Hoofdstuk 21

431 15 9
                                    

'Nou hallo meiden, ik ben Marijn van Sterren. Aangenaam kennis met jullie te maken. Hoe heten jullie?' 'Ik ben Storm en dit zijn mijn vriendinnen Ariël, Valery, Joël en Aqua. En dan hebben we Tamara natuurlijk nog maar die kent u al.' 'Komt u zitten meneer.' Valery staat op zodat Marijn kan zitten. 'Dankjewel, Valery neem ik aan?' 'Ja dat klopt meneer van Sterren.' 'Je mag wel gewoon Marijn en je zeggen hoor.' 'Oke meneer.. Euh Marijn.'
'Tamara en de andere meiden. Zal ik jullie wat meer vertellen over de dimensie en wat er gaat gebeuren?' 'Jaaaa.' Zeggen een paar meiden. 'Oke laat ik maar even beginnen dan. Nou als eerste, de andere dimensie daar kom je alleen in als je een magiër bent. En dat werkt via een portel met paddestoelen. Er is een sprookje over dat het een heksen kring is. Maar dat is in dit geval niet zo haha. Als ik het goed heb berekent dan heeft Tamara ook magiërs bloed. Verder is de dimensie van de engelen dus mogen er ook engelen komen, alleen engelen die toestemming van de geleerde hebben kunnen de dimensie in. Oh en we gaan met ze alle de reis naar het kasteel maken. En vanaf daar staan andere Wijze klaar. Een Wijze is iemand zoals mij, een magiër die les geeft aan engelen die bepaalde krachten hebben. Zoals Water, Lucht, Vuur, Aarde en Licht. En dan zullen jullie per persoon worden gekozen door een Wijze en worden jullie opgeleid tot een EKB. Dat staat voor een Ervaren Kracht Bestuurder. Maar wees niet bang want jullie zullen elkaar weer zien zodra jullie het meeste onder controle hebben. En vanaf dan gaan jullie samen trainen en zijn jullie ook meer vrij om andere dingen te doen.' Eindigt Marijn zijn verhaal. 'Waarvoor moeten we trainen Marijn?' Vraagt Joël. 'Zijn er ook draken???????' Vraagt Ariël. Tja, ze houd nou eenmaal heel veel van draken. 'Er is voorspelt dat er een grote aanval komt door de opper demoon Roderick op de hoofdstad. En jullie meiden zullen Tamara helpen hem verslaan. Ze zou het ook in haar eentje kunnen maar de kracht van vriendschap is altijd het sterkst. Maar het is wel zeldzaam want soms lijkt het alsof iedereen goed met elkaar bevriend is maar dat is meestal niet zo.' Ik weet niet waarom maar Marijn kijkt naar Aqua. Ze is wel erg stil gebleven trouwens. Nou ja laat maar. Jij hebt echt is met laat maar he. XD. Ja i know Dais. Hee Kiara, vraagje. Is dit allemaal waar wat hij zegt?. Idk, moet je mij niet vragen. Ik ben een maangodin van de wolven. Geen magiër godin of iets. Okeee. 'Gezellig gesprek met je wolven Tamara?' Vraagt Storm. 'Ja hoor haha.' We lachen beide omdat ik meestal rare gezichten trek als ik met ze praat.
'Maar meiden, ik wacht in de kantine wel op jullie. Ik ga nog even een kopje koffie doen en dan kunnen jullie nog overleggen.' 'Oke prima Marijn.' Beantwoord ik zijn vraag of iets. Marijn veranderd weer van gedaante naar zijn mooie roze glitter pak en gaat daarna de kamer uit. We gaan nog even zitten en overleggen wat met elkaar. 'Marijn heeft niet gezegd of er nou draken waren. Ik hoop dat ik met draken kan praten en ik hoop nog meer dat ik er eentje mag houden. Dat zou zooo gaaf zijn he.' Ariël kwijlt er bijna bij die gedachten. 😂 'Maar je bent dus ook al een magiër Tamara? Zozo jij hebt veel krachten hihi.' Begint Valery. 'Zou jij dat ook willen Val? Misschien kunnen we het regelen. Ik heb geen idee of het kan maar proberen kan geen kwaad!' 'Euhm meiden? Ik moet even iets zeggen.' Zegt Aqua nerveus. Zie je wel, ik wist dat er iets niet klopte. Sh hou je bek eventjes Daisy. 'Vertel maar Aqua.' Zei ik. 'Nou het zit zo, ik kan niet met jullie mee. Ik wil liever in ons dorp met mijn andere vrienden blijven... ik bedoel andere klas genoten. Ik blijf dus hier.' 'Je bedoelt de populaire kinderen zeker Aqua?' Begint Storm. 'Nee dat is het niet Storm.' 'Zeker weten?' 'Oke ja ze vroegen me om bij hun te horen en ik hoor liever bij de populaire.' 'Oke prima ga maar weg dan. Je mag gaan.' Antwoord ik. 'Ben je niet boos Tamaar?' 'Natuurlijk wel. En noem me geen Tamaar meer alsjeblieft. Aqua pakte haar koffer en vertrok. 'Natúúrlijk, dit wist Marijn al. Hij keek Aqua steeds iets langer aan dan de andere. Jeetje.' Begon ik. 'Zullen we ons maar focussen op de dimensie? Aqua kan later nog.' 'Is goed Val. Gelukkig zijn wij er nog voor elkaar.' Antwoord ik terug. 'Kom we gaan naar de kantine toe.' Beslis ik maar. Ik pak mijn koffer en tas en wacht op de andere. Als iedereen er is sluiten we de deur af en lopen we richting de lift. Als we in de lift staan zegt Joël opeens. 'Ik weet waarom Aqua weg wou... ze was jaloers op jou Tamara. En de populaire mogen jou ook niet helemaal maar das logisch. Die mogen iedereen nauwelijks trouwens. Maar ze kon er in ieder geval niet tegen en dat hoorde de popu en tja toen vroegen ze haar. 'Wouw, dat had ook veel makkelijker kunnen worden opgelost. Maar ja.' Zeg ik terug. 'Maar fijn dat je het toch hebt gezegd Joël.'

———————————————————————
Heya (Mix van Hey en Ewa en Eey ofzoiets. Klinkt gwn leuk Oke)
Weer kort hoofdstukje maar de uitleg staat 1 of meer hoofdstukken terug. Maar ik zal het nog wel een x uitleggen. (Schnitzels ik heb net perongeluk dit hele stuk verwijderd toen ik het in vette letters wou doen. Piepjes sjooi.) Door school heb ik minder tijd om te schrijven. Dus ik maak de hoofdstukken ong 800 woorden per hoofdstuk ipv (in plaats van) 1500 woorden. Zodat jullie sneller hoofdstukken te zien krijgen. (Geheid dat dit niet goed Nederlands is😂)

Ciaoooooo xx ♥🌺🎈
(Ik schrijf ff 10 woorden, dan heb k 1000 woorden 😋)

Half Angel, Half Demon. ☑️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu