"Luna, wakker worden! We zijn al te laat!", en ik werd wakker geschud."Te laat? Nu al? Het is pas 6 uur.." hoorde ik Nico mopperen.
Ik keek op mijn horloge en zag dat hij gelijk had. Wat bedoelt ze precies?
"Voor wat zijn we te laat dan?", klonk ik verward. "Sofia, we moeten pas over een uur opstaan" roept Nico boos. "Oh juist ja.."Er wordt op onze deur geklopt en gefluisterd: "Jongens? Zijn jullie al wakker?" "Eh ja" verontschuldigingen we ons.
"Dat komt goed uit, dan kunnen we gelijk beginnen" stelt South voor."Prima!" zegt Sofia vastberaden..
"Dan zal ik maar uit mijn bed komen zeker?" treurt Nico. Hij is duidelijk iemand die van slaap houdt. Dat was dan ook mijn que.We kleden ons aan met de schooluniformen die vannacht in onze kamer afgeleverd zijn. Daarna gaan we ontbijten.
"Wat ruikt het hier naar niets" merk ik op. "En wat is dat" zeg ik verbaasd wanneer ik ons ontbijt op het bord schep. "Ekkes, mos!", gilt Sophia.
"Ja mos", maakt South ons duidelijk, "maar geen gewoon mos. Dit is al direct les één. Focus je op wat je graag zou willen eten. Dan zal de vorm en smaak veranderen naar wens." "Serieus!" roep ik uit en probeer het al direct.
Nico is duidelijk een uitstekend magier, tegenover ons dan.. We probeerden en probeerden maar er kwam niet veel van. Nico zag het en hielp ons een beetje. "Wat wil je graag eten?" "Pannenkoeken met choco!", zeg ik direct. "Komt voor de bakker" zei hij met een knipoog.
Een paar minuten later zaten Sofia, Nico en ik samen te ontbijten..
Wanneer we net wilden vertrekken stoomde de hele zaal vol. Er ontstaat een geroezemoes en er vraagt en meisje aan ons: "Hoe kom jij daar aan dan? Ik wil dat ook, niet dat mos of wat het ook is..
Wanneer Nico wilt antwoorden wordt hij plots de mond gesnoerd. "Dames en heren, ik zie dat er paniek ontstaat dat is niet nodig. Het ontbijt is al direct les één, wanneer je je goed concentreert en je verbeeldt wta je wilt eten dan zal het mos veranderen naar wens. Succes!"
Aangezien wij al klaar waren met zten vertrokken we dan ook maar..
"Wat gaan we doen vandaag", vroeg ik nieuwsgierig. Dat zul je wel zien gebaarde hij. Ik stilte stapten we in het bootje en vertrokken.Na de de korte bootrit kwamen we bij een kamertje terecht. Een kamertje met alleen maar zand in.
"Zand!?" Wat moet dat betekenen"
Vandaag leren we dingen verplaatsen en we beginnen met zand. Een grote berg zand lag klaar om te sorteren."Zoals je ziet is dit zand, maar dit zijn 3 kleuren zand door elkaar. Jullie gaan deze stapel zand in 3 kleuren sorteren. Dit is jullie eerste opdracht"
"Sorteren? Zonder handen bedoel je?"
Hij knikte en wij zagen al direct in dat het een lange dag zou worden..Ohja, iets kleins dat ik nog wil melden. Sofia spreek je uit als soofia.
JE LEEST
Luna
FantasyLuna kan toveren. Maar ze wordt bang, kan ze dit wel onder controle houden? Ze zal en moet haar krachten geheimhouden. Totdat Luna zichzelf verraadt aan haar leerkracht: Meester Michel. Zal dit goed uitdraaien? Een fantasy-achtig verhaal vol met mag...