Korang pernah tak rasa fobia ?
Kalau pernah kita memang senasib ..
Tapi...
Fobia aku ni pelik sikit
Kalau aku beritahu korang ,
Mesti korang kata aku tipu jer
Sebab aku fobia dengan ..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Tangga !
.
.
.
Hari ni merupakan hari yang aku tunggu tunggu . Hari perkahwinan ku bersama seorang namja yang aku tak sangka akan bergelar suami ku tak lama lagi ."Saya isytiharkan kamu berdua Kim Aeri dan Jeon Jungkook suami isteri"
Semua tetamu bertepuk tangan setelah aku dan jungkook rasmi bergelar suami isteri .
Setelah 4 tahun hidup bersama , kami aku dikurniakan hadiah yang amat berharga bagi pasangan suami isteri . Aku sangat bahagia .....
"Chagi , saya pergi kerja dulu yer , jaga baby baik2 tau " jungkook mencium dahiku lalu memandanh wajahku lama .
Ya, mengandung .
"Waeyo?" Tanyaku lembut sambil tersenyum kearahnya . Walaupun sudah 4 tahun bernikah dengannya aku masih lemah untuk melihat matanya yang sentiasa membuatku cair . Tapi wajahnya kelihatan sedih .
"Aniy ! Saya rasa bersalah sebab tinggalkan isteri dengan baby yang dah 7 bulan di rumah " katanya sambil mengusap perutku.
"Gwaenchanayo. Saya tak kisah . Baby pun sama . Janganlah risaukan kitorang sangat . " kataku .
"Saya janji saya akan balik secepat yang mungkin . Mianhae sebab terpaksa tinggalkan korang untuk 5 minggu "
"Takpe , saya faham . Saya boleh jaga diri . Lagipun jiran sebelah kan boleh temankan saya . "
"Dan kalau awak nak tahu saya mahir taekwondo . Ini isteri Jeon Jungkook lah . Kalau ada orang jahat saya cuma tendang sekali jer , dia pasti lari ..hehe" kataku lagi ditambah dengan aku membuat lawak hambar sambil ketawa kecil .
"Yerlah isteri Jeon Jungkook ni kuatlah ..." aku tersenyum bangga .
"Lah sangat" tambahnya lagi membuatku memukul dada bidangnya geram .
Aku sangat rindukan waktu bersamanya . Tapi tengoklah , mulut aku masin sangat . Aku terlalu yakin yang aku selamat berada di rumah sendiri .
Hari ni kandungan aku sudah masuk 8 bulan . Tinggal menunggu hari je lagi . Jungkook masih tak pulang . Aku rindu .
Aku menghabiskan masa membersihkan kawasan rumah dan tanpa sengaja aku terjatuhkan sebuah baldi yang penuh dengan air sabun di tangga rumahku .
"Aish ,, nak bersihkan lagi benda ni . Kenapa lah aku cuai sangat " bebelku pada diri sendiri . Lalu aku berhati hati menuruni anak tangga untuk ke dapur di tingkat bawah .
Dan tanpa aku sangka, semasa aku menuruni tangga , perutku berasa sangat sakit . Aku rasa masanya dah pun tiba . Aku dah nak melahirkan .
"ARGHH.. tolong !!! " teriakku . Aku berharap akan ada manusia yang mendengar jeritan ku .
Pendarahan juga semakin banyak . Aku masih berjuang untuk mencapai telefon yang berada di bawah tangga sambil menahan sakit yang amat . Dan akhirnya aku berjaya mencapai smartphone ku lalu mendail ambulans .
Sebelum mataku tertutup dan aku tak tahu jika aku akan melihat dunia lagi , aku sempat terdengar bunyi seseorang membuka pintu dan berteriak memanggilku .
Takdir kita dah ditentukan . Kita perlu menerimanya . Walaupun takdir tersebut amat perih .
"Eomma !!! Tae nak alik . Bocan ah ke ini iap minggyu " kata taehyung yang berumur 2 tahun .
"Aniy . Taehyung tak boleh cakap macam tu . Ini ayah tae tau . Walaupun ayah dah takde tapi Nanti ayah sedih bila dengar tae cakap macam tu . Tae nak ayah sedih ke ? " tanya ku .
Dia , Jeon Jungkook telah meninggalkan ku bersama anak kami , taehyung .
"Mianhae appa . Tae tak nak appa cedih . Tae ayang appa " katanya .
"Dah jom balik . Lain kali kita lawat kubur appa lagi nae "
"Nae . Bye appa " lambaian taehyung membuatku sedih .
Throwback ...
Jungkook membuka pintu rumahnya . Dia berasa amat semangat untuk berjumpa isteri yang mengandungkan anaknya .
Namun , harapannya hancur setelah melihat Aeri yang mengalirkan darah yang banyak dan telah pingsan .
Jungkook bergegas ke arah Aeri dah cuba mengangkatnya . Dia menuruni tangga tersebut dengan lancar sehingga tangga yang terakhir dia terjatuh dan dia membiarkan aeri terjatuh di atas badannya agar dia selamat .
Semasa berada di hospital , aeri selamat melahirkan taehyung . Kegembiraanya hanya sebentar setalah mendapat tahu bahawa jungkook mengalami pendarahan di bahagian kepala yang teruk dan akhirnya meninggal .
Aeri tidak dapat menerimanya . Sehinggakan menyalahkan tangga dan berpindah ke sebuah rumah yang berada jauh dari bandar dan setiap kali dia berjumpa tangga dia akan berteriak seperti orang histeria .
YOU ARE READING
BTS SHORT STORIES
RomanceThis book has many stories about BTS which is one of them will have one stories with 2-8 parts only . And don't worry because the characters will be BTS and ofcourse you ARMIES !! I hope you')) enjoy