Hoofdstuk 56

172 6 2
                                    

Dries liep op Mounir af en pakte hem bij zijn kraag..........
Hij duwde hem tegen de deursponning waardoor de geopende voordeur dicht viel.

Met een lichte nekklem hield hij mounir in bedwang...........
Terwijl iedereen z'n adem inhield gaf hij Mounir van repliek................

In zo’n situatie komt Dries's vechtersnatuur naar boven.
Hij schreeuwde pontificaal in Mounir's gezicht dat hij moest kalmeren...............

"Je leert zichtbaar ook niet zoveel van eigen fouten Broer! Kijk eerst eens goed naar jezelf!

"Kun je nu relativeren hoeveel bezorgde vaders in jouw tijd op exact dezelfde wijze ziedend bij de voordeur, stonden te trappelen om jouw een pak slaag te geven?! Brieste Dries.

"De afwegingen die jij vroeger had gemaakt zijn NU relevant en wegen allemaal zwaar!

"Als jij zo hoog van de toren blaast, moet je ook jouw mening met argumenten kunnen onderbouwen!

"Tot nu toe geef je alléén maar tegenargumenten om het standpunt over die jongen en zijn familie express onderuit te halen!

"Misschien moet je jouw keuzes dus niet maken op basis van dat soort afwegingen en meer denken vanuit jouw dochters levensgeluk! Vervolgde Dries.

Iedereen luisterde in stilte naar Dries's betoog.......................
Door de rake opmerkingen van hem leek het alsof Mounir verplicht werd om ter plekke zijn eigen gedragingen te weerspiegelen.........

Niemand kan op een eindeloos koord lopen, want vroeg of laat zal het koord breken en zal je  vallen...................
En, logischerwijs,.....hoe hoger je klimt, des te harder je zult vallen.

Dries en Mounir stonden minutenlang gespannen tegenover elkaar..........

Door Mounir de ruimte te geven om zijn gevoelens en irritaties ten opzichte van Nabil's familie te omschrijven, gaf hij hem een strohalm om de mogelijke oorzaken onder ogen te zien.

Zijn techniek dwong Mounir afstand te nemen van het eigen belang. Zodoende moest hij zich noodgedwongen in de andere partij inleven...................

Voorheen had hij géén flauw benul dat hij twee jonge mensen in hun verbintenis belemmerde.....................

Het oplossen van interpersoonlijke familiaire conflicten wordt in het algemeen vergemakkelijkt door anderen te vragen wat zij zouden doen (en waarom) uitgerekend in die  situatie.

Dries en Mounir  waren sowieso voormalige straatvechters die van nature door omstandigheden waren gevormd.
Want één en ander is hen niet aan komen waaien...................

Het waren jongens die vermogende ouders hadden en alles kregen wat hun hartje begeerde.
Onfortuinlijk haden ze door hun charisma en welvaart ook het onterechte gewoonte dat ze iedereen konden domineren..........

Helaas werd dit niet door hun ouders en omgeving opgemerkt...
Zodoende werden ze als het ware niet gestimuleerd om te vechten voor wat hen lief was.
Op latere leeftijd moesten ze daar alsnog zelf voor gaan knokken...........

Dat betekende ook tegen gevestigde orde in gaan.
ze moesten zowel de patronen in hun denkwijze, als ook de verwachtingen van hun omgeving trotseren, zodat de demonen in hen geen ruimte voor Weswes kon krijgen en eruit kon vloeien.............................

Dries leerde pas daadwerkelijk  vechten toen hij mij en Imane dreigde kwijt te raken...................
Onze prille huwelijk en zijn detentie brachten hem op een breekpunt waarbij hij besefte dat je moet blijven knokken voor wat jouw lief is.

Mounir kwam juist op het goede levenspad nadat hij inzag dat Ramona de liefde van zijn leven was. Door haar ondersteuning fungeerde ze als een compas in zijn roerige doolhof achtige levensloop.

Nadia's Passies & Beproevingen (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu