Reun-Aa ni watak ciptaan tiada kena mengena pun dengan idole K-pop okey😋..
Watak lain??
Saksikanlah kemunculan BTS dan NCTUSorry laa Klau cite ni tak okey.....😅
▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫
Reun-Aa & Woo Hyun PoV
Aku berjalan menuju ke rumah Pak cik Han neul. Katanya Woo Hyun setuju nak ajar aku tentang pelajaran di sekolah. Akhirnya aku sampai.
"Annyeong! Ada sesiapa tak?" sapa aku. Tiba tiba pintu rumah terbuka dan muncul seorang lelaki sebaya aku. 12 tahun."kamu mesti Reun-Aa kan??😄 masuklah" Ujarnya.
Aku menurut saja.
"Aku Woo Hyun. Appa aku kata kau nak jadi Vampire Hunter betul ke?" soalnya sambil aku dan dia mengambil tempat duduk di meja belajar miliknya. Aku mengangguk. Woo Hyun tetiga aje ketawa. Aku mencebik." mesti lawak lah sebab tak ramai yang percayakan Vampire,Demon,Fairy 😒" ujar ku. Woo Hyun pandang aku.
" bukanlah. Okey jujurnya aku ingatkan My Family aje yang percaya Vampire ni. Rupanya kau pun ada.. Sebab tu aku gelak. Okey sebelum aku ajar kau cara NK guna senjata nanti ,kita belajar ilmu asas yg manusia belajar. Okey?" cadang Woo Hyun." baiklah!" aku setuju.
Woo Hyun memberi aku buku latihan semua subjek dan memulakan pembelajaran kami dengan subjek sains dan Math. Aku pun pada awalnya NK Give Up.▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫
Aku memandang Reun- Aa yang terlelap seketika.' kesian pulak dia ni, tapi dia ada semangat untuk belajar di samping UTK jadi Vampire Hunter. Cita2 dia sama cuma aku malasnk jadi sebab arwah omma pesan ' tak semua Vampire jahat hanya sesetengah jadi jangan berdendam ya aku minat lagi pesan Omma.
"Woo Hyun aa~ macam Ma..." soal Han neul pada anaknya terhenti bila aku meletakkan jari telunjuk di bibir ku.
" shhhh... Reun- Aa terlelap " ujar ku. Appa kelihatan memahami." bagus lah nanti kamu ajarilah dia baik2 kesian Lagipun dia tak mampu nak bersekolah." pesan Appa. Aku mengangguk.▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫
Aku terasa seperti air di percik ke muka. " Yash! Reun- Aa bangunlah.. Jom sambung dah NK dekat petang ni ke kau dah NK balik?" soal woo hyun Padaku. Aku angguk. " aku dah tak larat lah.. Sambung esok lah " terus aku bangun dan cuci muka. "Aigooo! Yelah..Hah! Esok jangan lupa!" pesan Woo Hyun. "Dae sunbae" balas ku. Sebelum aku mulakan perjalanan aku ketuk kepala Woo Hyun dan lari!😂 " yaak!!!!" jerit nya.aku berjalan pulang. Nasib lah rumah kami tidak jauh mna."Reun-Aa ... Sekejap.." suara seseorang memanggil. Aku berpaling ke arah suara tersebut. "Haramoni-?" . Nenek yg bagi buku Kat aku 5 Thun lepas. " kaja! " dia panggil aku lalu menyuakan satu lagi buku. Tanpa berlengah aku ambil. KOTA VAMPIRES."EH! Ini.. Aik? MMA haramoni tadi?" aku garu kepala. "Aigoo taktik tu lagi." bebelku sendiri. Aku membaca sambil berjalan ke rumah.
" oh! Jadi semua Vampire ada Kat sini. Hurm Sounds Interesting. " aku terus membaca sehingga terlena.
Pagi itu aku pergi kerja macam biasa. Tengah hari nanti aku habis kerja. Kerja aku Up sikit. Jadi tukang cuci pinggan mangkuk jugak." Reun- Aa sshi..." panggil Mr Kim. " Yae?" responku. Mr Kim menghulur ku sejumlah wang. "Apani?" setahu ku gaji ku untuk bulan ni minggu hadapan." Extra salary.. Minggu depan tu nanti saya bagi juga. Jangan risau " Ujarnya dan aku mengambil. Lantas dia berlalu pergi.
"May God Bless him " ujar ku.Selepas habis kerja aku segera ke rumah pak cik Han Neul. Nampaknya Woo Hyun dah tunggu depan pintu."😅 Hebe... See.. Aku tak lupa pun." kayaku.
" Dae...Jom mula kelas.." ajak Woo Hyun. Kali ini Woo Hyun ajar aku BI dan sivik. Masihlah subjek senang. " Bila Ye semua barang aku NK siap? " soal ku." nanti Siapalah tu..belajar ni dulu!" balas Woo Hyun. " Yeah! Nanti kau pun kena ajar skil senjata tau." balas ku lagi. Kami teruskan pembelajaran.Dah dua minggu aku belajar dengan Woo Hyun dan hari ni ...
"Wahhh!!! Ahjuhsshi gomawo!" aku teruja melihat barang yg aku mintak tolong sudah siap.Daggers,Short javelin, Cakera dan serbuk Perak. Lengkap.
" Reun- Aa... Pak cik nak pesan supaya jagalah diri kamu. Kalau boleh... Jangan terlalu berdendam sangat.." pesan Han neul. Aku angguk tapi aku nekad. " Woo Hyun cepat lah ajar aku cara NK guna semua ni..." pinta ku..."Aish.. Dae sabarlah kejap.." balasnya.
Dua Dagger perak aku pegang di kedua dua tanganku. Ukiran ni cantik. Woo Hyun mengajar aku cara untuk Flip kan ia dan melontar hingga tepat ke sasaran. Cakera juga sama. Javelin yg pendek tu gunanya pada waktu siang. Daggers tu selitkan Kat kaki.serbuk perak pula dalam dua uncang. Aku mahu terus berlatih hingga berjaya..
Gomawo Woo Hyun dan pak cik Han neul...
YOU ARE READING
Vampire HUNTER X
WampiryReun-Aa dibesarkan dalam sebuah keluarga yang sederhana. Para umurnya 7 tahun. Satu tragedi menimpa parent dia. Vampire. Itulah yang Reun-Aa pasti.Dia tekad. Dia akan buru semua vampire until dia balas dendam.Demi keluarga dia.