Bangun aje pagi tu aku rasa hilang semangat dek mimpi semalam. Kenapa mimpi semalam ngeri sangat. Omma Appa. Rindunya.. Aku ke sekolah pun monyok aje muka. Ahhh!
"Waeyo? Kau okey tak Reun- Aa.? " tegur Woo Hyun. Cikgu tak masuk lagi kelas. Taehyung pun tak muncul hari ni. Hanya jin dan jungkook. Tapi mereka asyik pandang tajam aje.
"Aku mimpi buruk lah lepas cedera kan taehyung tu" luahku. Woo Hyun terkejut. "Kau pergi kota tu lagi ke?".
Aku anggun." Haah malah aku cedera kan taehyung sebab dia nak hisap darah aku" ujar ku. Tiba2 Woo Hyun menghempap meja. Marah.
" boleh tak kau abaikan aje misi kau tu?! Kau tahukan bahaya kota tu? Semua Kat situ Vampire! Kau tahu tak kau boleh terancam nyawa Kat situ!" marah Woo Hyun.
Aku terkedu. Tak pernah Woo Hyun jadi macam ni? . Tiba2 aku perasan sesuatu. Gigi Woo Hyun a..ada taring lah.
"Woo Hyun sshi... Jangan kata k..kau pun!" bentak aku kembali.
Belum sempat Woo Hyun jawab. Cikgu Hong dah masuk. Aku duduk dan terdiam. Takkan la Woo Hyun pun Vampire? Ini tak boleh jadi.
"Semua buka m/s 171 okey?" arah cikgu Hong cikgu matapelajaran sains.Selesai aje waktu cikgu Hong, Woo Hyun laju aje keluar kelas. Lagipun sekarang waktu PE. Tu mesti nak lari dari aku. Lantas aku follow aje. Aku perlukan kepastian.sebelum itu aku ke loker pakaian aku untuk tukar baju sukan.
"Cikgu Rony, hari ni kita nak main apa?" tanya Do Young. Kelas NCTU PE bersama kelas aku. Maknanya geng2 Hot dan pandai Girls and Boyz la. Kami kena berkumpul dulu.
"Kita main volley nak? Boy lawan Girl amacam?" cadang cikgu Rony. Aku terlopong. Girl volley oh! Mesti geng Suzy dan Sana ajak aku sekali. Tak nak!!!!
" Reun-Aa kamu okey tak?" tanya cikgu Rony. Aku telan liur lalu mengangguk. Kelihatan Suzy dah mengajak aku bersama senyuman sinisnya. Terpaksalah." okey kamu boleh bersedia dulu 5 minit" ujar cikgu Rony.Elok aku Kalih belakang Woo Hyun dah ada dan mukanya jelas kata yang dia marah.
"Jangan tunjuk sangat yg kau tu pandai main sebab nanti kau guna skil Vampire Hunter!!" Woo Hyun bagi amaran. "Woo Hyun!" aku nak panggil dia tapi dia Blah... Kenapa dengan dia tu??.Woo Hyun pun rasa bersalah tapi dia buat macam tu sebab for First Time dia ada kawan manusia macam reun-Aa. Dia tak boleh kasi geng Taeyong tahu yg Reun-Aa tu Vampire Hunter. Kalau tidak mesti taeyong buat Something.
Woo Hyun menghembus nafas panjang.▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪▫▪
Apa!? Team aku lawan Team Taeyong tu. Oh! OFC laa Suzy syok sebab dia tu hegehkan Taeyong. Dalam Team Taeyong ada Woo Hyun. Muka dia garang sangat.
" baiklah Reun-Aa mulakan servis untuk Team kamu" arah cikgu Rony.
"Bo? Saya?" aku mengeluh lagi. Aku turunkan lutut sikit dan Bush! Tinggi bola naik dan melepasi net. Woo Hyun menyambut dan melepasi net lagi. Suzy lompat tinggi dan bang!
1-0.
Team aku score.3-2
4-3
7-7Mata seri pulak dah. Kali ni aku betul2 ralik tanpa sedar bola Taeyong hadap aku, seraya tu aku gegabah nak sambut bola tapi Sana tolak dan dush! Praakk!
Ka..kaki aku.
"Aduhhhh!" kaki aku terseliuh. ah! Sakitnya.
Semua hentikan permainan."kamu okey ke Reun -Aa" prihatin cikgu Rony.
"Salah kau ni Sana?" adu SuzyAh! Mereka memang sengaja dan buat2 prihatin.Aku dongakan kepala. Kelihatan Woo Hyun beredar. Nampaknya dia dah tak hiraukan aku. Tiba2 ada tangan dihulurkan.
Taeyong?!
"Jom aku hantaran kau ke bilik kesihatan" dia pelawa. "Tapi.."
"Tak de tapi2 Jom.. Lagipun aku pun kawan Woo Hyun " balas taeyong. Aku sambut huluran dia dan tersenyum paksa."Suzy tengok tu! Taeyong tolong Reun-Aa la" gitau Sana. Suzy memandang geram.
"Kau betul boleh jalan ni?" soal Taeyong."ermmm " balasku. Taeyong tengok aku pelik dan dia tiba2 duduk membelakangi aku."meh aku gendong kau" sambil menepukan bahunya.
"Kajaaa" laksanya. Akhirnya aku pun terimalah.Jarak Court volley dengan bilik kesihatan agak jauh.
"Kau dengan Woo Hyun gaduh ae?" soal Taeyong.
"Ada salah faham sikit" balas ku. Sebenarnya aku dah mula Ngantuk. " Ouh Reun-Aa.... Kau". Tiba2 bunyi dengkuran halus. " EH! Tidur pulak Minah ni....bau darah dia maniss sangat siapa dia ni?" ujar Taeyong. Akhirnya sampai jugak dekat bilik ni. Taeyong membaringkan Reun-Aa dan berlalu.Aku lihat omma dan Appa tersenyum ke arahku. Segera aku memegang tangan mereka.
"Appa?Omma?"sebak.." Reun-Aa jangan bunuh Vampire bukan semua mereka jahat " .
Aku tidak mengerti.kalau Vampire tak jahat kenapa mereka hisap darah omma dan Appa. Tiba2 darah terpancut keluar dari leher omma dan Appa. Apa ni?Omma!?
Appa!?Terasa badanku digoncang kuat
"Yaaah!!!! Reun-Aa!" Woo Hyun Menempik kuat. Akhirnya aku tersedar dari mimpi. "Woo Hyun?" soal ku. Bukan dia marah ke?
Eh! Geng NCTU pun ada. Aigoo malunya." nampaknya mimpi buruk "tegur Ten.
Seraya itu aku menangis.
" Wae? Kenapa kau nangis ni?" soal Woo Hyun.
"Omma dan Appa aku pesan.." suara aku tersekat.
"Pesan apa?" taeyong juga mahu tau.
"Tak semua Vampire jahat..."Semua terkelu.
"Reun-Aa kau nak tahu sesuatu tak?" soal Woo Hyun.
"Apa dia?" respon ku."Sebenarnya, kau ingat tak hari Isnin malam waktu kau 15 tahun tu." tanya Woo Hyun.
"Yang kau tak ada tu?"
Woo Hyun angguk.
"Malam itu lepas aje balik aku ke kota Vampire sebab aku curi2 baca buku kau. Tak disangka aku diserang Appa Taeyong. Tapi macam kau katalah tak semua Vampire jahat. Taeyong rayu Kat Appa dia lepaskan aku. Jadi aku sekarang Vampire." ujar Woo Hyun. Jadi NCTU pun Vampire. Erkkk.
"Kau nak jadi Vampire Hunter kan?" soal taeyong.
"Macam mana kau tahu"aku ragu.
" Taehyung gitau aku.Taehyung tu abang aku.Jadi aku pun tolong tengok kan kau jugak. Nasib baiklah aku ni tak se kejam dia. Darah kau manis sangat. Tapi sebab kau dah mahir skil Vampire Hunter taehyung rasa tercabar sebab tu dia tak boleh lepaskan kau. Dan sangat bahaya untuk kau redah masuk kota Vampire tu."ujar taeyong." ada sebab aku masuk. Dan aku tak bunuh Vampire. Aku cuma akan bunuh pembunuh Parent aku. Tolonglah jangan halang aku lagi!" aku bengang.
"Tapi..""Dahlah! Korang keluarlah! Aku tahu korang memang nak backup korang punya spesis kan! Keluarlah aku boleh buat sendirilah!!!!" jerkahku.
Taeyong tarik Woo Hyun.
Ahli yg lain pun turut sekali.
Arghhhhh! Kusutnyaaaa..
YOU ARE READING
Vampire HUNTER X
VampirReun-Aa dibesarkan dalam sebuah keluarga yang sederhana. Para umurnya 7 tahun. Satu tragedi menimpa parent dia. Vampire. Itulah yang Reun-Aa pasti.Dia tekad. Dia akan buru semua vampire until dia balas dendam.Demi keluarga dia.