Aku memandang pemandangan yang jarang dapat ku lihat.Aku berada di atas bukit yang mempuanyai rumput-rumput yang menghijau,di atas bukit ini mempunyai satu pokok yang besar.Daunnya berwarna oren dan di dahannya pula terdapat satu buaian kayu yang diikat kemas.
Di sini lah tempat yang selalu aku datang kalau aku berasa stress,sedih,marah dan gembira.Banyak perkara yamg aku akan buat di sini.Seperti membaaa novel,menyanyi,main buaian,melihat pemandangan dan banyak lagi.
Aku terjumpa tempat ini semasa aku sedang berjalan-jalan di tamat yang berdekatan dengan rumahku dan tak tau macam mana aku boleh sampai sini dan terlihat tempat ini.
Sedang seronok aku melihat pemandangan,aku terdengar satu bunyi yang agak kuat.Bila aku tengok ke belakang aku terlihat seorang lelaki yg sedang terduduk di rumput sambil menggosok badannya."Aduh!"dia masih lagi belum menyedari yang aku sedang memerhatikannya.
"Er...kau okey tak ni?"aku berdiri di hadapannya,dia yang terkejut dengan kehadiranku terus berdiri daripada duduknya."Ya..ya a.aku okey"dia menggosok belakang basannya yang mungkin masih sakit.
"Belakang tu sakit sangat ke? Kalau sakit sangat nah ambilkah ubat ni"aku menghulurkannya ubat untuk digosok ke belakangya.
"Oo terima kasih"lalu dia pun mengambil ubat itu,aku memberikannya satu senyuma manis."Eh awak kenapa merah muka tu sakit sangat ke?"aku menjadi risau melihatnya."Eh ta..taklah a..aku o..okey je"dia tersenyum melihatku.
"Oo.eh lupa pula nama saya Farhana Qasyila"aku menghulurkan tanganku."Hai nama aku Dany Iskandar"dia menyambut huluranku. "Jadi...kita kawan?"tanyaku "ya kita kawan"dan dia tersenyum manis.
Dan di situlah pertemuan yg melucukan bagi hana kerena atas kecuaian dany menyebabkan fia jatuh dari dahan pokok tersebut dan menyebabkan mereka berkenalan.
Bersambung.....
Outhor nak bagitau yg buku sebelum ni outhor dah tak nak buat dah.Jadi outhor buat buku yg lain pula.Jangan lupa vote selepas baca bab ni.
YOU ARE READING
Perempuan Misteri
Teen FictionDia di panggil perempuan misteri kerana hanya nama dan umur saja yg dia tahu tentang perempuan itu.Yang lain semuanya rasia baginya. Pertemuan yg tak di jangka oleh hana membuatkan mereka menjadi rapat.Lagi-lagi apabila cara mereka bertemu itu meluc...