Kapittel 10

1.6K 41 0
                                    

Jeg stopper foran bilen og fikler fram nøkklene mine. Jeg tar av jakka til Lucas og gir ham den. - Takk få låne.
Han sender et smil. Men det blir fort borte.
- Jenny, jeg vet om hemmeligheten din. Sier han lavt. Jeg kjenner at jeg blir helt stiv i kroppen. Hørte jeg riktig? Sa han at han visste om alt. Det var det jeg ventet på. Jeg visste at han kom til si det. Og nå kommer livet mitt til å bli ille.
- Men jeg skal ikke si det til noen. - Hva?! Hvorfor ikke? - Vil du at jeg skal si det til noen? - Nei, selvfølig ikke. Men hvorfor ikke? - Fordi hvem vil bli arrestert og sendt i fengsel? Jeg vil ikke akkurat at du skal havne i fengsil. - Greit, takk for at du ikke sier noe. - Men forklar meg en ting. Hvorfor går du undergrunnsmiljøet og hvor mange vet om at du gjør det. - Jeg vet ikke, det eneste jeg vil er komme ut av hele greia. Og du er den eneste som vet det. - Så hvordan havnet du undergrunnsmiljøet? Du kan jo liksom ikke bare plutselig ha startet. - Nei, men jeg husker ikke hvordan jeg havnet i undergrunnsmiljøet. - Greit, men jeg håper du kommer deg ut av det. - Jeg gjør det, men hvorfor havna du der? - Ikke spør. Det er best om du kommer deg av gårde.
Jeg lukker opp døra til bilen og setter meg inn. Jeg starter bilen og kjører rolig avgårde. Hva var det som skjedde nå? Lucas ble plutselig så streng i det jeg spurte ham om hvordan han havnet i undergrunnsmiljøet. Jeg lurer på hvorfor. Jeg har på følelsen av at han skuller noe. Noe som han ikke vil at andre skal få vite om. Jeg må finne ut av hva er det er. Lucas virker sonen grei fyr. Han har kanskje ikke noe i mot om jeg blir litt bedre kjent med ham. Ingen gutter har jo hatt noe mot det før, så hvorfor skal det plutselig skje nå? Jeg må bli bedre kjent med ham. Da vil også kanskje finne ut mer hvorfor han ikke vil avsløre meg. For det er en grunn til det. Alle vet jo at de som greier å finne ut identiten min, kommer til å få belønning. Og når Lucas ikke har gjort noe galt, så kan han ikke bli arrestert. Så det burde være en vinn- vinn sitasjon for ham. Så jeg lurer på hvorfor han ikke sier noe. Jeg skal finne det ut.

I det jeg kommer inn i leilighet er det stille. Klokka er halv tolv, så det er ikke så rart. Jeg går raskt, men lydløst opp rommet mitt. Jeg skifter til en pys og henger opp kjolen på plass. Jeg går så bort til senga og krabber rolig inn i dyna. Den føles behalig mot kroppen.
Med et tenker jeg på hva som nesten skjedde på festen. Filip vil ha meg i senga. Han voldtok meg nesten. Flaks at Lucas reddet meg. Jeg tør ikke tenke på hva som kunne ha skjedd. Jeg kjenner at jeg får gåsehud. I tilegg føler jeg meg kvalm. Jeg kunne ha blitt gravid, i verste fall. Men det skjedde ingenting. Og det er jeg glad for. En ting er sikkert, Lucas reddet meg. Jeg kunne ha tatt Filip, men det kunne ha avslørt meg. Så jeg kunne ikke ha gjort så mye. Filip er den siste jeg ville at skal vite at jeg er medlem av undergrunnen. Det er helt sikkert.
Men jeg skjønner ikke hvorfor Lucas ikke vil avsløre meg. Hvorfor vil han ikke det? Han kan tjene på avsløre meg, så hvorfor vil han ikke gjøre det? Det må være en grunn. En grunn som han ikke vil fortelle. Akkurat som han ikke vil fortelle hvordan han havnet i undergrunnen. Det er noe han holder skjult for meg. Men hva? Er det noen andre som vet det? I så fall hvem? Og vil de fortelle meg det? Eller vil de ikke det? Hvis det i det hele tatt er noen som vet det. Jeg vet ikke. Men jeg skal finne det ut. Det er helt sikkert. Om så Lucas vil det eller ikke.

DobbeltlivWhere stories live. Discover now