"Bye El..Jangan lupa aku eh"Ujarku..Ok senanya aku sedih..Yela bila pula boleh jumpa El ni kan..Aku rasa baru sekejap aje dia datang Malaysia ni ha padahal sah sebulan dah..Hari ni dah nak balik dh..
"Hish kau..Mungkin ke aku lupe kau..Kau tu kawan dunia akhirat aku tau.."Dia memelukku erat.Aku membalas pelukan itu..
"Kau tu kat negara orang jangan lupa daratan pula..Kalau aku tau kau jadi mcm tu..sanggup aku fly pegi US nak bg kau makan penampar aku"Ujar El..aku tau El sangatlah tidak suka akan manusia seperti itu..Dia ada pengalaman pahit tentang itu..Aku angguk..Tubir mata terasa panas..Aku memalingkan muka..
"Erm El,kau sampai sane jgn lupe kontek aku tau..Aku harap sangat nanti kau pon sambung kat US.."El angguk..
"Aku pon harap aku boleh sambung belajar dekat US sama ngan ko.."Kami berpelukan lagi setelah mendengar pengunguman untuk ke Jerman...Kami melepaskan pelukan lantas El menyalam mommyku..
"Tq untie sebab bagi El tumpang kat rumah untie nii..Happy El boleh luang masa dengan Ufal.."Ujar El..Mommyku senyum..
"It's okey la El...Untie ok..Lain kali datang malaysia tak payah susah-susah sewa homestay ke hotel ke motel ke ape ke...Datang tido rumah untie je..Yela abang si Ufal ni pon takde..Bosan juga untie.."Ujar mommyku...
"Yelah untie..El masuk pergi dulu ye..Bye untie bye Ma bunny hunny"Aku gelak..
"Bye bye too Ma Hunny Bunny El Nadhia"El ketawa lucu..Aku pon join same..Kami melambai satu sama lain.
"Jom sayang"Ajak mommyku..Aku memandang wajah mommyku..
"Mom nak balik terus?"Soalku..Mommy mengangguk..
"Erm..Mommy baliklah dulu ye.Ufal nak gi lencong jap."Mommyku angguk..Aku menyalam ibuku..Hari ni hari selasa,hari khamis aku gerak US..
"Ufal Wait..Where are you going actually..You come here with me..Nak pegi dan balik nii sape hantar..Janganlah naik teksi sayang..It's dangerous"
"Sokey lah mommy..Jangan lah risau..Ufal kan ada black belt..Tak semudah tu orang nak serang Ufal tau..Emm maybe Ufal naik teksi kot mom.. "Ujarku..Jelas terpancar wajah risau mommyku..
"Erm mommy benarkan Ufal pegi naik teksi..Tapi...Balik Ufal kol lah daddy suruh datang ambik okeh"Arah mommyku..Aku hanya mengangguk..Yelakan nak bantahkan tak pasal-pasal aku tak boleh melencong.Aku berjalan ke arah teksi..
"Komtar Jbcc Shopping Complex please"Haha..Mesti pakcik tu marahkan..yela daripada KLIA pergi Jb..Hmm jauh tak agaknye??..Lantak arr bukan aku pon drive..
"Ok.."Hahaha..Aku gelak jahat..Pasrah kot suara pakcik tu..
"Aikk pakcik asal benti nii"Ujarku..
"Kejap ye pakcik turun"Aku lihat pakcik itu pergi kearah seorang lelaki dan seorang perempuan..But Wait aku rasa cam pernah nampak arr laki tu..tapi spe ek..hmm lek er..
"Ada orang nk tumpang same nii..dia pon nak ke Komtar Jbcc Shopping Complex"Ujar Pakcik itu..Aku angguk..Apahal bagitau aku..Dia drive kan..Hmm lantak kau la pakcik..
"Masuk-masuk"Pelawa pakcik itu..Huish seksi siot perempuan yang duduk sebelah tempat pemandu nii..Eh asal dia tak duduk belakang..Boyfriend dia duduk mane..Eh memandai ko ckp tu bf dia..Kalo laki dia camne..Terasa kusyen beralun,aku menoleh kesebelahku..And aku terkejut sebab orang yang duduk sebelahku seorang lelaki..Aku mengesot ke kanan merapatkan diri ke pintu..Lelaki itu menoleh kearahku..And know what who is the man...That Coffee Man..
"You..Ashik-Ashik jumpa kau je.."Ujar lelaki itu..Eh dia fikir aku nak sangat ke jumpa dia.Aku menjelingnya..Sedang enak aku memerhati pemandangan,pinggangku dicuit.Mataku terjegil..Dasar miang arr laki nii..Aku toleh kearahnya..
"Awak dah kenapa main sentuh-sentuh haram tau tak"Marahku..Dia senyum sinis.
"Ouh haram..Lupa la pula"Ujarnya..Menyakitkan hati..Seriously aku sakit hati dengan dia..Tangannya merayap di atas pehaku..Ini dah melebih..Aku menamparnya..Kesemua yang berada di dalam teksi itu terkejut..Aku sendiri pon terkejut.Tindakan drastik gitu..
"Emm sorry.."Ujarku..Dia merenungku..Ko fikir aku takut ke huh..
"Emm miss boleh tukar seat tak..awak duduk sebelah bf awak ni"Ujarku..Kau tahu apa yang aku dapat..Jelingan woo..Entah pape laa manusia zaman sekarang..Jap..Asal muka pempuan ni lain aje..Kali pertama aku jumpe laki tu org laki.kedua org lain..dan yang ni org lain pulak haish dasar buaya darat.
"Duduk aje kat belakang tu.."Arah perempuan itu..Aku membantah..
"Tak nak ar..Bf awak ni ganggu saya tau"Marahku..
"Eh bf I tak ganggu org okey..Ni mesti U ganggu dia nii"Ohh mak aii dia bekap bf dia..Aku toleh ke sebelah..Lelaki itu senyum sinis kearahku..
"Eh sedap hati hang tuduh cek..Cek ni dak teghasa nak ganggu bf hang ni..kalau hansem dakpa la jugak ni dak buruk macam beruk...Mujur bf hang ni ok sikit ja"Marahku..Setibanya kami di Komtar,aku menyoal harga lantas membayar supaya aku dapat keluar cepat.Setelah aku keluar,si lelaki pon turut keluar..Ok tak pelik pon kalau dia keluar..Yang aku tak puas hati perlu ke dia sekat jalan aku sampai aku tersembam kat lantai nii..Aku bangun dan buat bodoh..Lantas berjalan meninggalkan mereka..
TBC
18/10/2017
854 WORDS
YOU ARE READING
Love In Turki
RomanceArfa Naufal seorang gadis sopan,penyabar dan seorang hati beku..Tidak pernah menjalinkan hubungan cinta dengan mana-mana lelaki..dia juga seorang yang baik hati tetapi dia seorang yang tidak mudah untuk dirapati...Seorang lepasan spm yang berjaya..M...