PART 1

6.2K 197 12
                                    

~ PART 1 ~

Hello guys, macam story yang lain2.. sia introduce dulu lar diri sia k.. Nama sia Debra, sia ada 4 adik beradik, sia yang ke-3..Da 1 abg, 1 kakak & 1 adik pmpuan. Parents sia lama uda separate bkn cerai aah hehehe.. Emm, sia start cerita dari umur sia 15 tahun lar so that mean form 3, cam juga kebanyakan story yg len, awal tu hormon gete mau datang.. hahaha.. Sia macam ingat lagi.. Awal bulan 2 tahun 200x, ternampak lar ni 1 orang tanak wagu, tinggi2 badan bermasol tapi bkn masol yg sado aah, paham2 ja bah klu mac school lagi.. satu umur ja kami tapi len class..sia ni pun di kira pemes juga bah (punya perasaan) hahha.. Bah sia describe lar cikit pasal sia aah, tinggi dalam 164 cm, berat ndak pyah lar aah yg penting ndak gumuk ndak juga kurus,putih2 melati & pure kadazan.

Time ini sukan antara rumah2 sukan, jadi confirm lar tiada belajar.. Dalam jam 10.00 pagi gitu, kami pi lar kunun2 d padang sekolah mau support2 rumah sukan kan.. Sia dengan 3 geng karas sia, c Step, Lia & Vera.. Tapi yg paling geng karas dgn sia c Vera lar.. Ok jadi kami pun jadi cheerleader ndak berdaftar.. Tngah2 menyorak 2,ternampak lar kelibat ni tanak wagu tapi sia ndak kenal kan jadi sia tnya lar c Lia..

Sia: "Lia,student baru ka yg tuuuunaah tu..?"

Lia: "Yg mana satu, punya byk student cni ni.."

Sia: "Tunah bah,berdiri2 dkt pokok sma dorg Alvin tu.."

Lia: 'Oooh yg itu (sambil jeling2 tgok sia dgn muka gete ini)"

Sia: "Kenapa kunun ko tgok sia mcm tu.. sia tampling lar ko sana"

Lia: "Ckp ja bah klu mau berkenalan.. c John bah nama dia tu"

Sia: "Hehehe,student baru ka tu, Knp sia ndak pernah nampak.. Aik, mcm mana ko kenal dia (tengok muka c Lia dgn jelingan maut)"

Lia: "Aik, belum pa2 uda mau jeles mei... Hahaha school mate sia pula tu time primary.. sama2 kita register time form 1"

Sia: "Ya ka..? Bah ngam lar, tulung kirim tu salam aah.. hehehe."

Vera: "Sapa lagi mangsa baru ko ni Deb..?"

Step: 'Insaf2 lar tu Deb.. Ndak pndai jara bah ko ni.."

Sia: "Gue kirim tu salam ja mah.."

Sambil cepat2 jalan mau p toilet.. Nanti stay sana lama2, makin byk lagi ceramah sia dgr dari dorg..

1 minggu lepas sukan sekolah tamat, belum ada lagi story pasal c John sbab sia pun bz juga kan sampai lar satu masa.. Time ni kami dlm class tengah belajar, limpas lar pelajar2 satu class dgn John.. Jadi ni mata yg ndak sporting ternampak lar dia limpas.. Dari pokus kunun belajar jadi ndak pokus... Baru sia teringat pasal dia, jadi sia tanya lar c Lia klu tu salam udah kena kirim..

Lia: "Sia lupa ooh Deb.. (sambil dua2 tangan dia pegang pipi dia)"

Sia: (Jelingan ja sia bagi dia)

Vera: "Jaga lar ko Lia, bagus ko jalankan arahan dgn segera.."

Jadi c Lia tanpa d suruh trus p minta kebenaran sigu tuk p toilet.. Dia dgn c Step sama2 lagi tu.. Ndak tau pa story dorg bab ndak pndai2 masuk class balik sampai lar bell ringing tanda time rest... Dorg p cuci tandas mayb.. Jadi time rest tu, sia sama2 Vera ja lar p kantin.. Sampai d kantin,sana duduk2 c Lia sama Step mkn aah, kitai dorg dua aah.. Dorg nmpak ja kami trus c Step lambai2 panggil kami, nasib dorg ada beli sdia mihun 2 bungkus tuk kami..

Lia: "Deb, dia minta num hp ko tadi (sambil senyum2 tgok sia)"

Sia: "Aaah.. betul2 bah.. Jadi ko ada bagi lar..?"

Lia: "C Step yg p bagi.. hehehe"

Step: (Dgn cepat defense diri dia) "Kami bertindak mengikut arahan"

F A T E   by Emma Debra (Season 1)Where stories live. Discover now