End Ezyn's life.Eryn Idaya POV.
Terkaku. Tergamam. Segala-galanya 'Ter' lah. Aku memandang sayu wajah kembarku disebelah. Ezyn menunduk. Jelas senyuman hambar dibibirnya. Kepalaku dilentokkan dibahunya.
"Abang, lepastu apa yang jadi?" Aku menyoalnya.
"Lepastuuu..." Ezyn sengaja tidak menghabiskan kata-katanya.
"Lepastu apa!?" Aku mendongak memandangnya.CUPP!!
Satu ciuman tepat dipipi ku. Muka ku merah. Bukan malu ke apa. MARAH TAHU TAK. DIA MAIN-MAIN DENGAN AKU."Tengok jam pukul brp? Pukul 1pagi dah. The bell is ringing. Times up. You need to sleep right know" Ezyn menarik tanganku keluar dari biliknya kemudian pergi ke arah pintu bilik yang tertera nama "Princess Eryn Idaya" .
Ezyn membuka pintu bilikku kemudian bersandar pada dinding bersebelahan pintu bilikku. Keningnya dijongket sedikit ke arah ku.
"Merajuk" kataku dengan muka dingin. Langkah kakiku serta merta masuk kedalam bilik. Pintu bilik dihempas kuat.
Jelas kedengaran Ezyn ketawa.
Huh! Tidur lagi bagus.SKIP.
Ezyn menghampiri meja makan. Mommynya yang sedang khusyuk menyapu jem pada roti itu dipandangnya. Manakala Papa sedang ralit bermain dengan ipadnya. Abang? Dengan dunia dia lah bila dapat makan.
"Morning Mommy!" Satu kucupan hangat mendarat di pipi mommynya.
"Morning sayang! Lena tidur?" Pertanyaan Mommy begitu lembut. Ezyn hanya mengangguk seraya tersenyum."Ehemm!!"
Kami memandang kearah manusia yang berdeham itu.
"Mommy jeke dapat kiss? Papa?" Tanya papa dengan nada merajuk.
'Hahahahaa' aku dan mommy Sudan ketawa.Lantas pipi Tengku Emran dicium berkali-kali sehingga...
"Wo wo wo.. Enough Ezyn" papa tergelak kecil bila aku mengomolnya. Aku duduk disebelah mommy.
"Memang abang tak wujud" jelas abang sulungnya berkecil hati.
"Hahahaha nak kena cium juga ke?" Ezyn Sudah berkira-kira ingin bangun dari kerusinya.
"Kau gomol abang, abang takkan settlekan pertukaran sekolah" kata abangnya.
"Hahaha.. Okey2" papa dan mama juga turut ketawa.Mama menghulurkan roti yang telah disapu jem.
"Kembar kamu mana, zyn?" Papa menyoal.
"Tidur lagi kowt" jawabku tenang.Ezyn memandang tajam kearah Abang Ezraf. Abang Ezraf turut memandang tajam ke arah ku.
Papa dan mama yang terasa bahang panas antara kami berdua sudah menegur. Bukan apa, cuma menunggu nama siapa yang bakal diseru untuk mengejut puteri bongsu Tengku Emran itu."Yang kamu berdua ni dah kenapa?" Mama bertanya.
"Ezraf, pergi kejut adik kesayangan kamu tu" arah Tengku Emran.Ezyn Sudah tersenyum kemenangan.
Ezraf bangun dari duduknya. Kemudian ke arah mommynya. Correction, bukan ke arah mommy. Tapi ke arah Ezyn.Kini..
"Aduhhh!! Aduhh!!" Ezyn menyeringai.
Mana taknya Ezyn Sudah selamat di headlock oleh abangnya.
"Hahahaha padan muka" kutuk abangnya. Ezyn dilepaskan kemudian pergi ke arah tangga.Mommy dan papa hanya menggeleng-gelengkan kepala. Haih, anak-anak.
Skip.
"Erynnn! Bangunnn erynnn!" Pintu bilik Eryn diketuk. Semakin lama semakin kuat.
Apa lah budak ni buat. Ezraf menuruni tangga kemudian pergi kearah meja makan.
"Eryn mana? " soal Ezyn.
"Abang dah kejut. Tapi tak bukak juga pintu. Turn Ezyn pulak" kata Ezraf.
"Ezyn pulak kena?" Soal Ezyn.
"Ezynnn...... " mommy menyeru namanya.
"Fine fine..Ezyn kejut" kata Ezyn. Langkah kakinya mengorak memanjat anak tangga satu persatu."Erynnn! Bangunnnnnnnnnn!" Pintu bilik diketuk kuat.
"Erynnnn sorryyyy"
"Sayang sorry lahhhhh"
"Eryn bukak lah pintu"Sesaat..
Pintu bilik dibuka. Tersembul wajah Eryn yang masam itu."Dah kenapa muka macam papaya busuk ni? Hahahaa" kutukan Ezyn membuatkan Eryn ingin menutup pintu biliknya tapi pantas dihalang oleh Ezyn
"Fine fine.. Ezyn minta maaf k? Dahh lahh jom turunn.. Lapar nii" Ezyn membuat muka comel."Yelah, Eryn maafkan. But... "
"But?" Soal Ezyn pelik.
"Piggyback" Eryn tersenyum jahat.Dengan redha nya Ezyn mencangkung kemudian..
"Bapokkkk berattttt!!!" Ezyn berkata separa jerit apabila Eryn Sudah dikendongnya."Oh berat ye..." Eryn tersenyum jahat.
Telinga kembarnya dipulas menggunakan kedua-dua tangannya.
"Aduhhhhhh!!" Ezyn menahan sakit. Nasib sayang ja kalau tidak mahu dilepas sahaja si adiknya ini."Vroomm.. Vroommm...bagi signal ke kanan.. Hah, teruskan memandu.. Vroooommmm... " Eryn memulas2 telinga kembarnya. lagaknya seperti membonceng motosikal.
"Aduhhhhh...sakittt lah gilaa!!" Ezyn hanya menahan sakit. Apalah nasib dapat kembar macam ni.
"Ya Allahhhh,Eryn Idaya!!!!!" Bergema satu rumah dengan jeritan mommy nya.
Serta-merta Ezyn menurunkan Eryn.
"Mommyyyyyy.... Eryn buli" saja Ezyn mencuba nasib..Sesaat..
'Hahahahahahaa' bergema gelak tawa Abang Ezraf.
Muka papanya sudah kemerahan tanda menahan gelak."Papa.." Ezyn memanggil.
'Hahahahahahahaa' terlepas jua ketawa dari papa nya.
Ezyn memandang mommynya yang menekup mulut dengan sebelah tangannya.
"Mommy, you too?" Soal Ezyn merajuk.
"Hahahahaha.. Sorry sayang mommy hahahah mommy tak boleh tahan dah mommy hahahahaha" kata-kata mommynya tersangkut-sangkut bersama gelak tawanya.Eryn tersenyum bahagia. 'Terima kasih Ya Allah kerana kau sudi memberi kebahagiaan kepada keluarga kami'. Jelas terpancar kebahagiaan pada muka masing-masing. 'Ya Allah, aku bahagia!!' Desis hatinya.
Tiba-tiba hatiku teringatkan Syaz Irwan.
"Masa tu abang Syaz umur 15 tahun. Dia yang selamatkan abang dari Thailand.. " masih terngiang-ngiang kata-kata Ezyn.
'Syaz, penipuan apakah ini?' Desis hatinya. Aku mengeluh..Gaisss!! Korang rasa #ErynIdaya boleh terima tak Syaz tipu dia? Apa motif Syaz pulak bersekolah dekat Emirin if umur dia sekarang dah 20 tahun?
Siapa ship si kembar EzynXEryn? Kitaa genggg!!!
Maaf kalau hambar 😭 kalau ada idea..boleh pm saya. Mana tahu boleh saya selitkan ke 😘 pm je saya. Btw, saya calon spm 2k17. Maaf kalau saya xdapat update tauu... Doakan untuk saya ye.
Assalamualaikum.
YOU ARE READING
Mr. Gangster Fall in Love 💕
RomanceHidup Eryn Idaya yang membawa diri ke Tokyo,Japan kerana phobia dengan percintaan. Dipaksa oleh Papanya untuk mengambil SPM di Malaysia. ""Eryn Idaya sayang, stop crying. Buruknya my princess ni nangis. Abang dah bagi tahu papa yang abang akan balik...