~8~

37 0 0
                                    

Jack denkt steeds aan Lisa. Aan haar mooie bruine golvende haren. Haar blauwe ogen en haar lieve stem. Hij kent Lisa al jaren en heeft haar altijd al leuk gevonden, maar zijn reputatie zat hem in de weg. Hij is best blij en opgelucht dat hij het eindelijk heeft gezegt, maar hij weet dat hij niet moet verwachten dat zij hem ook leuk vindt.

Lisa denkt steeds aan Jack's woorden. Zou hij echt verliefd zijn op haar? De gedachte dat de populairste jongen van school op haar verliefd is maakt haar blij. Ze pakt haar mobiel en stuurt naar Jack: 'Meende je echt wat je zei?'

Jack 'Ja natuurlijk!'

Lisa: 'Ik....'

Jack: 'Jij wat?'

Lisa: 'Ik ben ook op jou...'

Jack wrijft in zijn ogen. Ziet hij het nou goed?! Is zij ook op hem?! Hij kan het niet geloven! Na al die jaren! Hij weet niet wat hij terug moet zeggen.

Lisa kijkt naar haar scherm. Ze weet niet zo goed wat ze moet zeggen en blijkbaar weet Jack het ook niet.

Lisa: 'Uhm, dus, uhm, en nu?'

Jack: 'Ik weet het niet....'

Lisa: 'Ik ook niet...'

Jack: 'Uhm ik moet weg, morgen afspreken?'

Lisa: 'Ja leuk! Waar?'

Jack: 'Uhm, in het park?'

Lisa: 'Is goed, hoelaat?'

Jack: 'Half 2?'

Lisa: 'Oke, dan zie ik je morgen!'

Jack: 'Ja, tot morgen!'

Lisa: 'Doei'

Lisa gaat lang uit op haar bed liggen. Ze vindt Jack stiekem al jaren leuk, maar ze wist dat hij haar niet leuk vond. Lisa weet al wat ze aan gaat doen morgen: het paarse kanten jurkje met een panty en haar zwarte hakken. Ze heeft er heel erg zin in.

Jack raakt in de stress hij was zijn afspraak met Manoek's ouders en zijn ouders helemaal vergeten. Hij rent de trap af en ziet zijn moeder in de keuken staan. 'Hey, mam' zegt hij zo normaal mogelijk. 'Nee Jack, je komt niet onder die afspraak uit!' zegt zijn moeder die hem blijkbaar al door had. 'Kom op mam, ik heb morgen een afspraak met Lisa! Ik kan haar echt niet laten zitten! Je weet toch wat ze allemaal deze week al heeft meegemaakt!?' zegt Jack smekend. 'Oke dan, vooruit. Ga jij maar naar je afspraak met Lisa morgen, dan doe ik je afspraak met Manoek's ouders wel.' 'Dankje mam!' zegt Jack en hij geeft zijn moeder een kus. Jack rent naar boven en doet zijn kast open. 'Wat zal ik aandoen?' denkt hij. Hij kijkt een beetje rond in zijn kast, maar weet echt niet wat hij aan moet. Hij loopt naar zijn zus kamer. Zij helpt hem vaak met kleren uitzoeken. 'Moet ik je weer helpen?' vraagt ze als hij de deur van haar kamer opendoet. 'Ja graag. Ik heb morgen een afspraakje met Lisa, maar weet echt niet wat ik aan moet!' zegt hij. 'Trek je blauwe shirt met je zwarte korte colbert aan. En daaronder gewoon een spijkerbroek' antwoordt zijn zus. 'Dankje Lin!' zegt hij en hij geeft Linda(zijn zus) een knuffel. Linda heeft helemaal gelijk het blauwe shirt met het zwarte colbertje zijn netjes, maar niet te netjes.

De nacht gaat snel voorbij en ze hebben er beide erg zin in.

ChooseWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu