apa itu creepypasta

120 6 2
                                    

mungkin, anda dapati jari manusia di dalamnya, dan apabila anda menunjukkan bukti yang mengerikan itu, dia hanya menatap anda,perlahan-lahan mula tersenyum pada anda

Untuk yang tidak dikenali, creepypasta adalah fenomena internet, tetapi asal-usulnya mula lama, lama dahulu ... dengan cerita menakutkan yang pertama yang diberitahu oleh nenek moyang kita, berkeliaran di sekitar api, sentiasa mencari bahu mereka untuk pemangsa yang tidak diketahui. Mitos dan legenda menyerap hampir setiap kebudayaan di bumi, dan kebangkitan pertukaran maklumat sejagat 24/7 tidak mengejar bayang-bayang itu ... sebenarnya, ia memberi mereka bentuk baru, berpintal nenek moyang kita tidak mungkin bayangkan.

Dengan itu, mari kita turun ke asas-asas: mengambil namanya dari "copypasta" - slang web untuk sekeping teks atau imej yang telah disalin, akhirnya menyembunyikan asal-usulnya - creepypasta adalah artikel, cerita, imej atau video (sesetengahnya adalah tipuan internet licik, yang lain hanyalah fiksyen pendek atau karya seni) dengan subjek yang menakutkan, yang kemudiannya mengambil kehidupan baru melalui penyebaran berulang di web - sama ada melalui Twitter, Tumblr, Pinterest, Facebook, YouTube atau hanya kira-kira mana-mana platform sosial.

Cerita Seram★Where stories live. Discover now