Youjung mengeluh panjang dia dah fikir masak-masak dah semalam, keputusan dia muktamad. Dia akan memilih untuk pergi ke kolej Seoul.
Kertas di hadapannya itu adalah kertas daftar untuk masuk ke kolej. Dia menekan pennya. Baru sahaja dia nak tulis ada sesorang memegang tangan Youjung.
Youjung : Kyungsoo awak buat apa kat sini ?
Kyungsoo : pergi Jeju, saya tak akan lepaskan awak
Youjung terkejut. Apa maksud dia?
Youjung : maksud awak?
Kyungsoo : walau apapun yang terjadi saya tak akan lepaskan awak pada orang lain and awak pun kena janji benda yang sama.
Youjung tersenyum, dia janji yang dia akan setia pada Kyungsoo dan hanya dia.
Youjung terus menulis kolej yang dia mahu.
Xiumin yang baru sahaja sampai dia tak sangka dengan pilihan Youjung.
Xiumin : akhirnya kau bagi jugak dia pergi kolej pilihan dia. Ke kau nak ikut dia nanti.
Kyungsoo : kau ingat aku ada masa ke nak ikut dia?
Youjung hanya melihat sahaja Xiumin dan Kyungsoo bergaduh. Dia masih lagi tak percaya yang Kyungsoo membenarkan dia pergi ke kolej itu.
Sohyun yang berada di situ tersenyum.
Tak sia-sia aku kasi kau penampar semalam Kyungsoo.
Kyungsoo menghantar Youjung ke rumah.
Youjung : betul ke awak nak saya pergi Jeju?
Kyungsoo : memang itu keputusan saya kan?
Youjung : kita tak akan putus kan?
Kyungsoo : tengok keadaan
Youjung : apa awak ni! Bukan ke tadi awak cakap yang awak tak akan lepaskan saya walau apapun yang terjadi?
Kyungsoo : yeke ?
Youjung : iyala!
Kyungsoo : gurau je la.. Seoul dengan Jeju tak jauh pun. Lagipun saya okay je sorang-sorang. Saya tak de masa nak layan perempuan lain.
Youjung : okay...
Kyungsoo menoleh ke arah Youjung, mukanya masih lagi suram. Dia tak suka.
Kyungsoo memegang wajah Youjung, dan dihadapkan ke arahnya.
Kyungsoo : kalau macam tu senyumlah sikit.
Perlahan-lahan bibir Youjung mengukir senyuman. Dia mahu Kyungsoo dan dia bersama selamanya!
Terus sahaja Kyungsoo menarik Youjung ke dalam pelukannya. Mereka pasti akan saling rindu antara satu sama lain.
Kyungsoo : nanti kita Skype and jangan tak reply mesej aku kalau dah sampai sana nanti.
Youjung mengangguk.
Youjung : terima kasih! Saya tak akan kecewakan awak!
Youjung mengeratkan lagi pelukan mereka.
Keeseoka harinya.
Xiumin, Kai, Kyungsoo, Sohyun berada di airport Incheon untuk melihat Youjung pergi.
Sohyun : elok-elok ok duduk kat sana. Kalau kau jumpa laki yang lagi hensem dari Kyungsoo kau pergi je dekat dia tinggalkan mamat ni.
Youjung ketawa. Dia menganggap Sohyun hanya bergurau.
Kyungsoo menjeling Sohyun.
Kai : bye Youjung, takpe kau pergi je. Biar aku yang tengok-tengok kan si Kyungsoo ni.
Xiumin tak cakap banyak dia terus peluk Youjung. Terbeliak mata Kyungsoo, dia pun tak peluk Youjung lagi harini.
Kyungsoo : woi apa peluk yeochin aku ni.
Xiumin melepaskan pelukannya, bukan apa dia sedih baru je jumpa masa sekolah. Tapi kali ni Youjung yang kena tinggalkan mereka.
Xiumin : jaga diri elok-elok. Makan jangan skip.
Xiumin menggosok kepala Youjung.
Youjung hanya mengangguk. Kini dia berdiri di hadapan Kyungsoo pula.
Sebaik sahaja mata mereka bertentangan air mata Youjung gugur.
Youjung mengelap air matanya.
Youjung : saya dah janji dah tak nak nangis.
Kyungsoo tersenyum kecil, wajah Youjung ditatap sepuas-puasnya lepasni mereka tak boleh berjumpa seperti selalu jadi ni lah masanya untuk dia melihat Youjung.
Kyungsoo mengelap air mata Youjung.
Dia mengeluarkan sesuatu dari poket seluarnya. Sebentuk cincin yang mempunyai satu permata. Simple tapi sangat cantik.
Kyungsoo juga ada satu di jari manisnya. Couple ring.
Youjung terkejut, tak sangka Kyungsoo sanggup membeli couple ring itu.
Youjung : ni bukan ke cincin yang kita tengok sama-sama haritu?
Kyungsoo mengangguk.
Kyungsoo : cincin ni nak buktikan yang awak milik saya.
Kyungsoo menyarungkan cincin itu pada jari manis Youjung di sebelah kiri.
Kemudian tangan Youjung dicium. Youjung terus memeluk Kyungsoo.
Youjung : terima kasih!
Pengumuman penerbangan ke Jeju telah diumumkan, Youjung melambai tangan ke arah kawan-kawannya.
Kyungsoo menahan dirinya daripada menangis.
I will miss you...
..............................................
So here my another chapter. Sorry fr the late update. It is bcs i don't rlly have idea fr this ff. If you guys has any ideas feel free to DM me.Thanks fr reading. Please VOTE 🌟 and COMMENT 💬 down below! I love you guys! 😘
YOU ARE READING
Nerd Guy Next Class S2 (Kyungsoo Malay FF)
Fiksi RemajaKisah cinta Youjung dan Kyungsoo sedang mengalami long distance relationship. Mereka akan cuba untuk terus berhubung. Youjung mendalami bidang yang dia minati iaitu fesyen, manakala namchinnya Kyungsoo mengambil bidang perubatan. Tapi apa yang akan...