『️Episode 6』️

569 15 3
                                    

Apa sebenarnya dia buat dengan orang tu?! dia ni gila ke! takkan aku kahwin dengan perempuan gila?! mama pun tak pernah bagi tahu latar belakang perempuan tu?!tertanya tanya Putra di dalam otaknya. Berkali kali dia berfikir. Semasa dia sedang fikir, rupanya dia dah sampai di hadapan perumahanya. Dia masukkan keretanya di di dlama kawasan perumahanya. Semsa dia berjalan pergi ke pintu,dia berhenti. Perlu ke aku tanya dia?

Ah! Putra terus masuk ke dalam rumah tanpa salam. Sofea yang sedang menonton tv terkejut dengan suaminnya. Dia terus bangun dan pergi ke arah suaminnya.

"Dah tak tahu nak bagi salam ke encik abang oi",sindir Sofea. Putra tidak mengendahkannya. Dia terus pergi ke dapur dan minum secawan gelas. Dia terus naik ke atas tapi dihalang oleh Sofea. Putra terus menolak tangan Sofea. Sofea masih menghalangnya lagi. Putra terua mengangkat Sofea.

"Kenapa ni hah my love?" Tanya Putra manja. Sofea dah menyampah dengan suara Putra. Aku tampar sat lagi laki ni!bisik Sofea. Sofea terus turun dari diangkat dari Putra. Tiba-tiba ada seseuatu terjatuh dekat atas. Sofea terus berlari naik ke atas dan terua masuk ke dalam bilik. Putra hanya membiarkan saja isterinya berlari.

☄️☄️☄️

Sofea masuk dan teekejut melihat pisau yang masih berdarah jatuh. Dia terua mendekati pisau itu. Di tepi pisau itu, Razel sudah menahan Sakit. Sofea terus mendekatinnya. Sofea melihat lengan Razel sudah penuh dengan darah.

"Kenapa ni Razel? Macam mana boleh jadi macam ni?", tanya Sofea perlahan. Razel terus menggelengkan kepalanya. Dia cuba bangun tapi dia terus jatuh kembali. Sofea menggeleng. Dia bangun dan pergi ke kota kecemasan. Dia mengambil pembalut dan pergi kembali ke arah Razel. Dia membalut tangan Razel walaupun Razel sudah banyak kali menolak. Sofea tetap berkeras. Selepas siap membalut lengan Razel dia terus bangun dan keluar tapi tangannya ditarik oleh Razel. Sofea terjatuh sebab Razel menariknya terlalu kuat. Dia terjatuh dan Razel terus memeluknya. Sofea hanya diam seperti batu di situ.

"Don't go.. please..", bisik Razel perlahan. Sofea terus melihat muka Razel.

"Tak boleh Razel... si Putra ada dekat bawah", pujuk Razel. Razel terus menarik muka Sofe adan menciumnya.

"Sofea... you just belong to me", kata Razel sambil memegang pipi Sofea.

"I know that. You don't have to worry about that, okay? Relax.. I love you too", kata Sofea sambil senyum manis kepada Razel. Razel hanya membalas dengan senyuman juga. Sofea bangun dan meninggalkan Razel di dalam bilik. Semasa dia keluar, Putra sedang naik ke atas. Terkejut Sofea dibuatnya. Sofea mendekati Putra.

"I... nak cakap dengan u kejap", kata Razel. Sofea hanya mengangguk setuju.

☄️☄️☄️

"Sebenarnya I kena pergi outstation dekat Paris sebab kerja selama 2 minggu. I harap u okay je", kata Putra tanpa memandang Sofea. Sofea hanya mengangguk. Pergi jelah..kisah apa aku!bisiknya dalam hati.

"I okay je",kata Sofea. Lepas mereka berdua senyap,Sofea terus keluar dari bilik.

Hehehhehe..... kau tak tahu apa tujuan aku nak pergi sana Sofea. Aku dah bosan dengan kau. Kau takpl pernah kasi aku sentuh kau. Baik aku kahwin dengan orang lain and biar kau sengsara tengok aku kahwin dengan orsng lain, bisik Putra sambil senyum sinis.

Baguslah kau pergi.. aman sikit hidup aku...

A/n:Putra!! Apa kau nak buat giyy paris! Kau pergi sana bukan kerja! Nak jumpa perempuan lain kan! 🔪 hehehehehe episode 7 akan ada watak baru😝 iaitu lrang penghancur rumah tangga. Kau tk tau bila bermadu dengan orang macam Sofea😏


𝐈𝐬𝐭𝐞𝐫𝐢 𝐊𝐮 𝐏𝐬𝐲𝐜𝐡𝐨[𝐎𝐆]Where stories live. Discover now