We houden elkaars handen vast en Marijn mompelt wat.
Langzaam komt er mist uit de grond, maar de mist cirkelt zich om de paddestoelen. De paddestoelen veranderen van kleur. Ze worden eerst grijs, maar daarna gaan zo over naar paars. Langzaam maar zeker komt de mist met grote dikke slierten omhoog via onze benen. Als we helemaal in de mist zitten vervaagt het beeld van het weilandje naar een bruin iets. Een boomholte misschien? Of nee, een boomhut! De mist trekt snel weg en we zitten inderdaad in een boomhut. Valery trekt als eerste haar mond los. 'Waar zijn we?' 'In een boomhut neem ik aan.' Antwoord ik. 'Meiden geen gekibbel. Laat dat maar aan de kippen over in het kasteel. We gaan nu naar buiten in het bos en we gaan lopen.' We klimmen 1 voor 1 naar beneden via het touw en ik wacht op de andere. Zodra iedereen beneden is gaan we lopen.
{Na 3 uur lopen.}
Dit gaan nog 2 hele lange dagen worden zeg! Ja zeg dat wel! Hee, misschien kan ik er uit? En kunnen de andere even met hun krachten spelen? 'Marijn? Daisy vraagt of ze eruit mag. Kan dat? Want ze is er heel lang niet meer uit geweest.' 'Ja Oke is goed. De rest kan ook even een pauze houden en wat drinken en eten. Het is al bijna middag.' Jeeeejjjjj ik mag eruit! Ik verander naar wolven vorm en laat de controle over aan Daisy over. Ze begint hard te rennen richting het open veldje. Daisy springt tussen de bomen en boomstammen door. Joepieee dit is leuk!! Mooi zo. Zelf kijk ik wat rond en opeens zie ik een zwarte schaduw naast ons. Daisy mag ik even de controle terug? Ik dacht dat ik wat zag tussen de bomen. Yeah sure. Ze geeft me de controle terug en ik ga vol in de rem. Ik kijk tussen de bomen maar ik zie niks. 'Woow jij ging echt snel zeg!' Roept Storm. Ze komt aangevlogen op een wolk. 'Leuke wolk!' Roep ik terug, de andere meiden komen er ook aan en we gaan bij een riviertje zitten die we tegen zijn gekomen.
Ariël komt in haar wolvenvorm aangelopen en komt naast me zitten. 'Zullen we wat drinken bij de rivier?' Vraagt ze. 'Ja is goed!' Samen lopen we naar het riviertje toe en willen gaan drinken. Eerst controleer ik of het water niet giftig of zo is. 'Joël kan je even komen?' Roep ik naar de groep. 'Kom er aan!!' Ze staat op en kom aangelopen. 'What's wrong?' 'Ik vertrouw dit water niet. Want je weet nooit of het drinkbaar is of niet. Zou jij dat even kunnen controleren? Aangezien jij aarde krachten hebt dacht ik vast wel dat het jou kan lukken om te testen.' 'Ja tuurlijk dat kan ik wel.' Ze bukt bij het riviertje en neemt met haar handen een kommetje water. Ze bekijkt het van dichtbij en dan neemt ze een slokje. 'Wat doe je nou?! Straks is het giftig!' 'Tja dat test ik nu dus uit.' Ze rolt haar ogen. 'Ugg.' Zeg ik geïrriteerd. 'Maar het is drinkbaar, dus ga je gang.' 'Thx JoJo.' Ariël en ik beginnen te drinken. 'Hee, zag jij ook een zwarte schaduw ons volgen?' Vraag ik aan haar als het stil is geworden. 'Nee hoezo? Ik zou het anders wel opmerken als iemand ons volgt hoor. Ik heb een heel goed hoor, reuk en zicht vermogen.' 'Oh nee laat maar. Ik dacht dat ik iets zag maar dat zal wel mijn verbeelding zijn geweest. Zullen we trouwens weer terug gaan? Oh misschien moeten we nog wat water meenemen...' 'Ja goed idee. Neem jij dat mee?' Vraagt ze terug. 'Ja tuurlijk. Why not.' Ik verander terug in mensen vorm en ik strek mijn hand uit. Ik sluit mijn ogen en concentreer me op het water. Water is nog steeds niet mijn beste kant. Net zoals aarde. Ik maak een grote bol water en ik doe mijn ogen weer open. Wouw, die is mooi geworden xD. Ik probeer mijn concentratie erbij te houden en ik loop terug naar de groep. 'Marijn heb je een emmer of bekertjes waar het water in kan?' Vraag ik snel want ik voel mijn water bubbel bewegen. En dat is niet goed want ik heb geen zin om terug te lopen. 'Ja natuurlijk. Ik zal even een emmer voor je pakken.' Hij probeert op te staan maar het lukt hem niet. 'Please schiet op.' Ik zeur maar even want ja. Ik wil gewoon niet terug lopen.
Hij komt met een emmer aangelopen en zet hem midden in de cirkel neer. Ik concentreer me nog even snel en leg de water bubbel neer in de emmer. 'Het is schoon water dus je kan er gewoon van drinken.' Zeg ik en plof neer in het gras. (A/N: water bubbel klinkt leuker als water bol 😏)........................................................................
Tja alweer het einde sorry! Maar ik ga snel weer verder schrijven aan het volgende hoofdstuk!
Ciaoo 🤪
JE LEEST
Half Angel, Half Demon. ☑️
FantasyBoek is voltooid! (Moet nog wel een x herschreven worden, ik weet het) Tamara, een meisje wat denkt een normaal leven te leiden. Vrienden, school, huiswerk, dat soort dingen. Maar als haar ouders opeens beslissen dat ze naar een kostschool moet, ba...