23rd Oct
-Jihye's POV-
Party tu mula jam 8. Tunggu tau, kita pergi sama-sama. Dan jangan lupa pakai cantik-cantik. Tak lah kekok aku sorang je yang pakai cantik-cantik
-Seo EunHari inilah harinya. Hari ini aku sudah genap 16 tahun. Fuh, sedar tak sedar dah 16 tahun aku hidup rupanya.
Harini takde apa-apa yang istimewa. Aku nenerima ucapan daripada ibubapaku yang sedang bekerja di luar negara dan ucapan daripada abang beruk aku yang tak serupa ucapan.
Aku membuka telefonku dan membuka kembali message yang Seuncheol hantar pagi ini.
Oi
-SeungcheolBufday
-SeungcheolTua
-SeungcheolBye
-SeungcheolApa jenis wish lah tu?
Oh, tidak lupa juga kawan-kawan aku yang berebut nak jadi first wisher 😂😂😂.
Aku melirik ke arah jam, jam sudah menunjukkan jam 6.58. Baik aku mandi sekarang.
🎂🎂🎂🎂
-Third person's POV-
"Haish, apa punya kawan ni? Janji nak jalan sama-sama. Ni tak. Terpaksa aku jalan sorang-sorang" omel Jihye. Pakaiannya simple sahaja. Crop top putih yang berhoodie dan dipadankan dengan skirt hitam. Jangan lupa converse high kesayangannya itu.
Sampai sahaja di gymnasium, keadaan sangat sunyi dan gelap. Apa dah jadi ni? Jihye pun masuk ke dalam gymnasium sebelum menutup pintu masuk. Keadaan dalam gymnasium gelap gelita.
Tiba-tiba spotlight di tengah pentas dihidupkan. Wonho?
"Happy birthday to you~
Happy birthday to you~
Happy birthday, Jihye.. Happy birthday to you♡" nyanyi Wonho dengan merdunya.Sesiapa sahaja yang mandengar pasti akan fangirl.
Secara tiba-tiba lampu gymnasium dipasang. Semua kawan Jihye menjerit riang.
"HAPPY BIRTHDAY TO YOU! HAPPY BIRTHDAY TO YOU! HAPPY BIRTHDAY TO JIHYE! HAPPY BIRTHDAY TO YOU!"
Jihye terkaku, lidahnya kelu. Dia tidak tahu mahu cakap apa. Tapi yang paling penting dia terharu.
Lantas dia ditolak ke tengah gymnasium. Wonho berjalan ke arah yang sama. Di tengah-tengah dewan ada sebuah kek yang besar.
"HAPPY BIRTHDAY TO JIHYE!
HAPPY BIRTHDAY TO WONHO!
HAPPY BIRTHDAY TO WONHYE!
HAPPY BIRTHDAY TO YOU!"Kedua-dua mereka meniup lilin yang ada pada kek tersebut. Terus cofetti jatuh ke atas mereka.
Tiba-tiba...
"Happy birthday to you" nyanyi Jihye.
"Happy birthday to you" nyanyi Wonho.
"Happy birthday to Jimin and Hwa Ji, happy birthday to you" duet mereka berdua.
Lantas Hwa Ji dan Jimin di tolak ke tengah. Hwa Ji ragu-ragu sementara Jimin tersenyum sehingga terserlah eyesmilenya.
Keempat-empat mereka pun memotong cake itu.
"Selamat harijadi kepada Wonho-Sunbae dan Jihye yang kedua-duanya lahir pada 23 Oktober. Tidak lupa juga pada Jimin dan Hwa Ji yang dua-dua lahir pada 13 Oktober. Enjoy the party!" Kata Jihoon selaku MC di atas pentas.
"Untung, harijadi diaorang sama" kata Cheon.
"Hari jadi kau bila?" Tanya Bae Jinyoung yang tiba-tiba muncul di belakang Cheon.
"10 May, kenapa?"
"Samalah kita, aku pun 10 May" kata-kata Jinyoung buat Cheon fangirl dalam hati.
"Bestnya sambutan diaorang" kata Seo Eun.
"Takpa, masa birthday kita, lagi meriah dari diaorang" Kata Da Young. Seo Eun mengangguk tanda setuju.
🎂🎂🎂🎂
"Unnie~" kata seorang maknae. Jihye memandang orang itu. Dia ialah Tesalonika Moon Kyung Chae ataupun Tesa.
"Apa dia?" Tanya Jihye.
"Abang bertiga panggil unnie pergi luar"
"Abang bertiga?"
💙💚💛
Jihye berjalan ke luar gymnasium, terdapat 3 lelaki yang berdiri sedang menunggunya."Ada apa?"
"Jihye... sebenarnya..." kata Hoseok ragu-ragu.
"Kami tiga suka kau!" Kata Ong.
"Sudikah kamu menjadi teman wanita kami?" Tanya Daniel.
"Maksud aku salah satu dari kami" kata Ong.
"Tolong pilih, Jihye"
[Jihye, sila buat pilihan]
A. Ong Seungwoo
B. Kang Daniel
C. Jung Hoseok
D. Reject semua"Aku pilih Hoseok" kata Jihye membuatkan terlopong mulut mereka bertiga.
"YAS! YAS! YAS!" kata Hoseok sebelum mengangkat Jihye tinggi-tinggi lalu menghayunkannya.
"Yah! Turunkan aku!"
"Gumawo, Jihye" kata Hoseok dengan bahagia seraya membawa Jihye masuk ke dalam gymnasium dengan keadaan Jihye yang masih terangkat.
"Ugh, Ong, jom cari orang lain" kata Daniel dengan semangatnya yang lemah.
"Ye.." balas Ong lemah.
Fin
Yah!! Happy birthday pencuci piring fav aku, danly-! Dan tak lupa juga Ainstein_15! Sorry haritu tak sempat wish.
Maaf story ni merapu. Dan ff ni ada sedikit teaser untuk my upcoming AF. Check out it ;)
This Birthday
Ended 23rd October 2017
@CattenCandy-
YOU ARE READING
This Birthday
FanfictionShort story about Choi Jihye's birthday Start: 》23rd Oct 2017 End: 》23rd Oct 2017 Status: 》Completed Cover: 》@sakuraaaa-