27

3.5K 105 0
                                    

"He...he....he" gelak ku yang sungguh hambar.

Aku terasa si Rabiatul siku-siku aku, jadi aku pon pandang la die.

Aku membuat memek muka 'pahal'. Rabiatul kemudiannya berbisik

"Sapa bodo die? Asal ngan Mikhail tu."
Aduu die ni pun kalau nak suruh aku cite pon xyah kat sini, kang dengar dek dorang malu aku.

Belum sempat aku membuka mulut ku, kedengaran Daniel berkata
"Owh hello, saya Daniel. The new leader for team 3 and maybe soon to be Hannah more then friend." sambil tersenyum bangga.

Itu bukan bangga itu banggang, aku mengaruk kening yang terasa gatal 'beraninye wehh bakal suami aku belakang die je do' aku hanya mampu mengukap di dalam hati sahaja.

"Wohh yeke, good luck la ye atas cite-cite tu." kata Rabiatul sebelum menjengkilkan mata ke arah aku dan membuat muke meluat. Aku hanya mengenjutkan bahu sebagai balasan.

Tiba-tiba... Perut aku berbunyi, kuat pulak tu.

"Halamak yang lame sangat lif nie nak turun pahal ko tengok perut aku dah mendendangkan lagu. Lembap!" marah ku. Sebenarnya cover malu, gila x malu ade 2 orang laki kot kat belakang aku. Kalau setakat Rabiatul dengan Hanis tu alah ape adehal an..

"Saba wehh kite dah tingkat 2 lek2" ujar Rabiatul, tolong cover sekali. Hahaha ini guna kawan.

Aku senyum sedikit kat die sebelum tersentak. "Woi pahal baru tingkat 2 punya lama kat sini baru tingkat 2. Ini boleh mendatangkan marah."

"Hahaha dah awak gopoh sangat tu yang terasa lambat. Btw saya dengan Mikhail pon nak gi lunch sekali. So jom la join kiterang, yela x best kalau 2 orang laki lunch ann nanti kata kunyit pulak so jom lah." kata Daniel.

Baru aku nak jawap pintu lif terbukak. 'Ehh lif ni pandai die carik timing erkk'.
Apa lagi terus aku abaikan segala-galanya dan terus menonong ke cafe.

Sampai di cafe aku terus mengorder mihun goreng, cadang nak makan nasi tapi tengah diet xleh den nak cekik.

Aku duduk di meja yang ketika itu hanya ade Rabiatul.
"Wehh mane Hanis?" tanyaku sebelum membaca 'بسم الله' lalu menyudu mihun goreng ke dalam mulut.

"Ya allah nikmatnye." ujarku sambil membuat muka nikmat lalu mempelawa Rabiatul mihun ku sedikit tetapi Rabiatul menolak, die ade nasi goreng kampung alasan nya.

"Owhh Hanis datang lambat sikit die keluar tadi." ujar Rabiatul. Aku menganggukan kepala. Malas nak amek tau senanye kemana die pergi, lebih baik aku mencekik kat sini.

Selepas suapan ketiga datang Mikhail. Tapi die sorang je tu aku pelik jadi aku pon tanya die.
"Kenapa awak sorang? Where's Daniel?"

Habis je aku cakap, die terus mandang kerek kat aku.
"Why do u miss him already?" tanyanya.

Terus aku menepuk dahi ku. Allah salah orang la nak tanya, baru aku ingat Sarah cakap die ni possessive. Berat nihh..

"Hehehe.. Lek jangan marah." "tanya je pun.. Ishh"kata ku separuh bisik.

"So awak dah bagi tahu Rabiatul ke?" tanyanya. Ok die saje je nak aku bagitau semua orang.

Aku menjengkilkan mata kearahnya. Rase nak sepak je muka die yang hensem ni.. Chia

"Hahh? Bagi tau aku ape beb?" tanya Rabiatul sambil membuat muka blur.

Haishh. Mengeluh aku. Dah la aku depan makanan ish terbantut segalanya.
Walau apa pun aku kene bagitau die jugakkan so

Mat saleh itu 'JODOH' aku √Where stories live. Discover now