Boleh dengar lagu dkt atas ya? :)
Baekhyun telah tiba di rumahnya. Helmetnya dicampakkan ke sofa lalu menjerit sekuat hati.
" ARGHHH!! PARK HYUN JI!! KENAPA KAU BUAT AKU MACAM NI!!! KAU TAU KAN YANG AKU TAK NAK KAU TINGGALKAN AKU!! TAPI KENAPA KAU DEGIL SANGAT?! APA?! SEBAB AKU TINGGALKAN KAU DULU KE KAU NAK TINGGALKAN AKU JUGAK?! "
Baekhyun duduk di atas sofa lalu mukanya ditekup oleh kedua-dua belah tangannya. Mukanya menjadi merah sebaik sahaja dia melepaskan tangannya daripada muka.
" S-sekejap. Kenapa aku ada dekat sini? Aku patutnya dekat hospital sekarang!! Ke-kenapa aku marah Hyun Ji tadi?!! "
Baekhyun terus berdiri sebaik sahaja dia telah menyedari kesalahannya. Rambutnya dikusutkan.
" Bodoh kau baekhyun!! Bodoh!!!!! "
" Aku kena pergi ke hospital balik. Secepat yang mungkin!! " Baekhyun berlari ke motosikalnya dan mencari kunci motornya.
" Aduhh mana pulak kunci ni?!! "
KRINGGG KRINNG
KRINGGG KRINNG
" Ape?! "
" Baek "
" Ah nae hyung. Tsk. Sorry la. Tadi kunci motor Baek hilang jadi- "
" Hyun Ji dah tak ada "
" E-eh ape ni hyung. Adoii hyung ni suka sangat lah gurau. Tapi hyung, bende macam ni tak boleh buat main tau. Hyung tau kan Baek sayangkan Hyun Ji "
" Hyung tak pernah main-main pasal kematian "
Baekhyun terkedu. Nampaknya apa yang abang dia katakan adalah benar dan tidak main-main.
" Kamu datang lah sini "
Baekhyun hanya mendiamkan diri. Orang yang dah pergi, dah tinggalkan diri dia untuk selamanya. Rasa menyesal dalam dirinya sangat menebal kerana memarahi Hyun Ji beberapa minit yang lepas.
" Baek? "
" B-baiklah "
TUTTTT
Panggilan dimatikan. Tanpa melengahkan masa, Baekhyun mencari kunci motornya secepat yang mungkin.
Beberapa minit kemudian, dia berjaya menjumpai kunci motornya, terus dia menghidupkan enjin dan memecut laju ke hospital.
° ° °
[ Hospital ]
Ji Hee dan ahli bangtan termasuklah Taehyung tiba di hospital. Semua dalam kalangan mereka membawa buah tangan dan sejambak bunga untuk diberikan kepada Hyun Ji.
Mereka terus menuju ke bilik rawatan Hyun Ji sebaik sahaja tiba di hospital.
Tapi, bilik itu kosong. Tiada satu pun barang-barang Hyun Ji. Malah kelibatnya juga tidak kelihatan. Masing-masing pelik dengan ketiadaan Hyun Ji di dalam bilik itu.
" Aik? Saya rasa inilah bilik rawatan Hyun Ji " kata Ji Hee dengan nada pelik.
" Awak pasti ke ini biliknya? " tanya Taehyung
" Iye. Semalam awak sendiri lawat dia kan? Kan dekat sini biliknya "
" Gais gais gais " Jhope menepuk bahu mereka dan jari telunjuknya ditunjuk ke arah Doktor Hyunwon yang baru sahaja melepasi di hadapan mereka.
YOU ARE READING
Macam Buntat ?! <> KTH <>
Fanfiction" Apsal aku tgk kau ni macam makin hari makin gemok ni ? " " Asalkan lemak tepu aku tak himpit badan kau sudah la . " Cover made by : @Syifvas Start : 16 September 2017 (2000) End : 21 November 2017 (1030)