"Apa semua ni Jimin? kau kenapa?! Kau sakit?"soal guru choreonya risau. Dia membelek muka pucat Jimin.
"Kita buat pemeriksaan doktor!ikut aku ke Hospital! Kita buat check up" Guru Choreonya menarik tangannya namun Jimin merentap tangannya serta merta.
"Tak perlu"ujar Jimin bersahaja."Tak! kita perlu! macam mana kalau kau menghidap sakit kronik? "Marah guru choreonya tegas. Jimin ketawa hambar.
"Buat apa nak periksa kalau saya dah tahu?"Tawa Jimin. Guru choreonya mengambil tempat disebelahnya serta merta.
"Sakit apa? Kau simpan apa dari kami!? "Tengking gurunyaWooshin,Wooshin . Jimin tersenyum hambar.
"Saya akan mati "Ujar Jimin bersahaja.
"Mati!? Jimin! kau jangan main2 tentang mati! Semua penyakit ada ubatnya!aku tak suka perkataan mati! "Marah Wooshin Jimin tersenyum pahit.
"Ubat?kanser tahap kritikal ada ubatnya ke? Saya akan mati. Kalini saya buat benda sunbae tak suka lagi. Saya akan mati. Mati. " ujar Jimin. Tersenyum. Wooshin terkedu.
"kau tipukan?berhenti menilu Park Jimin! "tegas Wooshin.
"Haish... Saya suka menyusahkan orang. Saya suka buat benda yang orang tak suka.. teruk betul saya. Kalini pun saya nenyusahkan sunbaenim. Patutnya saya mati saja tadikan? Taklah member dan sunbae perlu bersusah payah sebab saya Tak sangka saya akan mati ketika usia muda "Tawa Jimin. Air mata Wooshin mengalir.
"Macam mana kau boleh tersenyum cakap tentang kematian?!"Tangis Wooshin.
"Saya perlu. Saya taknak diakhir hidup saya dipenuhi dengan air mata. Kan bagus kalau semuanya dipenuhi dengan senyuman dari tangisan? "Balas Jimin tenang.
"Bila kau tahu benda ni?"soal Wooshin sambil menyeka air matanya. cuba menahan tangisannya.
"bulan lepas mungkin?2 bulan? "jawab Jimin tak pasti.
"Jadi... sebab tu ke kau ponteng latihan?sebab tuke buat kau tak fokus masa menari?"soal Wooshin. Jimin tersenyum hambar.
"Maaf hyung.. saya dah cuba sedaya upaya... tapi..."Wooshin menekup mulut Jimin.
"Berhenti minta maaf pada benda yang kau tak salah"tegas Wooshin. Jimin ketawa.
"Tak salah?tak salah ke kalau benda tu menyusahkan Bangtan?"
"Bangtan?mereka tahu hal ni?"Jimin menggeleng.
"Mereka perlu tahu halni!! "tegas Wooshin lalu ingin berlari keluar. Jimin sedaya upaya menarik tangan Wooshin. Menghalangnya.
"Tak..Tolong... jangan" rayu Jimin.
"Kenapa? mereka berhak tau! "tegas Wooshin cuba merungkai pengangan Jimin namun Jimin terus memeluknya.
"Tolong... jangan... mereka dah cukup susah dah sekarang... tolong... "Rayu Jimin.
"Kau nak biar mereka salah faham pada kau?"Keluh Wooshin.
"Tolong hormati keputusan saya sunbaenim... ini permintaan saya.. permintaan terakhir saya... "Tangis Jimin. Air matanya mengalir tanpa sedar. Wooshin terhenti.
"Kenapa Jimin.. kenapa!? "Wooshin terduduk menangis. Jimin memeluknya.
*****************
YOU ARE READING
Don't Leave (MALAY)
Short StoryBangtan, bagi Jimin mereka ialah keluarganya, Baginya mereka adalah segalanya. Hidup mereka selalu dipenuhi dengan memori indah. Mereka saling melengkapi. Tapi,Segalanya berubah semenjak dia disahkan menghidap barah otak peringkat serius. kesilapan...