Jedi Konseyi

201 2 0
                                    

Coruscant'taki Jedi Konseyi'nde en bilge ve en güçlü Jedi'lar vardır. Konsey'de 12 Jedi bulunur. Konsey kendi üyelerini kendi seçer. İşte Jedi Konseyi'nin üyeleri:

Usta Yoda: gizemli bir türden gelmektedir. Jedi Ustasıdır. Gelmiş geçmiş en bilge ve güçlü Jedi Ustası kabul edilmektedir. Konsey'in başında Yoda bulunur. Yoda aynı zamanda Luke Skywalker ve Kont Dooku gibi önemli kişileri eğitmiştir. Star Wars 5'te Luke Dagobah gezegenine onu ziyarete geldiğinde yaşlılıktan ölür.
Mace Windu: Kal gezegeninden bir insandır. Jedi Ustasıdır. Konsey'in en büyük ön cephe Generali ve savaşçısıdır. Kıdemli bir Konsey üyesi olan Mace Windu, Jedi'larda nadiren bulunan mor Işın kılıcı kullanır. Emir 66'nın hemen öncesinde Anakin'in Palpatine'nin bir Sith Lordu olduğunu anlaması üzerine Palpatine'i tutuklamak üzere onun odasına gider. Fakat son anda Anakin'in ihaneti sonucunda Palpatine tarafından öldürülür.
Plo Koon: Dorin gezegeninden gelme bir Kel Dor'dur. Jedi Ustası ve Generaldir. Sık sık tehlikeli görevler üstlenir. Koh-To-Yah Plo Koon'un kabilesinde selam denektir. Plo Koon Emir 66'da öldürülür.
Soru: Plo Koon neden soluma maskesi ve gözlük takar?
Cevap: Plo Koon'un ait olduğu Kel Dor türü için oksijen zehirlidir. Soluma maskesi Corusant'ın havasını filtrelerken, gözlükleri göz sıvılarının buharlaşmasını engeller!
Adi Gallia: Coruscant gezegeninden bir Tholoth'lu. Form V Işın kılıcı kullanır. Muhteşem bir yıldız savaşçısı pilotudur. Adi Gallia Obi-Wan Kenobi'nin şeytani Darth Maul ile Savage Opress'i bulup durdurmak için dış hata yaptığı önemli göreve katılır ve o görevde Savage Opress tarafından öldürülür.
Yaddle: Konsey'deki Jedi Ustalarından biridir. Yoda ile aynı gizemli türden gelmektedir. Az bilinen Jedi güçlerinin Ustasıdır. Yaddle 400 yaşındadır (yani Yoda'nın yarısı kadar). Yaddle, Naboo Savaşı'ndan sonra Jedi Konsey'ini bırakmaya karar vermiştir.
Even Piell: Lannik gezegenindendir. Cesareti ve telekinezi yeteneklerinden dolayı saygı görür. Büyük kulakları sayesinde çok iyi duyar. Klon Savaşları'nda Ayrılıkçı güçler tarafından esir alınmıştır. Anakin Skywalker, Obi-Wan Kenobi ve Ahsoka Tano tarafından düzenlenen kurtarma girişiminde çıkan çatışmada öldürülmüştür.
Soru: Even Piell'in yüzündeki yara izi nasıl oldu?
Cevap: bir onur rozeti olarak gördüğü bu yara izi, eski bir savaş yarasıdır.

Kaynak: Star Wars Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey kitabı.
Konsey bölümü devam edecek.

Star Wars Hakkında Her ŞeyHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin