Amy Campbell
'Hi Faith' groet ik Faith even. Faith zit over haar boek gebogen en zit op de trap. Ze zwaait even kort terug maar buigt zich dan weer over haar boek. Ik plof naast haar neer en sla mijn boeken open. Onze band is al wat versterkt, hoewel we nog niet echt vriendinnen zijn. Maar we haten elkaar gelukkig niet meer. En nu zij mij niet meer haat, doen de 'Marauders' dat ook niet meer. De Marauders... James, Sirius, Remus, Faith en Peter noemen zichzelf zo. Stelletje idioten zijn het wel, maar ach.. Niks aan te doen hé?
'Zeg euhm.. Faith?' begin ik.
'Ja Amy?' zegt ze, terwijl ze nog steeds geconcentreerd naar haar boek kijkt.
'Ik uhm.. nou kijk..' stotter ik. Damn.. waarom weet ik nooit uit mijn woorden te komen? Vreselijk irritant is dat!
'Nou.. kijk Faith.. Ik vind James dus heel leuk-leuk.. Enneuh.. jij en de Marauders en James hangen ook altijd samen rond.. en ik dacht. nou.. misschien mag ik een keer mee?'vraag ik met mijn aller-allerliefste stemmetje. Ze lijkt even te twijfelen.
'Goed, wat mij betreft mag je mee. En van James vast ook wel.' zegt ze uiteindelijk. Blij knik ik en lach tevreden.
'Dus Faith, waar lopen we heen?' vraag ik nieuwsgierig terwijl ik haar volg. 'Wij gaan naar het zwerkbal veld. Kun je me mooi helpen met oefenen.' zegt ze vrolijk. Even sta ik stil. Haar helpen? Met zwerkbal.. 'Ja is goed hoor Faith.' antwoord ik snel en loop vlug weer door.
Nadat Faith haar Zwerkbalkleding heeft aangetrokken lopen we naar het veld. Als we daar aankomen zie ik dat de anderen van het team al klaar staan. 'Net op tijd Faith!' hoor ik Lucius Malfoy schreeuwen.
Een beetje ongemakkelijk kijk ik het veld rond. Faith glimlacht even naar me. Ik besluit maar te gaan zitten ergens dus loop ik naar de doelen. Het zonnetje schijnt lekker en het is heerlijk warm onder de doelen. Ik plof neer in het zand en zet een zonnebril op mijn neus. Ik kijk naar het potje oefenzwerkbal dat ze spelen en juich afentoe als er een punt gescoord wordt. Faith lacht en zwaait.
Ik wou dat ik daar zat. Op die bezemsteel. Als de Seeker en niet hier onder de doelen. James en de rest van het Gryffindor team lopen het veld op. De aanvoerder van dat team houdt even een praatje met Lucius en de Gryffindor's staan er maar wat dom omheen. James zwaait en wenkt me even.
Helemaal blij ren ik op hem af en spring in zijn armen. We geven elkaar een knuffel en ik hoor de andere Gryffindor's verachtende geluidjes maken. Waar ik me niks van aantrek. James geeft me nog even een zoen op mijn hoofd en zegt: 'Ik moet gaan Amy, we gaan trainen.' Ik knik en duw een kusje op zijn wang. 'Love you' zeg ik.
'Love you more.' antwoordt hij. Dan loopt hij weg om te gaan trainen.
Faith loopt naar me toe en samen lopen we naar de kleedkamers. Faith kleed zich vlug even om en dan lopen we weer naar het kasteel. Tijd voor de lunch.
'En toen.. toen ging ie helemaal omlaag! En ik was zó dichtbij!' Faith verteld in alle geuren en kleuren over de training aan haar vriendinnen. De meiden luisteren vol bewondering en vragen haar af en toe wat. Mijn gedachten dwalen echter af.. Naar James. Hoe lief hij was op het veld, hoe we knuffelden en de rest van de wereld ons niks meer kon schelen. Als ik dat moment nou, in een jampotje kon stoppen, en het opendraaien als ik sip ben. Maarja, zelfs dat kan niet.
JE LEEST
Confessions of the past - Harry Potter Fanfic
FanfictionAmy Julia Campbell is een hoogstaand, magisch meisje. Zij leeft met haar familie, de Campbell's in de magische tovernaarswereld. Haar familie bestaat voornamelijk uit Slytherin's, afgezien van haar overleden oom en opa die beide in Gryffindor zaten...