Goed, beetje vaag hoofstuk.. Maar goed :P. OHJA MAAIKE IS TE LUI OM TE SCHRIJVEN DUS SCHRIJFT SANNE HET . GHE GHE GHEE :D
EN VOORDAT JULLIE LEZEN.. *TROMGEROFFEL* EEN MOP!
How does 5 Gays walk in the street?
In One Direction!
MOEHAHAHAHAAHAAA... Okee.. Niet grappig? Oké.. Niet grappig dus. Ach ja.. Begin maar gewoon met lezen xD.
Amy Julia Campbell
Was het grappig wat ik gedaan had? Banning was behoorlijk boos geweest, en Faith moest nu drie maanden lang strafwerk schrijven.. Zo had ik het niet bedoeld.. Ik wilde alleen.. Nou ja.. Dat ze niet meer mee mocht doen met Zwerkbal..
Misschien was het verschrikkelijk gemeen, egoïstisch en afschuwelijk.. Maar ik wilde zo verschrikkelijk graag in het team, en toen werd Faith gekozen. En ik niet.
Het had niet eens gewerkt: Slakhoorn wilde veel te graag dat Slytherin de beker dit jaar zou winnen, en Faith was goed. Beter dan ik. Dat wist ik zelf ook wel.
Wat als mensen erachter kwamen dat ík het gedaan had? Zouden ze boos zijn? Ja, natuurlijk zouden ze boos zijn.. Ik had die spreuk in Faith's boek gezet..
'Hé! Waar denk je aan?' ik schrik op en zie dat Mia naast me komt zitten. 'Oh, niks..' zeg ik snel. Mia lacht. 'En dat moet ik geloven? Je denkt natuurlijk weer aan Potter..'
'Oh, ehh.. ja, ja dat klopt.. Ik dacht weer aan.. Aan James.' zeg ik snel. Mia zucht. 'Ik snap niet wat je toch in hem ziet.. Ik bedoel, hij is een Gryffindor! Er zijn zoveel leukere jongens!'
'Ja ja.. Dit gesprek hebben we al zo vaak gevoerd!' zeg ik zuchtend. Ik bedenk me opeens dat ik nog een verslag moet schrijven over reuzen uit de 17e eeuw. Ik sta op en loop de Common Room uit, naar de bibliotheek.
Daar is het verschrikkelijk vol. Ik zie dat Sirius, Faith, Lily en Remus er ook zijn. 'Ik zweer het jullie..' hoor ik Faith fluisteren. 'Die spreuk stond gewoon in mijn boek! Ik kon me niet herinneren wat de spreuk van de vorige keer was, dus gebruikte ik deze maar..'
Ik probeer langs ze heen te lopen zonder dat ze me zien, maar helaas mislukt het. 'Hee,Amy. Kom bij ons zitten!' Ik hoor Sirius zuchten. 'Moet dat echt?' vraagt hij.
Even twijfel ik, maar dan draai ik me om en pak ik ook een stoel. 'Wat eh.. Vervelend.. Wat er bij Bezweringen gebeurde.' zeg ik. Faith knikt. 'Dat vind ik dus ook. Balen. Nu kan ik zaterdag de westrijd tegen Ravenclaw niet spelen.. Strafwerk..'
Ik spring overeind. 'Echt?!' roep ik. Faith knikt, met een treurig gezicht. Ik weet niet hoe snel ik mijn boek aan de kant moet gooien en naar de Slytherin Common Room moet rennen. Als ik daar aan gekomen ben zie ik dat Lucius Malfoy bij de haard zit. Ik loop naar hem toe. 'FAITH HEEFT STRAFWERK EN MAG NIET MEEDOEN MET DE WEDSTRIJD TEGEN RAVENCLAW EN JIJ ZEI DAT ALS FAITH NIET KAN IK MAG EN DUS MAG IK ALSJEBLIEFT ALSJEBLIEFT ALSJEBLIEFT?!'
Wow.. Misschien had dat iets minder gekund.. Maar goed, nu weet hij tenminste wel hoe graag ik het wel. 'Faith heeft strafwerk?' vraagt hij. Ik knik. 'Nou, goed. Dan speel jij zaterdag voor een keer.'
Ik huppel weer weg. Lalalalalaláááá.. Ik speel zaterdag Zoeker.. Lalalalalalaláááá.. En Faith lekker niet..
Ergens voeld ik me schuldig, maar dat gevoel stop ik snel weer weg. Ik ben nu veel te blij om daarover na te denken.
JE LEEST
Confessions of the past - Harry Potter Fanfic
FanfictionAmy Julia Campbell is een hoogstaand, magisch meisje. Zij leeft met haar familie, de Campbell's in de magische tovernaarswereld. Haar familie bestaat voornamelijk uit Slytherin's, afgezien van haar overleden oom en opa die beide in Gryffindor zaten...