Bizim okuldaki bagisiklik sistemi yuzunden okula yarim yil gelemeyen cocugu herkes bilir. O cocuk bendim. Kendimi hafta asiri hasta bulurdum. Vucudum her zaman birseylere karsi savasirdi ve atesim normalden yuksek olurdu. Doktorlarim hicbir zaman buna neyin sebep oldugunu bilemezlerdi, o yuzden hep bagisiklik sistemi konusunda sanssiz oldugumu soyleyip beni gecistirirlerdi.
Bu durum, annemin hayatini hic de kolaylastirmamisti. Hem hasta olmam, hem de babamla 1. siniftayken ben ayrilmis olmasi onun icin yeterince zordu. Bu yuzden dedemden yardim istedi, aslinda dedem ve annem bi kavgada birbirlerinden uzaklasmislardi ancak dedem yardimci olmayi kabul etti ve dedemle birlikte yasamaya basladik.
Dedemin evine tasinmak benim icin yeni ve ilginc bir deneyimdi, dedemin evi kesinlikle annem ve babamin yasadigi eski dairemizi golgede birakiyordu. Kocaman, eski bir viktorya doneminden kalma konakti, jenerasyondan jenerasyona aktariliyordu bu aile evi. Arkasinda buyuk bir avlusu vardi ve oradan da gercekten buyuk bir ormana cikiyordu. Tabi dedemin yaninda yasayan cocugu olmadigi icin, kendisi de isler yapmak icin yasli oldugundan eve bakan yoktu o yuzden biraz hasarlar olusmustu evde. Bazi komsulari yardim etmeyi teklif etmislerdi ancak dedem siddetle reddetmisti, dedigine gore baskalarinin islerine karismasini istemiyormus.
Annemin bana anlattigina gore dedem herkese karsi (kendi oz kizina bile) hep asosyal ve soguk bir adam olmus, hatta benimleyken bile degismezdi bu. Sanki benimle konusmak haricinde herseyi yapmak istiyormus gibi gelirdi o an bana. Ancak bizi evine almasi onun ozunde iyi biri oldugunu dusunmeme yok acti benim dedemin.
Tasindigimizdan kisa bir sure sonra ateslenmelerim yeniden basladi. Annemin calismasi gerekiyodu, ve dedem de annemin ozenine sahip degildi. O yuzden kendi kendime bir cozum bulmak zorundaydim. Okula gitmek icin sabahlari kalktigimda hala cok erken oldugunu gorurdum ve yatagimda done done uyumaya calisirdim, ve bu asla ise yaramazdi, ve daha 2 saatim olurdu. Bu iki saat de tabiki de alti yasindaki buyuk bir evdeki kucuk cocugun evi arastirmasi icin mukemmeldir.
Benim yatakodam 2. katta, ana yatakodasinin yanindaydi, o yuzden dedemin horlamalarini duyabilirdim. 3. katta bircok oda vardi, bu yuzden dedemin sadece annem ve anneannemle yasadigi icin neden evi sadece satmadigini merak ederdim. Gerci ilk arastirmam asagi katta olmustu.
Mutfak kocamandi ve beni hep anneannem hayattayken ne kadar cok yemek yaptigini dusunmeye itelerdi.