smile dog

85 0 0
                                    

"Smile Dog's" asal-usul yang tepat tidak diketahui, ia sepatutnya dimuatkan terlebih dahulu di papan / x / paranormal pada pada tahun 2008. (Banyak pasta klasik pertama kali melihat cahaya jadi teori ini tidak begitu mengejutkan.) Beberapa imej yang dikatakan Smile Dog muncul tidak lama selepas itu, walaupun ada yang khusus yang dianggap sebagai yang pertama - sesuatu yang kelihatan seperti Polaroid dengan cap jari berdarah di pinggir yang memaparkan serak dengan gigi seperti manusia, menyeringai.
Seperti banyak creepypastas, "Smile Dog" ditulis sebagai akaun orang pertama peristiwa yang berlaku dalam kehidupa sendiri. Dalam hal ini, kami adalah seorang penulis muda, dan peristiwa-peristiwa yang melibatkan mereka (jantina naratif tidak pernah diturunkan) cuba untuk menemubual seorang wanita yang hanya dikenal sebagai Mary E. Mary didakwa mengalami pengalaman dengan legenda bandar yang berbasis web yang dikenali sebagai "senyum .jpg, "atau" Smile Dog "- imej, dikatakan, yang boleh menyebabkan kegilaan hanya dengan melihatnya dan penyampai sedang menyiasat cerita kisah akhbar kolej. Mary, yang menjadi sysop untuk BBS yang berpangkalan di Chicago pada tahun 1992, adalah salah satu daripada 400 orang yang melihat imej ketika pertama kali muncul di Internet; Dia juga satu-satunya yang pernah bercakap mengenainya. Tidak diketahui siapa yang lain 399 orang, tetapi narator itu berpendapat bahawa mereka sama ada tetap tanpa nama atau mati.Wawancara itu tidak seperti yang dirancang: Ketika itu tiba di rumahnya, mereka mendapati dia terbongkok di dalam bilik tidurnya, melemparkan kata kata kosong yang menakutkan dari belakang pintu. Penulis duduk dan mendengar di luar pintu sementara suami Mary cuba menenangkannya. Wawancara pergi tanpa syarat. Tahun berikutnya, Mary menghantar periwayat panjang e-mel kedua meminta maaf untuk wawancara gagal dan menerangkan pengalamannya dengan smile.jpg. Sejak dia mula-mula terjumpa imej, dia menulis, ia telah menghantuinya, datang kepadanya dalam mimpinya setiap malam. Ia mengatakan bahawa ia akan meninggalkan dia sendirian jika dia melakukan apa yang ia bertanya - iaitu, jika dia "menyebarkan perkataan." Dia telah menerima cakera  Dalam mel seminggu selepas itu pada hari 1992, anda melihat, dan sejak itu, dia telah berjuang sama ada dia boleh atau sepatutnya "menyebarkan perkataan itu." Selama 15 tahun, dia tidak - tetapi pada hari penyampai itu mengadakan wawancara , dia pada asalnya merancang untuk melepaskan cakera itu.
> Dia tidak, walaupun; Itulah sebabnya dia enggan melihat narator pada hari itu. Sekarang, dia memohon narator untuk menghentikan pencarian mereka tentang maklumat mengenai Smile Dog. Dia memohon maaf sekali lagi. Dan kemudian bulan itu, narator menerima perkataan dari suami Mary bahawa dia telah mati dengan bunuh diri.
>
> Tetapi kemudian, sesuatu yang ingin tahu berlaku: Beberapa waktu kemudian, narator menerima email yang lain, kali ini dari alamat yang tidak diketahui, dengan satu fail yang dilampirkan kepadanya. Adakah narator melihatnya? Dan jika demikian, adakah mereka akan "menyebarkan perkataan" untuk menyelamatkan diri mereka?
>
> Jawapannya ya - ya, mereka akan.
>
>
> Jadi, adakah benar?
>
> Sudah tentu tidak. Segala-galanya di Internet adalah penipuan, ingat? (Nah, hampir semuanya, sekurang-kurangnya.) Tetapi bagi saya, persoalan kemudian menjadi, OK, jadi jika kita tahu itu tidak benar, kenapa kita selalu berfikir masih ada kemungkinan kecil yang boleh jadi benar? Inilah teori saya - anda boleh mengambil atau membiarkannya, tetapi itu adalah yang terbaik.
>
> Siap? Di sini kita pergi:
>
> Pada intinya, "Smile Dog" pada dasarnya merupakan surat berantai, dan surat berantai telah membuat putaran untuk usia - lebih dari satu abad, sekurang-kurangnya. Daniel W. VanArsdale mempunyai koleksi surat berantai dalam talian yang sangat mengagumkan; yang tertua dari tarikh 1888, begitu jelas, orang-orang di bumi ini telah melakukannya untuk masa yang cukup banyak. Walaupun sesetengah surat rantai adalah benar - sesetengah (tetapi tidak semua) daripada mereka "doa untuk orang ini yang telah cedera yang teruk" adalah, contohnya - kebanyakan mereka tidak ... dan ini adalah satu perkara yang kita semua tahu, bukan? Kami tahu sama seperti yang kita tahu bahawa rakan sekerja Nigeria yang baik pasti tidak memerlukan bantuan kami untuk mendapatkan kekayaannya atau pulang ke rumah atau apa sahaja yang dia memberitahu kami yang dia cuba lakukan.
>
> Menurut VanArsdale, surat berantai biasanya termasuk di bawah sembilan kategori yang berlainan: Perlindungan, Amal, Agama, Nasib, Advokasi, Uang, Parodi, Pertukaran, dan Rekod Dunia. "Senyum Anjing," Saya percaya, berada di bawah tajuk Luck - itu salah satu daripada mereka yang "MELAKUKAN SEBAGAI AIR ATAU SEBELUMNYA MELAKUKAN AKAN STRIKE!" Saya teringat mendapat surat dari teman-teman saya yang freaked out sepanjang masa ketika saya kanak-kanak. Walaupun beberapa huruf Luck diarahkan untuk memastikan nasib baik penerima, sebilangan besar mereka mengancam pembaca mereka dengan nasib malang, sama ada nasib malang, bahaya tubuh atau mental, atau bahkan kematian. Salah satu cara untuk menghentikan mojo surat yang mengerikan tersebut di treknya? Lakukan tindakan sejenis. Lazimnya tindakan itu dilalui sepanjang surat itu; apabila anda menyampaikan surat tersebut, anda juga menyampaikan "laknat" yang dipegangnya kepada orang lain.
>
> Jadi pada dasarnya, itu bersamaan dengan orang yang bekerja di kesusasteraan yang sentiasa menjauhkan tanggungjawabnya dan berteriak, "TIDAK DALAM KETERANGAN JOB, ANDA BERDASARKAN DENGAN IT!"

Cerita Seram★Where stories live. Discover now