nk terima abang kan...
Fawiya; bukan la abang, Faw cuma tak ready jer..sebab Faw tk pernah bercinta
Faris; takpelah Faw..abang bukannya sesuai dengan Faw pon. Jomlah kita balik... (dengan nada yang agak bengang)
Fawiya;sabar la kejap.

Faris sudah berjalan agak laju kerana terpaksa memendam derita...Fawiya sudah terkejut kerana melihat Faris begitu emo. Actually, Fawiya sudah ready untuk terimanya tapi dia malu untuk luahkan. Abang tunggu!!! Jerit Fawiya. Cepat la sikit. Kata Faris kepada Fawiya.

Fawiya sebelah Faris sekarang. Faw cuba untuk luahkan pula...

Fawiya; abang kenapa dengan abang?!
Faris; takde apa2. Cepat sikit..abang balik dulu.
Fawiya menjerit; abang!!! Faw sayang abang.

Faris terkejut dan pergi ke Faw. Dia sungguh terkejut juga kerana Fawiya sudah menangis...

Hey guys bab nie mybe tak berapa best tapi takpe author akan buat yang lagi best...vote&comment plz!

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 16, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

MISS LAWYER SANGAT CUTE!♡Where stories live. Discover now