6

6 0 0
                                    

Ok,hari nii aku perlu cakap Gudbye Malaysia Hye US...hakshaks...Aku nak TB la percutian aku kat Ganu kelamarin..

"Eh mommy,daddy,adik..Kenapa tak cakap datang sini"Ujar Abang ad seraya menyalam mommy ngan daddy..sampai giliran aku dia mencubitku..Kuang ajar tollah..Dia hulur tangan dia..Aku buat bodo je...Last sekali aku salam gak..Nanti bukan aku majuk..Dia yang majuk..Anak manja kan..

"Saja je..Ni ha..Adikkan nak pegi US esok..Dia yang nak dtg sini..Alang-alang bole pegi bukit panorama "Ujar Mommy..Kelihatan riak tidak puas hati terpancar si muka abang ad...Hihi..bukit panorama sebenarnya tempat fev kitaorg..Tu yang abang ad tak puas hati tu...

"Hmm Ad nak ikut leh.."Ujar Abang Ad..Mommy just angguk..Daddy pon..Dia pandang aku..Aku geleng..Terus dia.sekeh aku punya kepala...

"Ha tu la niat mommy datang aini..Nak ajak Ad joinlah nii"Hah terus berubah muka dia..Over Happy...Dia pon pandang aku dan jelir..Eyy geram kot..

"Emm..oh ye mom,dad...kawan Ad nak kenal ngan mom ngn dad..Jap Ad nak pnggil..Lme skit eh..Nak kemas baju selalu"Ujarnya..Lepastu terus hilang..Tau laa excited nak pegi..

"Dad"Daddyku toleh kearahku..Emm tuk pengetahuan korangla dad nii memang tak banyak ckp lepas dia excident..Actually aku ada kakak tapi dia dah meninggal waktu umur 3 tahun..Aku tak lahir lagi..Dia ninggal sebab terlibat dalam kemalangan dengan mom,dad,Abang Az ngan Abang Ad...Nama dia Arna Naufal,kalau ikutkan umur dia sekarang dah 20..Mommy ckp..Daddy sedih sebab kak Na tu satu-satunya anak perempuan masa tu..Kalau aku pon,aku sedih...Tapi lepas aku lahir daddy dah okey sikit..Happy juga aku dengar cite tu..

"Kenapa Adik"Soal daddy..Aku senyum penuh makna..

"Hihi...nanti sebelum pergi dekat Bukit tu singgah mall jap..Nk beli heels.."Ujarku..

"Yela untuk anak daddy nii..Nnti daddy berhenti.."Ujarnya..Lantas aku peluk dia erat-erat..Actually aku dah beli tadi..Tapi tak berkenan..Disebabkan aku takde heels aku pon beli jela..

"Eh adik tadi bukan dah beli ke"Soal Mommy..aku senyum..

"Alaa mommy..Tak kenen laaa.."Jawabku..Mommy menggeleng...

"Mommy..Ni haa kawan Ad"Aku toleh ke arah Abang Ad dan kawannya..Aku tak nampak wajah kawannya..

"nama dia..emm biar dia intro sendiri rr.."Ujar Abang Ad..Abang Ad toleh ke arahku dan campak begnya..

"Adik yang abang sayang..pegi masukkan dalam kete jap.."Pintanya..Okey bagi aku nii bukan nak minta tolng tapi mendesak aku..Aku mendengus lantas ke kereta..Usai menutup bonet kereta aku pusing..Aku sangat terkejut apabila melihat muka kawan abangku itu..Sebijik macam muka lelaki kopi tu.

"Dik..cepatlah datang sini.."Jerit abangku mematikan lamunanku..

"Yeye jap"Aku melangkah ke arahnya..Yang aku peliknya kan..Asal laki tu buat bodoh macam tak pernah kenal aku pon..Aku pon buat bodoh lah..Ingtkan dia belakon..

"Hmm..Nama saya Danyel Akif"Ujarnya..Ehh suara dia lain sikit rr..Serak basah gtu..sedap didengari..Yang laki kat airport  tadi tu suara garau sikit..Hmm..

"Oh Danyel Akif..Nama uncle Ammar Naufal..Ni mommy Arda namanya.."Belum sempat daddyku habis,mommy ku dah mencelah..

"Eh biarlah saya intro sendiri
.Eyy sebok je"Marah mommy membuatkan kami semua ketawa...Haishh ape la mommy nii dah tua, perangai masih budak..Hahaha..Nanti minta maaflah ngan mommy..

"Haa..Dah dah gelak..Nama untie Arya Nazariah..Panggil je untie naza atau mommy..Mommy tak kesah..Uncle nii panggil aje daddy kalau malu panggil Uncle Am ye.."Ujar mommy panjang..Aku angguk-anggukkan aje..Tak aku sedar semua mata memandang aku..Aku guna isyarat untuk bertanya..Tiba-tiba pehaku dicubit oleh orng yang bernama Arda ni haa...

"Intro laa..Mom ngan dad dah habis intro dah...Ishh berangan sampai mne dh hah.."Marahnya..Eishh itu pon nak marah..

"Eishh abang nii itu pon nak.marah..Tak cool langsung.
BTW saya Arfa Naufal..panggil Ufal.."Jawabku..Lelaki yang memperkenalkan dirinya sebagai Akif tadi merenungku..Aku menjadi tak selesa..Mujur Abang Ad sedar..Lantas dia bertukar topik..Tanpa aku sedar,Aku diperhati oleh Si Akif nii..

TBC
20/10/2017
683 WORDS

Love In TurkiWhere stories live. Discover now