"BINI abang masak apa tu?"Khairul memeluk pinggang Nadhirah dari belakang.
"ooo mak kau jatuh tergolek! Awak ni!"Latah Nadhirah .Senduk dah selamat ketuk ke dahi Khairul .
Khairul mengaduh kecil .Tangannya mengusap kesan dahinya.
"Apa peluk -peluk ni.Orang nak masak.Pergi tengok bola sana !"Arah Nadhirah sambil mengangkat senduk ke muka Khairul. Dia menghadap ke arah Khairul. peluk dipinggang dileraikan .
"Tak best lah.Kacau isteri abang best."Khairul tersenyum nakal.
"Tak ada.tak ada.Pergi jauh -jauh,orang nak masak.Nanti siap,Dee panggil eh?"Nadhirah mencubit pipi Khairul geram.Dia meghadap semula ke dapur.
Khairul pergi sebelah Nadhirah.Carrot diambil dan dipusing-pusing.
"Abang bosan la.Nak tolong boleh?"
Khairul buat muka comel.Nadhirah mencebik."Nak tolong eh, tolong jangan kacau Dee boleh?Boleh tak?" Nadhirah mengacau-ngacau Tomyam. Dia tidak pandang Khairul disebelah.
"Tak apa. Abang tengok dari sini je."Khairul tidak lepas memandang isterinya yang sedang memasak. Nadhirah tidak pedulikan Khairul disebelah.
Idea gila Nadhirah muncul. Dia menyeluk poket apron merahnya untuk mengambil iphone 6+nya. Dia membuka lagu. Volume dinaikkan. Lagu bombayah dari blackpink dimainkan.
Nadhirah terangguk-angguk kepala mengikut rentak lagu. pinggulnya bergerak kiri dan kanan.
"Bombayah!!" Nadhirah mengayunkan senduk di tangan ke udara.
Khairul terperanjat melihat isterinya bagaikan dirasuk menari tak ingat suami disebelah.
"Nadhirah!"Panggil Khairul kuat. Nadhirah buat tak endah. Dia menari shuffle. woi, sempat lagituh!
Khairul menepuk dahi. Argh, sudah! Makin teruk isteri aku ni. Lagu ditukar pula. Fire dari Bts dipasang.
Dapur api ditutup. Tomyam dah siap masak. Nadhirah beralih kepada papan hiris. Dia menghiris bawang besar lalu dicampak ke dalam mangkuk yang berisi 2 biji telur yang telah dipecahkan. Secubit garam ditabur. Nadhirah mengangkat mangkuk lalu mengacaunya.
"Fireeeeeeeee!!!!!" Tiba-tiba Nadhirah menjerit.
Khairul yang sedang minum air tersedak.
"Mana api? mana-mana?" Tanya Khairul kalut. Dia mencari api disekitar dapur tersebut.
"Apa awak ni? Mana ada api la. Tadi saya nyanyi je." Nadhirah tergelak kecil melihat suaminya kalut tadi.
"laa ingat ada api betul."Khairul geleng kepala dan tersengeh malu.
"Apa la dia ni. Awak, tolong ambik kuali jap. Bawah kabinet."Nadhirah memuncung bibir menunjuk ke arah belakang Khairul.Khairul menurut. Dia duduk mencangkung. Kuali di ambik dan dihulur kepada Nadhirah.
"Terima kasih."Nadhirah tersenyum manis. Dia meletakkan kuali ke dapur gas. Api dibuka. Minyak masak dituang. Apabila yakin minyak betul-betul panas, Nadhirah menuang telur ke dalam kuali. Tiba-tiba lagu senyum dari Asad Motawh bermain.
Let me see your smile
Let me see your laugh
Let your worriers go away
And never come againPercaya atau tak, Khairul menyanyi dengan merdu sekali. woh, ustaz pun layan lagu macam ni eh? hahaa!
Nadhirah tiba-tiba kaku. Dia seperti terpukau dengan suara merdu Khairul.
I want smile with you
I want laugh with youKhairul menarik kedua-dua tangan Nadhirah. Nadhirah masih kaku. Dia mengikut saja pergerakan Khairul. Nadhirah menghadap Khairul. Mata mereka bertembung. Tiba-tiba Khairul memutarkan tangan Nadhirah dan mereka menari. Dapur dah jadi pentas daaa! hahahh!
YOU ARE READING
SUAMIKU USTAZ KOREA (COMPLETED)
RomanceFirst story by najwain: WARNING: * CLICHE AND CRINGE STORYLINE :) * Nama watak utama bertukar atas sebab tertentu. Khairi = Khairul Natrah = Aireen Nadhirah SIPNOPSIS Khairul telah memendam perasaan sukanya terhadap Nadhirah 7 tahun yang lalu. Mere...