Baguslah Putra kau pergi.... aku pun nak duduk seorang diri je dekat rumah. Kalau kau ada semak aku rasa..
KLIA
Sofea dan Putra berjalan bersama pergi ke airport. Sofea juga baru bangun dari tidurnya.
"Okay lah sayang.. abang pergi dulu tau! Jaga diri baik-baik", pesan Putra. Eiii.. kadang abang kadang awak..
"Iya! Jangan risau lah! Saya ni bukan tak pandai jaga diri", kata Sofea tanpa memandang Putra. Putra hanya mengangguk. Hahaha.. kau tak tahu niat aku sebenarnya perempuan..
Sofea meninggalkan Putra selepas perterbangan Putra ingin berlepas. Dia tak memandang Putra di belakang. Hah.... hari ni hari paling aman dalam hidup aku, bisik Sofea dalam hatinya dan senyum sinis.
☄️☄️☄️
Disebabkan Sofea terlalu gembira dengan hari ni, sampai dia tak perasan dia dah sampai di hadapan perumahanya. Walaupun dia gembira, dia masih marah lahi Dengan Putra sebab mengacau waktunnya untuk tidur. Dia masuk ke dalam rumah dan terus naik ke atas lalu terus baring di katilnya. Hah.... lembutnya..
Pintu biliknya dibuka. Sofea hampir menjerit sebab terkejut. Razel mendekati Sofea yang sudah bangundari baringnya. Ni lagi satu! Aku nak tidur kacau! Marah Sofea dalam hatinya. Razel terus duduk di atas katil dan baring di peha Sofea. Rambutnya yang panjang, Sofea mula menarik. Walaupun Razel sudah mengadu sakit, Sofea tidak mengendahkannya.
"Sakitlah Sofea!"marah Razel. Sofea masih tidak mengendahkannya. Razel terus menarik tangan Sofea dan menolaknya sampai terbaring. Sofea sudah berada di bawah Razel [dia tak buat apa2 eh!]. Razel memandang tepat ke mata Sofea. Sofea terus memalingkan pandangannya dari melihat Razel. Bila dia bertentang mata dengan Razel, mesti hatinnya berdebar. Dia pun tak tau sebab apa. Razel terus memegang pipi Sofea. Muka Sofea sudah kemerahan. Disebabkan kulitnya putih, terselah kemerahan mukannya. Razel terus tergelak kecil melihat muka Sofea. Sofea terus menolak Razel ke tepi. Razel sudah gelak besar di tepi Sofea. Sofea malas melihat Razel. Razel menghentikan gelaknya dan memeluk kembali Sofea.
"Alah... my baby girl dah merajuk", kata Razel sambil memuncungkan mulutnya seperti budak kecil. Sofea masih tidak melihat Razel. Razel terus pergi ke hadapan Sofea. Satu ciuman singgah di bibir Sofea. Sofea terus gelak besar. Mereka berdua terus gelak besar di dalam bilik itu.
☄️☄️☄️
Putra masih berjalan-jalan selepas sampai di Paris. Dia tak ada hala tuju walaupun dia dah banyak kali pergi ke sana. Dia mengeluarkan telefonya dan mesej kepada seseorang..
You>now,12:30p.m.
Hai Sarah❤ dah lama I tak jumpa you. You sekarang duduk drkat Paris kan?Jom kita jumpa😙✅✅
Aduyai..dia tak bluetick pun. Putra terus menyimpan dalam poket. Dia berjalan ke hulur ke hilir. Dalam 5 minit,baru notifikasi nya berbunyi.
Sarah>now,12:35p.m.
OH MY GOD!!!You ada dekat sini!! Kenapa tak cakap dengan I you nak datang sini! Hishh!Eh aku tak cakap? Habis yang aku mesej tu apa bangang! Hah..sabar jelah..
You>now,12:36
Sorry lah tak cakap awal-awal. I busy sikit. Boleh tak kita jumpa dekat menara?Sarah>now,12:37
Okay!lepas ni kita jumpa k sayang! Rindu you💕Sarah merupakan kawan sepermainan aku masa kecil. Aku terputus hubungan dengan dia sebab keluarga dia perlu berpindah ke Paris atas urusan kerja. Dari situ aku terputus hubungan dengan dia. 2 tahun kemudian baru aku dapat menghubunginya kembali.
20 minit kemudian..
"Daniel!!!Rindunya kau!!!"kata Sarah selepas sampai di menara. Dia terus berlari ke Putra dan memeluknya. Putra hanya menyambut pelukkan itu. Dia juga sebenarnya dah lama menaruh hati dekat Sarah. Hari ni dia akan menamatkan taruhan hatinya dengan menjadikan Sarah isteri keduanya. Dia tak nak menceraikan Sofea sebab untuk mencemburukannya.
"Rindunya you💕 You tau tak? I sebenarnya dah lama tunggu saat ni",kata Sarah gedik. Dia mengenakan baju skirt paras peha,kasut boot paras buku lali dan mengenakan mekap tebal.
"I sebenarnya ada hajat datang sini nak jumpa you",kata Putra sambil memegang kedua dua tangan Sarah.
"Apa benda hajat you?"tanya Sarah. Putra terus melutut di depannya dsn mengeluarkan sebentuk cincin berlian putih dari poketnya. Sarah sudha terkejut dengan perbuatan Putra
"Sarah...will you marry me?"kata Putra dengan beraninya. Orang di sekeliling ads yang menangkap gambar mereka,ada yang teput tangan dan ada yang bersorak. Sarah sudah menutup mulutnya. Dia terlalu gembira dengan hari ni. Dia terus mengangguk dan Putra terus menyarungkan cincin itu di jari manisnya.
Sebelum Putra pergi ke Paris.
"Mama...Daniel nak kahwin lagi seorang",kata Putra semasa menjumpai ibunya di rumah ibunya. Ibunya terkejut mendengar kenyataan Putra. Dia terus duduk di sebelah anak lelakinya
"Kenapa? Sofea ada buat apa-apa ke dekat sayang?"tanya ibunya,Datin Izara bersungguh.
"Sebab Sofea tak boleh mengandung",tipu Putra. Kalau ikutkan,dia memang tak tahu sebenarnya.
"Habis tu.. Daniel nak ceraikan dia macam tu je?!"tanya ibunya lagi. Daniel menggeleng.
"Daniel nak berpoligami. Daniel tak nak ceraikan dia",kata Putra tanpa memandang ibunya. Ibunya terus mengangguk.
"Tapi..kamu nak kahwin dengan siapa?"tanya ibunya lagi.
"Dengan Sarah",kata Putra dengan berani. Ibunya hanya mengangguk. Selepas itu mereka meminta kebenaran ibu Sofea. Mereka juga hanya bersetuju.
A/n:alah!!! Bodohnya lah kau Putra😥kesian dekat Sofea! Kau sanggup buat macsm ni dekat dia! Hehehehe jangan marah nya episode ni..jangan lupa vote okay!!
YOU ARE READING
𝐈𝐬𝐭𝐞𝐫𝐢 𝐊𝐮 𝐏𝐬𝐲𝐜𝐡𝐨[𝐎𝐆]
Misterio / Suspenso| S L O W U P D A T E | 🔄 Seorang perempuan yang bernama Nurul Sofea. Seorang perempuan yang pernah membunuh seseorang dan dimasukkan ke pusat pemulihan. Ibu bapanya menjaga dia sehingga betul-betul pulih dan baru membenarkan dia duduk seorang di...