Bölüm 9
Ciğerlerinin her bir köşesine nüfus eden koku; ona korkuyu aşılıyor, kalbinin daha hızlı atmasına neden oluyordu. Katarsis, dikkatini kokuyu takip etmeye o kadar vermişti ki birine çarpıp çarpmadığını bile hatırlamıyordu. Şu anda düşündüğü tek şey suçluyu bulup masumu kurtarmaktı. Aksini düşünemiyordu. Henüz geç kalmamıştı ama aşması gereken birçok engel vardı. Geç kalmamayı diliyordu.
Hava artık kararmış, sokak lambaları yanmaya başlamıştı. Katarsis koşarak ulaşmaya çalıştığı için kaldırımda birine çarpmamak için arada duraklamak zorunda kalıyor, karşıdan karşıya geçerken de bazen uzun süre bekliyordu. Tecavüzcünün planını nerede işleme sokacağını bilmediği için de gerginliği artıyordu ve mantıklı düşünceleri zihninin bir köşesinde kayboluyordu.
Yaklaşık 15 dakika önce güçlerini kullanarak ulaşmayı denemeyi düşünmüştü, hem de o kadar ciddi düşünmüştü ki neredeyse uygulamaya sokacaktı, ama görünme ihtimali vardı. İşte bu yüzden görünmez ve saydam olup binaların içinden geçerek yolunu kısaltma düşüncesini elemişti. Şu anda bu işe girişmesi büyük bir riskti. Etrafta güvenlik kameralarını bırak, bir sürü insan vardı. Kafelerde oturan, işinden çıkıp eve giden...Neden ışınlanma gibi bir gücü yoktu ki?
İçinden Umarım geç kalmam diye tekrar ederken koku ciğerinden çıktı ve yok oldu. Katarsis aniden durdu ve ne yapacağını bilmez bir halde etrafa bakındı. Bir dakika dedi farkında olmadan sesli bir şekilde. Koku nereye gitmişti? Bu daha önce başına gelen bir şey değildi. Geç mi kalmıştı?
Gözleri dolmaya başlamıştı ki koku kendisini tekrar belli etti. Katarsis kokuyu aldığı için bu kadar sevineceğini tahmin etmezdi. Kokuyu içine çekip suçlunun yerini tekrar tespit etti. Eğer görünmez ve saydam olup binaların içinden geçerse 5 dakikalık bir yolu vardı. Bu sefer bunu uygulamaya sokacaktı. Kokuyu tekrar kaybetmeyi göze alamazdı.
Dikkatli adımlarla yoluna devam ederken şansına solundaki binadan çıkan birini gördü ve kapı kapanmadan kapıya ulaşıp binaya girdi. Kapıyı arkasından kapattıktan sonra derin bir nefes aldı. Binanın holünde kimse yoktu. Katarsis dışarıyı ve holde kamera olup olmadığını kontrol ettikten sonra görünmez olup kendisini saydamlaştırdı. Daha önce binalardan geçerek bir yere ulaşmaya çalıştığında bunu eline yüzüne bulaştırmıştı. Binanın diğer tarafından çıkarken fazla yüksekten çıktığı için yere çakıldığı olmuştu. Bu sefer öyle bir şey olmamasını diliyordu ki binanın diğer tarafından çıktığında yolun biraz aşağıda olduğunu fark etti. Neyse ki düşmemişti. Sadece tökezlemişti.
Toparlandıktan sonra sağ çaprazındaki binaya doğru koştu. Bu cadde diğerine göre daha sakindi. Çok fazla araba geçmiyordu. Katarsis o binadan da geçip diğer caddeye çıktığında büyük bir otelle karşılaştı. Otelin arkasında bir şeyler planlandığını tahmin ediyordu ve yaklaştıkça şunu fark etmişti ki suçlu tek kişi değildi. İki kişinin kokusu ona ulaşıyordu. Az önce kokuyu kaybetmesinin nedeni bu olabilirdi. Muhtemelen ilk kokunun sahibi plana yeni birini soktuğu için koku yenilenmişti.
Katarsis yoldan geçtikten sonra otelin arkasına doğru koşmaya başladı. Görünmezliğini henüz bırakmaya niyeti yoktu. Otelin girişindeki iki bekçiyi geçtikten sonra otoparktan otelin arkasına doğru koşmaya devam etti.
Otelin arkasının başka bir sokağa çıktığını gördü. Neredeydi bunlar? O anda bir motosiklet çarptı gözüne. Motosiklet çalıştı, farları yandı ve otoparktan sokağa doğru yol almaya başladı. Motosiklette iki adam vardı. Arkada oturan kişi elinde bir kutu tutuyordu.
Katarsis gözlerini kısıp güçleriyle adamları kontrol etti ve suçluların onlar olduğunu fark etti. Hiç vakit kaybetmeden olabildiğince hızlı bir şekilde onların arkasından koşmaya başladı. Motosiklet çok hızlı hareket etmiyordu.
Çok geçmeden motosiklet bir binanın önünde durdu ve iki adam da araçtan indi. Arkadaki adam kutuyu öndekine verip binanın kapısını açmak için cebinden anahtarını çıkardı. Katarsis adamların yanına ulaştığında onlarla birlikte apartmana geçti. Henüz kendisini göstermeyecekti.
Suçlular merdivenden çıkarken Katarsis onlara iğrenerek bakıyordu. 2. Kata geldiklerinde anahtarı olan suçlu asansörün karşısındaki kapıyı açmaya koyuldu ama Katarsis kapının açılmasını beklemeden içeri geçti ve içeride odalardan birinin kapısına vurulduğunu duydu. Ses koridorun sonundan geliyordu.
Kurban orada olmalı diye düşünerek Katarsis odaya doğru yürümeye başladı. Suçlular eve girip kapıyı arkalarından kilitlemişlerdi ki Katarsis hemen odaya girdi ve kurbanın ağzı ve elleri bağlı bir şekilde kapıya vurduğunu gördü. Odayı inceledikten sonra pencerelerin betonla örüldüğünü de fark etti. Odada büyük bir yatak vardı.
Katarsis aklına gelen iğrenç düşünceleri geri plana iterken suçlular kapıyı açtı ve içlerinden biri kurbanı iterek yatağa attı. Elinde kutu olan suçlu kapıyı kapatıp kutuyu kapının yanına bıraktıktan sonra ikisi de montunu çıkardı. Katarsis te görünmezliğini ve saydamlığını bozdu.
İki adam da donakalıp şaşkın şaşkın Katarsis'e bakarken Katarsis adamları dizleri üzerine çöktürüp kurbana doğru döndü."Korkma." dedi yumuşak bir sesle."Sana yardım etmeye geldim." diye ekledikten sonra adamlara doğru döndü."İğrenç yaratıklar." dedi tiksinti dolu yüzüyle."Demek iğrenç düşüncenizi burada gerçekleştirecektiniz."
Katarsis, adamları hakimiyeti altına aldığı için adamlar hiçbir şey yapamıyordu. Katarsis daha fazla uzatmak istemiyordu. Adamlara doğru yürüdü ve ikisine de yere yatmasını emretti. Adamlar yere yatıp öylece Katarsis'e bakarken Katarsis elini kızı yatağa ittiren adamın kalbine koydu ve kalp atışlarını eline aktarıp adamın gözlerinin içine baktı. Bu adamı öldürmesine gerek yoktu. Hiç vakit kaybetmeden diğerine geçti ve onun da ölmesine gerek olmadığını anladığında ayağa kalkıp kurbana yanına gitti. Suçluların gözüne baktığında motoru süren adamın plandan önce vazgeçip sonradan plana geri döndüğünü görmüştü. Koku konusunda düşündüğü gibiydi. Koku yenilenmişti.
Katarsis "İyi misin?" diye sordu 20'li yaşların başında olan kıza, kızın ağzındaki bezle birlikte ellerini çözdükten sonra. Kızın at kuyruğunda kullandığı tokası neredeyse saçından kurtulmak üzereydi. Kızın ağlaması daha da şiddetlendi, kız Katarsis'e sarıldı. Katarsis te kıza sarıldı ve o da dayanamayıp ağlamaya başladı.