"PUTERI ERINA UQASHA BINTI MUHAMMAD RIDZUAN!
" Allahu budak ni. Matahari dah tegak kat kepala tapi masih tak bangun-bangun lagi? Erin, kamu tak gi kerja ke hari ni?"
Puan Zaharah menggelengkan kepalanya. Masak benar dia dengan perangai puterinya yang satu ini. Dibukanya luas-luas langsir bilik Erina.
Aku mengeliat apabila merasakan bahang matahari terkena muka. Jam loceng di sebelah katil ditilik sekilas. Angka jam menunjukkan sudah 10;13 pagi.
"Ermm baru pukul 10;13 pagi~" Gumamku perlahan. Akan tetapi......
1....2.....3.....
"Heh?! Dah pukul 10;13 pagi?! Alamak aku dah lambat ni. Habislah aku kali ni "
Aku dengan pantas menuju kebilik mandi. Bersiap dengan sepantas yang mungkin.
"Hah tulahh, tidur lambat lagi. Kang dah lambat siapa yang susah ? Kamu juga kan? Dah mama turun bawah dulu. "
Puan Zaharah menggelengkan kepalanya melihat gelagat anaknya yang mamai itu dan dia mengeluh lagi lalu beredar dari bilik Erina. Malam tadi dia melihat Erina berskype dengan abang kesayangannya sehingga jam berapa pun dia tak tahu.
Setelah bersiap aku lekas turun kebawah lalu segera menuju ke almari kasut dan memakai kasut hitamnya.
"Ma, Erin sarapan kat luar aje lah. Dah tak sempat ni. Erin betul-betul dah lambat."
Aku memeluk dan mencium pipi ibunya. Sudah menjadi kebiasaan aku berbuat demikian apabila hendak kemana-mana.
"Ermm ye lah. Kamu tu hati-hati bawa kereta. Jangan pandu laju sangat."
"Yes mam. Dah Erin gerak dulu. Assalamualaikum."
Setelah ibunya menjawab salam barulah aku beredar kearah keretaku lalu menuju ke destinasi.
Aku mengeluh lagi. Aku memberhentikan kereta apabila lampu isyarat berwarna merah.
Setelah lampu isyarat bertukar warna barulah aku meneruskan pemanduannya. Dalam keadaan yang kelam-kabut aku memandu. Tiba-tiba aku terlanggar seseorang.
"Ya Allah, aku dah langgar orang ke?"
Aku keluar daripada kereta lalu melihat gerangan yang aku telah langgar. Aku melihat lelaki itu sudah terduduk.
"Ouch, sakitnya." Keluhan yang keluar dari mulut lelaki itu.
"Encik tak apa-apa ke? Maaflah saya tak sengaja."
Perasaan aku ketika itu hanya Allah yang tahu. Aku sudah lah lambat, terlanggar orang lagi tu.
Perghh, selekehnya mamat ni. Dengan pakaian yang tak terurus , pakai jaket berhoodie bagai, tak rasa panas ke pakai tu? Erk dia pakai seluar shortpant lagi tu. Rambut dia serabai sangat macam babun. Eh? babun ada rambut eh? Lepastu, ditambah pula dengan dia memakai selipar. Dia ni baru bangun dari tidur ke apa? Aduhai, sadisnya hidup dia.
YOU ARE READING
Suamiku Mr Right
RomanceNantikan gelagat Erina Uqasha dan Hairi Zulhaizy dalam Suamiku Mr Right. Nak tahu kisah yang lebih lanjut teruskan membaca novel ini sehingga ke penghujungnya. #AkuTakdeIdea😂 #BasedOnRealStory👀