Chap 2

1.4K 105 4
                                    


"Kau punya pasal laa ni . lahanot betol laa ." marah tae dgn suara yg sedikit perlahan . takut didengar oleh madam song

"Apa aku pulak ? kau tu yg lahanot setan plus bongok bodoh sombong !" jawab rose' yg berdiri disebelahnya .

"Woi ! dh kena denda pun masih jugak nk gaduh ! malu laa sikit !" sampuk namjoon yg berdiri tidak jauh dari mereka berdua .

Ya . mereka bersebelas(?) telah dikenakan denda . ececehh ayat .

Mereka bersebelas didenda berdiri di luar kelas sambil memegang baldi berisi air dikedua belah tagan .

Kau rasa ? kalau min laa dh lama dh pengsan .

"Tanyala si gila ni ." jawab rose' sambil menjeling namjoon .

"Geram laa aku dgn diorang tu hyung ." marah jungkook perlahan yg sedikit jauh dari tempat blackpink berdiri .

"Aku rasa nk kerat lapan je badan diorang tu . " kata jimin pula .

Suga tidak mendengar apa ii kerana telinga nya disumbat dgn eraphone dan mendengar lagu . sambil ii tu dia cuba untuk melelapkan matanya walaupun tangan dah lenguh . dan sekarang ni dia tengah tutup mata .

Wuishh terer laa si gula ni xD

"Takpe . ada ubi ada batas . ada hari kita balaslaa ." jawab jin yg duduk mencangkung . dia mengambil kesempatan semasa madam song mengajar .

Lisa yg menyedari kelakuan jin terus membuka mulut !

"Madam Song !! Seokjin duduk !!" laung Lisa dari luar kelas .

Jin serta merta terus berdiri dan memegang kedua dua baldi disebelahnya lantas menjeling lisa yg tersenyum nakal bersama kawan ii nya .

"Diam ! sebelum saya sumbat penyapu dlm mulut kamu ! " laung madam song dari dalam kelas .

Mulalah bts mengejek lisa yg mencebik kena marah dgn madam song .

"Wuu padan muka !"

"Tak malu !"

"Haa dengki laa lagi kan dh dapat !"

"Pendengki nombor satu korea !"

"Wuu malu ! meh aku letak muka kau kat surat khabar ."

"Buat laa lagi . seronok pulak aku tengok kau kena marah ."

Keenam enam lelaki itu terus mengejek lisa dan kwan ii nya yg memdengus geram .

"Lisa . apa kata kita siram je bebudak terencat ni ?" cadang jennie dlm keadaan berbisik . tapi didengari rose' dan jisoo .

Mereka berempat mengangguk .

Dan

BUSHHH !

Jennie siram air kat kepala jimin dgn dua buah baldi

Lisa siram namjoon dgn jin .

Jisoo siram tae dgn jhope

Rose' siram jungkook dan serta merta suga yg sedikit terlelap itu terkena jugak .

BTS hanya teriak sekuat kuatnya dan tidak melawan . haa korang ada plan kitorang pun ada . blwerrkkk !

Madam song yg mendengar percikan air terus keluar dari kelas .

"Astaghfirullah !! Blackpink apa kamu dh buat ni ?!!!" jerit madam song .

Wuishh mengucap madam song xD

Pelajar dari kelas yg bersebelahan terus keliar bersama cikgu masing ii .

"Blackpink ! ikut saya pergi jumpa cikgu disiplin ! BTS masuk dalam kelas nanti saya suruh D.O ambikkan tuala sekolah untuk kamu semua ." arah madam song lantas BTS masuk ke dalam kelas dgn keadaan yg basah tapi dgn hati yg girang .

Tapi tidak bagi suga . dia tak tahu apa ii pun kena jugak ! hati dia semakin kuat mengutuk rose' .

Madam song mengarahkan kelas supya senyap semasa tidak keberadaan dia di dalam kelas .

Jelas dimuka blackpink seakan akan hendak menangis . dan yg paling ketara ialah jennie sebab dia punya plan laa yg menyebabkan diorang kena pergi cikgu disiplin .

"Mane D.O ni ? lambatnya . aku dh sejuk ni . jahanam betolla si jisoo tu ." carut jhope sambil memeluk erat tubuhnya .

"Aku lagi laa sejuk . dhla dua baldi dia siram . gila gamaknya !" marah jimin pula .

"Guys nahh tuala . nanti ikut aku jumpa penyelia asrama dekat sini . carikkan baju untuk korang ." celah D.O merangkap kawan baik mereka sambil mencampakkan tuala kepada bts .

"Apa yg korang buat sampai budak ii gila tu simbah kita ? nasib tak rosak telefon aku . " soal suga sambil tangannya laju mengelap rambutnya dgn tuala .

"Tu laa tido lagi ." jawab jungkook disebelahnya .

"Aku tanya lain kau jawab lain ! bongok !" marah suga lantas menunjal dahi jungkook .

"Hahaha nasib si suga tido . kalau tak bukan setakat simbah air . entah ii dh masuk hospital korang diorang kerjakan ." celah D.O lantas tertawa kecil .

tbc

voment okay ? canne okay tak ? kalau ada taikpo tu abaikan laa ya . nama je taik takkan korang nk hdap dia lelama kan ? btw see u at the next chap !
annyeong !

[SU] Gaduh || BTS & BLACKPINKWhere stories live. Discover now