Flytten 1

522 12 3
                                    

*ring**ring*

''aaah, jag orkar intee" mumlade jag sömnigt när klockan ringde. Jag menar, hur skulle jag kunna orka? Mamma hade tvingat mig att flytta till Toronto för hennes nya kille. Jag skulle börja en ny skola med nya människor och jag kände inte en enda person. Jag har alltid bott i Winnipeg och nu ska jag bo i Toronto? Hur ska jag kunna få vänner här? Jag har bott i Winnipeg i hela mitt liv, femton år och jag hade tio vänner. Hur är det tänkt att jag ska ha några vänner här där jag bara bott i knappt två veckor?

''man kan väl alltid försöka" tänkte jag och gick upp. Jag vinglade fram till min badrumsdörr och öppnade dörren, jag gick in i duschen och tvättade av mig och schamponerade håret. Jag sköljde ur håret och tog i balsam.

Ungefär en kvart senare var jag klar i duschen. Jag gick in i mitt rum och fram till min garderob, jag tog ut ett par svarta skinny jeans och en vinröd blus, till det tog jag på mig min skinnjacka och mina svarta skinn Jeffrey Campbell skor. Till det gjorde jag en naturlig sminkning med min Naked3 palett från Urban Decay, en vatten eyeliner och en mascara från Coco Chanel. Jag var inte så glansig och hade inte några finnar så jag använde bara ett puder från Yves Saint Laurent.

När jag var klar med sminket var klockan halv åtta vilket betydde att jag behövde åka till skolan om ungefär tjugo minuter. Så jag gjorde snabbt en smoothie och borstade tänderna. Jag blev klar så att jag precis skulle hinna köpa min älskade StarbucksCinnamon Dolce Latte innan skolan.

Jag gick ut och larmade och låste, eftersom att mamma och Christopher inte var hemma. Sedan åkte jag till Starbucks.

Jag blev förvånad när det knappt var någon där. Menmen, jag vinner ju på det.

Jag kom till skolan precis fem över åtta, så jag hade god tid på mig att gå till expeditionen för att fråga vart jag skulle ha min första lektion. Jag sprang runt och letade efter expeditionen i säkert tio minuter innan jag sprang in i någon som var ganska lång och hade blont hår.

''Men Gud ursäkta!" sa jag lite för högt

''Nej då det är okej, gick det bra?" frågade den blonda långa killen

''självklart, ehum, du råkar inte veta vart expeditionen är?" frågade jag honom och kliade mig i bakhuvudet och hoppades att han inte såg att jag blev alldeles röd i ansiktet, eller det kändes i alla fall som att jag blev det. Han hjälpte mig dit och var sedan tvungen att gå till sin lektion.

----------------------------------------------

Rösta och kommentera❤️❤️

Kommer uppdatera två gånger i veckan, minst en och nu när den är väldigt ny kanske jag uppdaterar oftare❤️

FlyttenWhere stories live. Discover now