P.S I'm in love with you

223 8 11
                                    

"God-ver-domme." Is het eerste wat ik denk als ik wakker word van de wekker.

Vandaag is m'n eerste studie dag als detective in opleiding.

Samen met mijn vriendinnen, Anne & Eden, ben ik een paar weken geleden naar Londen verhuist. Daar zijn we met z'n drieën aan een detective opleiding begonnen & vandaag is de eerste dag.

Langzaam kom ik uit bed en strompel naar de keuken. Terwijl de koffie pruttelt, zoek ik m'n weg naar de brievenbus om de krant te pakken.

Helaas, geen krant.

Als ik terug kom, zie ik dat Eden ook al uit bed is.

"Een hele geile goeiemorgen Jade!" zegt ze vrolijk.

Ik kan het niet helpen, maar ik lach. Al zou Eden bijna vermoord worden, was ze nog steeds vrolijk.

"Koffie?" Vraag ik slaperig. "Ugh graag." Hoor ik Anne vanaf de andere kant zeggen. Nu we alledrie wakker zijn, kan de eerste dag écht beginnen.

Nadat we allemaal ontbeten hebben en aangekleed zijn, doen we nog even een vreugde dansje en gaan dan op weg.

Net op het moment dat ik de auto in wil stappen, besef ik dat ik m'n telefoon vergeten ben.

Snel ren ik terug en bots tegen iemand op.

"Kijk uit waar je loopt, trut."

Bijt een jongen met hoog zwart haar me toe. Hij is ongeveer van mijn leeftijd.

"Nou sorry hoor, kan gebeuren." Zeg ik op mijn beurt.

De jongen zucht en loopt door. Ik trek een wenkbrauw op en loop door naar het appartement.

Net als ik naar binnen wil lopen, zie ik iets glinsteren voor de deur van het appartement naast me. Sleutels. Er hangt een kaartje aan met de naam: "Zayn Malik."

Zayn Malik .. Fluister ik zachtjes. Ik besluit de sleutels mee te nemen, voor het geval ze gestolen worden. Maar was ik nu eigenlijk niet aan het stelen?

M'n detective gevoelens komen naar boven en ik besef dat ik de sleutels voor alle veiligheid meeneem, voor het geval ze in verkeerde handen vallen.

"KUT, KUT, KUT!" Schreeuwen Eden en ik in koor. Het verkeer staat muurvast.

"Oké dag baan als detective." zucht Anne.

"We halen het wel, we moeten alleen een omweg nemen denk ik." Zeg ik op m'n beurt.

Eden stelt al een ander route in op de TomTom en voor we het weten, rijden we op een rustige weg.

10 minuten later komen we aan, het is een vrij oud gebouw. Maar als we naar binnen lopen, word het tegendeel bewezen.

"Jeeeezus, kan iemand me even knijpen, ik droom volgens mij." Zegt Anne vol bewondering. Ik neem m'n kans en knijp haar.

"AU!" Gilt Anne. "Zal ik jou eens even knijpen?"

Als 2 kleuters rennen Anne en ik achter elkaar aan totdat Eden ons tot bedaren brengt.

We lachen en lopen naar de receptie om ons in te schrijven. We krijgen onze papieren en worden door gewezen naar een lokaal.

Als we het lokaal binnenlopen, zit het bom vol. We kunnen gelukkig een plekje zoeken waar we dicht bij elkaar zitten.

Net als ik een pen en notitieblok pak, gaat de bel en komt onze docent binnen.

Om 1 uur gaat eindelijk de bel voor de lunchpauze. Ik ben zo druk aan het praten over de sleutels van Zayn, dat ik niet merk dat er een hoge drempel aankomt.

En jahoor, daar lig ik.

Eventjes is het stil, maar dan barst er een keihard gelach uit vanuit Eden & Anne. Ik kijk ze op een "Bitch Don't kill my vibe" manier aan, maar schiet daarna zelf ook in de lach.

We lopen een beetje rond door school en eten wat. Nadat onze laatste lessen voorbij zijn, kunnen we naar huis.

Druk pratend over onze eerste geweldige dag, lopen we naar ons appartement. Anne & Eden gaan vast naar binnen, maar ik wil nog even snel een krant halen bij een supermarkt.

Als ik terug kom, zit een jongen met hoog zwart haar voor z'n appartement. Het is de jongen van vanochtend.

"Uh Hey." zeg ik

De jongen kijkt me aan en schenkt me een klein glimlachje

Een beetje awkward sta ik naar hem te kijken.

"Sorry dat ik je trut noemde vanochtend." Zegt hij ineens out of The blue.

"Oh geeft niet joh." Lach ik een beetje.

"Jade." zeg ik terwijl ik naast hem ga zitten en m'n hand uitsteek.

"Zayn." Zegt hij op z'n beurt.

"Oh w-wacht eens." Stuntel ik. "Toen ik vanochtend terugliep, zag ik sleutels voor deze deur liggen. Ik besloot ze maar mee te nemen, voordat ze werden gestolen."

"En wat deed jij dan?" Plaagt Zayn me.

...

Hij lacht en ik zeg: "Nou Zayn, hier heb je je sleutels terug. En als je ze nog een keer laat vallen, zal ik ze wel niet meer veilig mij me houden."

We staan allebei op en net voordat hij naar binnen gaat zegt hij: "Bedankt, Jade."

"Geen dank, Zayn."

Verward blijf ik even staan en ga daarna naar binnen, met m'n krant.

[ Okee dit is de eerste keer dat ik echt serieus een verhaal probeer te schrijven ! Kritiek mag altijd, maar leuke complimenten zijn welkom natuurlijk. Zal er misschien chemistry tussen Zayn & Jade ontwikkelen? We Shall See

xxx M.W ]

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: May 04, 2014 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

P.S I'm in love with youWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu