Kapittel 21

1.2K 39 0
                                    

Jeg går opp rommet mitt. Jeg slenger fra meg posen og spretter opp i senga. Jeg har på shopping i tre timer, og er helt utslitt. Jeg glad det er over. Noe som jeg trodde jeg aldri vil være glad for. Men jeg er ikke helt meg selv. Det har jeg ikke vært de siste to ukene. I det ene øyeblikket er jeg fortapt av Filip og vil gjøre hva som helst for at han skal bli min nesten. I det neste øyeblikket kan jeg ikke fordra navnet hans. En annen dag kan jeg få hvilken som helst gutt til å forelske seg i meg og be meg med på skoleballet, men på blukk mangler jeg en date til skoleballet. Og jeg har problemer med skaffe meg det. Det er ikke normalt. Og i en dag prøver jeg å holde meg unna " bad boys" og i det neste har jeg blitt foreselska i en. Og jeg gjør hva som helst for at han skal bli min. Jeg vil ikke miste Lucas. Han gjør meg glad og får meg til å føle at jeg kan fly. Jeg vil ikke miste den gutt jeg får sånne følser av. Men hvem vil vel det. Jeg trodde aldri jeg skulle si nei om at jeg ikke hadde skaffet meg en date til skoleballet. Og jeg trodde heller aldri at jeg skulle grue meg til en fest. For det er sant. Jeg gruer meg faktisk til festen på fredag og jeg har ikke så lyst til å dra. Men hvis jeg ikke drar, vil vennene mine lure på hva som er galt. Og ting vil bare bli verre. Jeg kan ikke la det skje. Ikke i det hele tatt. Så jeg får bare bitte tennene sammen og gå for og ikke skape problemer.

Plutselig roper Dan ned fra stua. Jeg spretter opp av senga og går bort til døra. Jeg lukker den og går ned mot stua. Jeg hater å rope til folk, selvom jeg hele tiden gjør det i undergrunnsmiljøet. Jeg går ut i gangen der Dan står. Han holder døra oppe. Jeg ser med engang at det Lucas som står der.
- Jeg kjenner du denne fyren? - Ja, jeg gjør det. Det er Lucas. - Greit, jeg vil bare ikke sende fremmed folk inn huset. - Du kan gå, sier jeg til Dan. Han nikker og går ut i stua.
- Hei, hva gjør du her? - Jeg bare lurte på om du har lyst til å finne på noe? - Greit, hvorfor ikke? Hvordan fant du ut hvor jeg bor? - Det er ikke så nøye. - Okey, jeg kommer straks. Sier jeg og før jeg går og tar på meg sko og en ytterjakke. Jeg går så ut av leiligheten. - Hade, sees senere. - Hade. Sier Dan tilbake.
Jeg lukker døra og går bortover mot heisen sammen med Lucas. Han trykker på knappen som viser pil ned. Dørene glir opp etter ett minutt og vi går inn. Det er ingen andre i heisen. Heis dørene glir igjen og Lucas trykker på knappen med ett tallet på.
Med ett stopper heisen. Men ingenting skjer. Den blir bare stående stille. Typisk, heisen har stoppet. Heldigvis har jeg ikke klausforbi. Jeg ser bort på Lucas. Han ser litt begymret ut.
- Går bra? - Ehh, enkelig ikke. Jeg har litt klaustroforbi. - Okey, du dette kommer til å gå bra. Jeg trykker bare på alarm knappen.
Jeg går bort og trykker på knappen som er merket en bjelle. Det tar ikke lang tid før det høres en alarm. Jeg håper det ikke tar lang tid før de får ordnet det. For Lucas ser mer og mer nervøs ut og jeg synes synd på ham.
- Du, dette kommer til å gå bra. De får ordna det. Vi er ut herfra før du ord av det. - Jeg håper det. Jeg hater å være i heiser. Sier han og er helt nervøs i stemmen. Jeg tar to steg nærmere ham og tar den ene hånden hans.
- Du, det går greit.
Jeg ser ham rett inn i øynene. Han tar et fast grep rundt hånden min. Han trekker meg inntil. Slik at jeg får hode mitt på brystkassen hans. Han tar hode sitt opp mitt. Han tar så hendene sine midjen min. Jeg føler meg rolig og jeg vil at dette øyeblikket skal vare. Han virker rolig nå. Og det er bra.
Han tar meg så den hånden sin under haken min. Han ser meg rett inn i øynene. Han holder blikket mitt fast og han vil ikke slippe det. Jeg er glad for det. Han lener så pannen sin inntil min. Jeg lener min inntil hans. Han tar leppene sine inntil mine og kysser meg mykt. Jeg besvarer kysset hans. Igjen føler jeg meg glad. Jeg føler meg fri. Noe som ikke har følt siden Lucas kysset meg sist. Og jeg vil at det skal vare. Og jeg vil ikke miste noe sv de følsene som jeg har nå. Jeg har kun disse følsene for han. Og jeg kan ikke miste ham. Jeg blåser i hva jeg følte for Filip. Han ville aldri ha fått meg til å føle det jeg føler nå. Det Lucas får meg til å føle nå, kan ingen andre få meg til føle. Ingen. Ingen kan det. Og nettopp derfor kan jeg ikke miste ham. Jeg bryr meg ikke hva andre sier. De kan si hva som helst om han. Om han er "bad boy" og at han bare betyr trøbbel. Men de vet ingenting. De vet ingenting om bakgrunn hans. Men det vet jeg og jeg har ikke tenkt å bry meg om hva de andre sier. Han er min og jeg vil ikke miste ham. Aldri.

DobbeltlivTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang