Kehidupan pertama aku di US amatlah hambar..Kau tahu kenapa hambar..Sebab pertama,aku sesat,sebab kedua,aku tak tahu mne satu tmpt aku..And banyak lagi lah...
"Hye Ufal We're back."Jerit Jemy rakan serumahku...housemet aku ada 4 termasuk aku 5laa..1.Jemy 2.Suzy 3.Fara a.k.a org Selangor.. 4. Yee Jyi a.k.a orang korea...kami semua satu uni...Hakshaks aku nye housemet berbilang kaum..
"Yes Jemy.."Jeritku..
"Where are you"Jerit Jemy..
"Ma room"Jeritku balik..Aishh ashik jerit aje..
"Ya,we have something to say"Ujar Yee Jyi..Nama penuhnya Kim Yee Jyi..orangnya cantik..
"Yee Jyi-ah neoui mogug eolo malhalyeogohaela."Ujarku..Ok,aku boleh lah juga ckp dalam korea nii..Sebab family aku pernah stay sane 2 tahun..Maksud aku 'cuba kau cakap dalam bahasa ibunda kau'
"geuleom dangsin-eun malhagie neungsughabnida."Aku angguk..Dia cakap.. 'wah kau pandai cakap korea'..
"Ye"Tiba-tiba peha kami dicubit..
"What are you talking about..It's not fair "Aku dan Yeejyi gelak..Apelah sangat yang kitaorg cakap..
"It's nothing..Emm so what do you want to say "Ujarku..Melihat muka tidak puas hati tiga orang tu aku pon mengeluh..
"Okey,okey..i'll tell you what im talking about with yeejyi"Haaa..lepas aku cakap macam tu baru diorang senyum..Baru aku nak buka mulut tiba-tiba telefonku berbunyi..Jelas kelihatan wajah geram mereka..wah abang Az buat vc..
"Weh my brother"Jeritku..Serentak mereka menghampiriku..Aku menekan buton angkat.
"Assalamualaikum adik abang.."Aku senyum lantas menjawab..
"Waalaikummussalam abang Az.."Jawabku dengan gembira..Abang Az lagi hensem sekarang..Wahh..tak sabar nye nak makan nasi minyak abang Az nii..
"Dik,Ko buat pe tu?"Soalnya..Aku memandang sekelilingku..
"Emm..Takde buat pape laa..Abang Az camne duk UK ok tak?"Soalku..Dia angguk..Jap-jap..aku rasa en..aku cam knl rr kawasan belakang abang aku tu..Hmm..kat ne ehh..
"Abang Az,Abang ad kat ne ur"Soalku..Dia senyum..
"Depan rumah adik"Jawabnya..
"Sies la Abang Az.."dia angguk..Dengan gembiranya aku ke hadapan lalu membuka pintu..Ternyata sungguh,abang Az berada di hadapanku..Aku memeluknya erat..Dia membalas pelukanku..
"Wah abang..Rindunya kat abang.."Ujarku..Tak ku sedar air mata ku jatuh setitik setitik..
"Eyy kenapa nangis nii..Orang datang sini nak.happy..Ni kenapa nangis..Abang tak suka laa"Marahnya..Aku ketawa..Aku tahu dia buat macam tu hanya nak buat aku ketawa..
"Eyy abang nii orang rindu dia laa"Aku sambung peluknya..
"Dik..Ko taknak bg abg masuk ke..Sian abg ko ni ha"Ujarnya..Aku tepuk dahiku..Aku mengajaknya masuk..Tiba-tiba abngku kaku..Haha..Siapa je tak kaku masuk-masuk aje perempuan beratur kat depan..
"Guys this is my brother Arza Naufal Bin Ammar Naufal..He is 24 y/o.."Mereka senyum kat abangku..Abngku balas..
"U olls...Introduce yourself
"Ujarku..mereka mengangguk.."Assalamualaikum..Saya Fara..org Selangor".."hello im Suzy from England".."hye im Jemy from here".."Annyeong im Yeejyi from south korea"..Mereka memperkenalkan diri mereka dengan happy..Abangku angguk-angguk..
"Abang diorang nii enoying siket.."Tiba-tiba fara pandang aku cam nak makan..Oh lupa dye fhm..
"Hihi...sje je..emm btw how long you will be here"Soalku..
"Just today.. i will go back to Malaysia Tomorrow"Ujarnya Happy..Aku pula yang terlopong..
"Kenapa tak cakap pon kat mommy ke daddy ke"Soalku..
"Hihi..sje nak buat surprise.."Aku angguk..
"Jap.jap..Kalau abang balik kali nii...abang dh habis belajar lah kan..Bole cari bini lah nii"Soalku..Kepala ku disekeh olehnya..Mana taknya tiba-tiba cakap psl bini..Haha...
"Ehh takde makne nye abang nak kawen awl-awl..Nak keje dulu laa nak tolong mom ngn dad.."
"Eh bang..abang fikir abang tu muda lagi ke.
Ya Ampun.."Lantas pehaku dicubit olehnya..Aku gelak kuat.."Ehh..Abang Az takpe kalau kawen lambat,abang laki..abang tak kesah..Ni adik nii haa..Cepat-cepatlah bagi abang anak buah.."
"Orang suruh dia..dia suruh orang..Tah papelah abang nii"Aku bangun...
"Ehh nak gi mne"Soalnya..
"Dapur jap..Nak buat air..Nak air ape?"
"I miss you adik.."Jerit abangku..
"aaa malas nak layan"Aku melangkah ke dapur..Aku menghidangkan Abang Az dengan air Sankuik..Abang Az suka..Aku syg gile abang az nii sebab dia spoting..Caring...Hakshkas..Aku syg jugak abang Ad tu..Hihi..Aku bawa air yang telah siap ke depan..Aku berbual-bual dengan Abang Az...Dalam pukul 8.00 Abang Az nak balik..Aku angguk..Aku salam tangannya dia tarik aku dalam pelukannya..
TBC
21/10/2017
749 WORDS
YOU ARE READING
Love In Turki
RomanceArfa Naufal seorang gadis sopan,penyabar dan seorang hati beku..Tidak pernah menjalinkan hubungan cinta dengan mana-mana lelaki..dia juga seorang yang baik hati tetapi dia seorang yang tidak mudah untuk dirapati...Seorang lepasan spm yang berjaya..M...