Proloog

59 4 3
                                    

Er was nog zoveel te doen, en zo weinig tijd. Tehuti werd ontboden bij de hoogpriesters die aangesteld waren door Cheops zelf, de farao!
Al was het grove werk al gedaan, de afwerking van de laatste grote piramide was verre van voltooid.
Ambachtslieden als Tehuti werkten in een moordend tempo en bij onmenselijk hoge temperaturen.
Zonder de hulp van de zonen van Ra was het onmogelijk geweest om de enorme stenen die de basis vormen van de piramides , met deze precisie en gemak , tot een geslaagd project te brengen.
Alleen de afwerking moest de farao op eigen kracht doen voordat de voorspelde wonderdag kwam.
Op deze dag lagen al de 9 planeten exact op 1 lijn.
De zonen van Ra kwamen uit de lucht en hadden de farao tegen eigen wil meegenomen. Na een kort verblijf bij deze schepsels werd het de farao allemaal duidelijk. De ongenoden gasten waren net zo snel weer verdwenen, als ze gekomen waren. Ze hadden Cheops duidelijke instructies gegeven over de bouw van zijn graftombe. Het vreemde kistje moest op de exact aangegeven locatie in het bouwwerk geplaatst worden, zodat deze tijdens de conjunctie het groter doel zou behartigen.
Alleen een bouwmeester als Tehuti was hier volgens Cheops toe instaat .
Onder begeleiding van twee van de trouwste hoogpriesters daalde Tehuti af in de laatste van de drie grote piramides . Het kistje zou geplaatst worden in een exact uitgehouwen nis. Deze nis werd verbonden door 2 kleine schachten die ieder zijn eigen weg baanden van uit de dieptes binnen in de piramide, helemaal naar boven tot buiten aan toe. De richting was niet zomaar gekozen, het had alles van doen met de aanstaande conjunctie van alle 9 planeten.
De ruimte waar de nis zich bevond, werd achter Tehuti dicht gemetseld door 3 arbeiders. De gehele buitenkant werd net als de gehele wand glad gestuct, zodat er geen spoor te bekennen was van de verborgen ruimte waar Tehuti nu opgesloten was.
Het was een grote eer om de farao op deze wijze van dienst te zijn en te sterven voor het hogere doel.

CONJUNCTIEWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu