Lima Belas

8K 352 18
                                    

Amir mengeluh. Dia nak keluar dari hospital. Bosan. Lagi2 menghadap...

"Hai Amir..."Marsha menyapa.

Menghadap pompuan ni.

"Kw ok? Aku ada bawakkan lasagna goreng dengan butter prawn. Nak?" Marsha membuka bekas makanan yang dibawa. Amir tak lapar, tapi author yang lapar.

"Tak nak. Bubur hospital lagi sedap dari makanan kau. Dah blah aku nak tido." Amir menyelubungkan dirinya dengan selimut.

"Ouh.....ok" Marsha diam.

***

"Kylie...last plan. Aku nak kw...." Haris berbisik ke arah Marsha.

"Kejam...but i like it." Kylie smirk

"You know me well dear." Haris wink.

***

Amir keluar daripada hospital. Dia terlihat Isyraff dan Zariel.

"Mana Marsha...dia tak nak amik aku ke?" Amir terkilan.

"Dah keluar dah brother kita ni." Mereka buat brother hugs.

"Jangan risau. Aku suruh Marsha settelkan anniversary Airis. Aku tak nak kau masuk hospital lagi. Takut kau pindah ke hospital lain pulak kalau tengok Marsha." Zariel berkata.

"Hospital apa?" Amir bertanya.

"Hospital Nangka (hospital sakit jiwa)" Mereka gelak.

***

"Ok. Rasanya ini dah perfect. Kau nak ubah apa2 ke?" Marsha bertanya kearah Amyrul.

"Aku nak ubah kemasukan Vip. Kita start dari SLB and Council. Baru cikgu. Memandangkan theme red carpet, aku nak tambah lagi satu anugerah iaitu teachers of the night,man of the night,ladies of the night dengan couple of the night." Amyrul menerangkan ideanya.

"Sounds good. Ok boleh." Bunyi handphone Marsha berbunyi tanda mesej masuk.

📩
Careful little kitten...your time is almost over

Marsha mengendahkannya. Kalau dia fikirkan benda ni, buat serabut kepala otak dia. Baik fikir pasal Amir😋

***

Marsha sudah bersiap. Dia mengambil pursenya. Hp diambil. Hari ni Zariel mengambilnya. Ikut plan asal dia pergi dengan Amir. Tapi, hmm...

Ting tong

Pasti Zariel. Kad kunci dan high heels segera diambil dan menuju ke pintu.

"Amir?" Marsha terkejut. Tak kan lh jelmaan. Malam ni bukan bulan penuh.

"Tak yah terkejut sangat. Jom gerak." Amir menuju ke lift. Marsha segera mengekori dari belakang.

***

"Dah buat belum apa yang aku suruh?" Haris bertanya.

"Dah. Orang upahan aku dah buat dah semua tu. Jangan risau." Kylie meyakinkan Haris.

***

"Amir bosanlah." Marsha merungut.

"Duduk jelah diam." Amir menjeling Marsha. Dia menekan pedal minyak. Nak cepat sampai. Di suatu selekoh, dia cuba menekan brek. Tidak berjaya.

"Amir...." Marsha perasan akan keadaan brek tersebut. Selekoh makin dekat. Kereta pula semakin laju.

"AAAMMMIIRRR"

***

Zariel,Isyraff,Mya dan Elina menunggu ketibaan Amir dan Marsha.

"Mana diorang ni? Lambatnya." Elina risau.

Silent Angel✔Where stories live. Discover now