13

145 11 2
                                    

-------------------------------------------------------------------------------------

"Aera?" Ik kreun. Toen we gistermiddag terug waren, voelde ik me niet lekker en was moe, dus bracht Kili me naar bed. Ik kijk op mijn wekker, die aangeeft dat het al 11 uur is. "Kan ik binnenkomen?" Ik zucht. "Ja." Kili duwt de deur open, en komt naast me zitten. "Hoe voel je je?" Ik kijk hem aan. "Moe, verrot en nog meer van dat soort dingen." Ik sta op. Ik gris m'n borstel van mijn sierradenkastje, en fatsoeneer mijn ontplofte haar. "Gisteren....ik..." stottert hij. Ik draai me om, en kijk recht tegen zijn verdrietige gezicht aan. Er rolt een traan over zijn wang. Hij komt naar me toe, en knuffelt me zo hard dat mijn ribbenkast wordt ingedeukt. Ik geef hem een kus op zijn oor, en hij kijkt me dankbaar aan. "Je kon er niks aan doen. Ik bedoel, je mag je schuldig voelen, nou, eigenlijk niet, maar je wist dit toch niet van tevoren?" Hij schudt zijn hoofd. Ik haal mijn hand wild door z'n haar, zodat hij er een beetje uitziet als een egel. Ik glimlach naar hem, en hij glimlacht terug. Zijn glimlach doet de vlinders in mijn buik dansen, maar ik besluit het te negeren. Eerst omkleden.

"Kili?" Hij schrikt op uit zijn gedachten, die waarschijnlijk gaan over de sadmyr. Met open mond bekijkt hij me, en ik geef hem een knipoog. Hij bloost. Ik grinnik. "Wil je m'n ketting even bij me omdoen?" Ik kom voor hem staan, en draai m'n rug naar hem toe. Ik hoor hoe hij slikt, maar hij neemt het kettinkje aan. Ik voel zijn handen mijn haar voorzichtig uit m'n nek vegen, en hoe hij het sluitinkje dicht doet. Hij drukt een kus op mijn wang, en loopt naar de deur. "Herkansing in de tuin?" "Is goed, als je die sadmyr maar achterwege laat." Ik steek m'n tong uit, en Kili sluit de deur met een glimlach. Een picknick. Nu. Oké. Eerst naar de stallen.

Ik steek m'n hoofd om de hoek. Yin ligt rustig te slapen tussen het hooi. "Yin." fluister ik. Het draakje murmelt wat, en draait zich om. Hoe moet je in hemelsnaam een draak wakker maken? "Yin!" Een klein wolkje van vuur verlaat Yin's bekje, maar hij wordt niet wakker. "YIN!" Nu gaat het draakje rechtop zitten. Met moeie ogen kijkt hij me aan. Ik loop ernaar toe. "Goeiemorgen Yin. Zin in een reisje naar Hua?" Ik lijk wel gek, maar ik moet dit doen. Ter geruststelling, laten we het daarop schuiven. Vorige keer dat ik hier was, was het me opgevallen dat er een wapenuitrusting aan de muur hangt, en dat komt nu best goed van pas. Ik twijfel tussen een geweer en een messenset, maar kies toch voor het geweer. Ik loop weer naar Yin, die inmiddels klaar staat voor vertrek. Op naar de sadmyr.

XinyiWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu