KEBENARAN TERSINGKAP

139 5 1
                                    

Aku mengenakan baju blouse hitam longgar dan skirt labuh.
Sebenarnya aku pakai baju Moonlight Archer untuk misi terakhir malam ni. Sementara menunggu Taeyong aku siapkan barangan untuk malam ni.

Serbuk perak,busur kecil dan anak panah yang disadur perak dan direndam darahku, Daggers kesayangan aku.

Check!

      Tanpa Reun-Aa sedar ,Ada mata yang memerhati. Lee Min Ho.
" Pabo yeoja... Haihhh kalaulah dia tahu kebenaran mesti menyesal sebab buat macam ni... Tapi tu semua untuk aku pastikan tiada halangan bagi puak aku dapatkan darah gumiho Reun-Aa" Lee min Ho monolog sendiri lalu pergi dari situ dalam hening malam bulan purnama.

        "Reun-Aa sshi" panggil Taeyong Yang sudah tiba.
" Dae..."aku menyahut. Ya..
Masanya sudah tiba.
"Jom.." Ujarnya sambil merangkul pinggang ku.
"Eh EH... Kejap. " aku mula pelik.
"Nak bawak kau terbang lah!" balasnya. "Bo?!"
Zupps. Sekelip mata hilang.!

      Tahu2 kami dah tiba Kat hutan Forex. "Taeyong sshi... Woo Hyun macam mana?"  gugup juga dah lama tak  jenguk.
" Dia stabil cuma dia tak sedarkan diri lagi." Taeyong balas. Kami berjalan masuk ke dalam kota.
       Tidak semena-mena terasa angin menerpa dari belakang. Nampaknya mereka pun join sekali. Aku tersenyum simpul.

ALAM WOO HYUN,
      Aku tercari-cari jalan keluar, Ah! Aku kena keluar dari alam ni, aku mesti selamatkan Reun-Aa.
Tiba2 datang Tornado ungu seolah mengejar aku. "Woo Hyun sshi, tunggu!" ada suara dari Tornado ungu itu. Aku terhenti.
       Perlahan2 Tornado itu bertukar bentuk. Dua kujur tubuh muncul. "Si..siapa kau berdua?" gusar Woo Hyun.
Seorang wanita dan seorang lagi lelaki. Lelaki itu tersenyum. " Aku Raphael. Appa Reun-Aa..."
"Aku pula omma Reun-Aa" manis senyuman wanita itu.
       "Bo? Jadi apa korang mahu?" soal ku. Mereka saling berpandangan sebelum Appa Reun-Aa mulakan bicara.
      "Selamatkan Reun-Aa dan bantulah puak Vampire di Forex tu... " belum sempat alpanya habiskan ayat aku sudah mencelah."apa? Maksud kau? Siapa Reun-Aa sebenarnya?" .
        "Reun-Aa adalah half gumiho half Vampire tapi darah Vampire dalam badannya tidak sempurna jadi hanya half gumiho dan half Human. Jadi kau kena tolong dia jadi sepenuhnya gumiho." luluh hati Raphael. "Wae?" soal ku.
        "Jangan biarkan darah gumiho Reun-Aa jadi milik Werewolf sebab dia akan jadi THE DEMON VAMPIRE " tegas Raphael sebelum menghilang.
"Kyaaa!" jerit ku memanggil.

THE DEMON VAMPIRE. Nama keramat itu. Oh! Kalau Reun-Aa jadi mesti dia....

😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍

  Taeyong bawa aku ke bilik yang ditempatkan Woo Hyun. Kelihatan Woo Hyun masih terbaring kaku. Air mata aku mula berlubang. Woo Hyun.
Satu nama yang telah aku kenal lama. "Kau nak jaga dia sepanjang malam ni ke?" soal Taeyong. Aku mengangguk. Walaupun aku ada misi lain tapi biarlah aku tengok Woo Hyun dulu. "Kalau macam tu aku tinggalkan kau dulu. Nanti kalau kau perlu apa2 kau Panggillah aku okey?" ujar Taeyong. Nasib lah dia memahami. "Saranghae.. Taeyong sshi.." ucap ku sebelum dia keluar. Hanya senyuman manis sebagai balasan.

       Aku Menatap wajah pucat Woo Hyun.
Tiba2
Zasss!
Muncul 6 orang. Oh.. Geng min Ho. "Sekarang ke??" soal ku. Min Ho mengangguk. Kelihatan salah seorang dari mereka cuba apa-apa kan Woo Hyun. "YAA.. Apa kau cuba buat?" aku mengacah mahu menikam dia. Min Ho  memberi arahan supaya kawan dia berhenti. "Jom kita cari Jong-kook dulu." ujar min Ho. Aku mengangguk. Baju Clouse yang sekadar tipu helah Aku buang. Moonlight Archer punya baju sangat sesuai. Warna gelap dan Skinny sedikit bebaskan pergerakan aku. "Jom.."

  Misi pun bermula.....

Aku menyusup masuk ke menara emas. 6 orang di hadapan aku. Mereka dah bertukar bentuk jadi Wolf.
Biasalah Werewolf. Hanya aku manusia. Busur panah kecil aku sudah pegang erat.
"Reun-Aa kau jaga Kat sini. Sini adalah top dan kau nampak tak bilik tu?" soal min Ho. Aku mengangguk.
"Tu bilik Jong-kook.." sambung nya lalu tersenyum sinis.Aku juga mula tersengih. Dendam bakal terbalas.
       "Aku nak kau Shoot dua Guard Vampire tu. Yang lain aku dan Feniel uruskan. 3 lagi Werewolf ni akan Back Up kau lepas tu untuk kita masuk bilik tu..." ujar min Ho.
"Dae..." Mataku fokus pada sasaran.
Zupps! Satu kena..
Seorang Guard lagi cemas dan
Zuppss! Kena lagi. Kali ni, Aku dah mahir dengan Vampire Hunter skill.
     Min Ho dan Feniel bergerak masuk. Lalu memanggil kami berempat. Line Clear. Berjaya seludup.


      Jimin dapat tangkap sesuatu. Dia menguris Jin.
"Kau nampak tak?" soalnya. Walaupun mereka berada di rumah Taeyong tapi anugerah teleport mereka....
"Menara emas tu diceroboh!" serentak mereka berdua. Lalu cepat2 mereka mencari Taehyung dan NCTU.

      "Taehyung!!" jerit Jimin dan jin. "Wae?" balas Taehyung yang enak menikmati darah segar .
"Mana adik kau? Mana geng yang lain dan NCTU? " soal Jin.
"Taeyong pergi wad Woo Hyun.. Kenapa?" balas Taehyung. Pelik. Kenapa cemas semacam.
"Menara emas dah diceroboh!!".

      Lantas geng nctu dan BTS ke wad Woo Hyun.
" taeyong mana Reun-Aa?" soal Jimin setelah tiba.
Taeyong yang terpinga-pinga menunjukkan bilik Woo Hyun.
"Betul ke?" duga Mark.
Lalu Taehyung menerpa ke bilik itu dan....
"Bo!? Tak de pun? Jadi betulah apa yang aku lihat" ujar Jimin setelah taehyung buka bilik Woo Hyun. Hanya Woo Hyun yang terlantar dan pakaian Reun-Aa tadi.
     "Jadi apa?" pelik Taeyong.
Do-young pun menyentuh pipi Taeyong.
     Bayangan Reun-Aa yang memanah Vampire dan membunuh Vampire bersama puak Werewolf. Bayangan Reun-Aa yang sudah berada di menara emas.
      Do Young menarik semula tangannya."kau nampak?" soal Ten. Taeyong mengangguk.
"Kajaa... Kita mesti lindung Appa!" ajak taehyung.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
      
        Aku dan Werewolf berjaya lepas peringkat pengawasan.kali ni hanya perlu buka pintu tu dan jumpalah Jong-kook. Aku mahu membalas dendam.
        
     "Bukalah Reun-Aa kau mesti nak balas dendam kan?" ujar min Ho. Aku memulas tombol pintu dan...
      "Akhirnya kau datang... Min Ho " ujar Jong-kook.
Lee min Ho ketawa jahat. Kelihatan Jong-kook  berdiri megah dan memang menantikan kehadiran kami.
      Aku mengajukan busur ke arahnya."jadi ni pembunuh Parent aku" sinis ku.
Tampaknya Jong-kook terkejut setelah melihatku. Namun tiba2 dia ketawa besar.
        "Apa yang kelakar?" soal ku penuh kebencian. "Reub-Aa kan? Anak Raphael dan Meena." ujar Jong-kook. Aku geram dan melepaskan anak panah.
Zuppss.. Tengggg! Tersasar.
Jong-kook berjaya mengelak.
Aku mahu menapak ke hadapan lagi namun dihalang Feniel dan min Ho.
      Secara tidak langsung 3 ekor Wolf dari belakang aku menyerang Jong-kook dan ternyata Jong-kook tidak keseorangan. Ada 4 Vampire muncul.
     "Reun-Aa Ready?" soal minho. Aku mengangguk. Lalu minho tinggalkan aku bersama feniel. Mata aku pejam untuk aura Vampire Hunter. Perlahan2 aku buka kembali mata dan warna mata aku berubah menjadi ungu.
Sebenarnya aku tahu yang aku ni half gumiho setelah tinggalkan kampung aku tu.

      Aksi peperangan bermula.
2 Wolf sudah tumpas bersama dua Vampire. Kali ni aku lihat Jong-kook keseorangan. Aku tidak mahu lepaskan peluang. Lantas aku keluarkan Daggers kesayangan aku dan menerpa ke arahnya.
     "Hiarghhhh! " aku menerkam Jong-kook tapi yang peliknya Jong-kook tudak melawan hanya menangkis serangan aku banyak kali.
"Wae?Wae? Kenapa kau tak balas serangan aku! Dulu kau bunuh Parent aku kenapa tak bunuh aku sekali!!!" jerit ku sambil menujah Daggers aku pada Jong-kook.
"Huh? Aku? Bunuh Parent kau? Nampaknya kau tertipu dengan Lee min Ho Ye?" panggg! Satu dentingan objek mula muncul di benak fikiran aku.
     Jong-kook hilang. Aku tercari-cari dia. Tiba2 terasa terasa badanku ditolak dari belakang.  "Bo?" aku berada di rumahku? Ini kan zaman...

Kelihatan seekor Vampire muncul dari badan Appa.yang sudah terbaring. Itulah minho!
Tiba2 aku lihat tanganku sudah menikam perut Jong-kook tanpa sedar. "Err..,"
Prang! Satu tendangan kuat hinggap di badanku. Minho? Kali ini aku berada di realiti.
Jong-kook sudah tersungkur.
Minho tendang aku. Jadi betulkah dia..
"Bodoh! Sekarang ni matinya Jong-kook ditangan kau dan aku jadi bebas lah aku untuk kuasai dunia ini.!" sinis minho.
Dua Wolf yang tumpas tadi bangkit kembali.
   Aku masih terpinga-pinga. Apakah?
"Apa semua ni?" jerit ku pada minho. Lee min Ho tersenyum sinis.
"Kau bodoh kerana dendam, sebenarnya aku yang bunuh Appa dan omma kau untuk dapatkan darah gumiho. Tapi kau? Susah aku nak bunuh lepas kematian mereka sebab Kau asyik dipantau Vampire Forex ni! Jadi tibalah masanya untuk.." minho mahu menerkam aku. Perlahan mata aku terpejam.

      Ting!
Ada sesuatu menahan. Aku buka mata. "Taeyong sshi....." terasa bersalah. Aku dah bunuh Appa Taeyong.
"Lari! Cepat..." tegas Taeyong. Namun aku berkeras mahu Stay tapi taeyong lantas mencerlung mata merahnya. Seram punya pasal aku segera lari dari situ.
      

Vampire HUNTER XWhere stories live. Discover now