PIL 5

529 38 0
                                    

'Panggg'

Hanna terpampan . Aryan kaku seribu bahasa .

Muka Hanna merah akibat terkena tamparan perempuan itu . Laju air mata membasahi pipi gadis itu .

'Hey perempuan jalang . Kau dah kenapa ? ' ujar Aryan bengang . Tangan digempal menunggu masa untuk mengamuk .

'Sayang , dia rampas u daripada i' nada suaranya sengaja digedikkan .

'What the fuck bitch? Dia yang rampas aku daripada kau ? Hey sedar lah yang kau tu yang curang belakang aku . Dengan jantan mana kau tidur . Ewahhh sesedap bahasa kau kata dia rampas aku heh?'

Hanna hanya menjadi pemerhati . Tidak berganjak daripada kedudukan asalnya . Pipi yang merah diusap lembut .

Perlahan-lahan Aryan menghampiri Hanna lalu tangan Hanna diraih . Hanna memandang Aryan dengan terkejut . Aryan hanya mengenyitkan matanya .

'Haa since kau pun ada dekat sini , apa salahnya kalau kau jadi saksi .'

'Saksi?!' bentak perempuan itu .

'Ye saksi ' Wajah Hanna yang berada di hadapannya di tenung dalam . Tangan Hanna dilepaskan. 'Hura , would u be my pil till the end of my life?' tenang , cukup tenang .

Iya , memang Aryan merancang gadis itu . Namun , semua plannya musnah akibat kekasih lama Aryan iaitu Ana .

'Aryan u can't do this to me'  Ana mula menangis .

Tangisan Ana langsung tidak dihiraukan . Hanna masih lagi terkejut . Cuba mencari dimanakan punchline Aryan . Namun , dari apa yang di dengar semuanya tampak ikhlas . Tersangat ikhlas .

'Ehem' deheman Aryan mematikan hayalan Hanna . Aryan mengajaknya untuk duduk di bangku hadapan sebuah kedai di situ .

Setelah agak selesa , Hanna memulakan bicara 'Awak buat macam tu sebab nak larikan diri daripada dia kan ?'

'Tak ' balas Aryan . Matanya mencari anak mata milik Hanna . 'Saya betul-betul maksudkannya .'

'Maaf Aryan , saya ..' Hanna kehilangan kata .

'Eh takpe , saya faham . Saya tak perlukan jawapan awak sekarang'

'Awak yakin ?'

'Solat sunat istikharah pun saya dah buat dah Hura . Bagitahu saya bila awak dah bersedia '

Sebelum pulang , mereka sempat singgah di salah sebuah restaurant untuk makan malam .

------------

Malam itu , setelah menunaikan solat isyak , Hanna melakukan solat sunat istikharah . Selesai melakukanya , Hanna mencapai laptop kesayangan nya .

Butang skype ditekan , menunggu orang disebelah sana untuk menjawab panggilan skypenya .

Butang hijau menandakan panggilannya dijawab . Terpaparlah muka appa dan mummynya . Wajahnya sengaja diceriakan .

'Assalammualaikum appa , mummy ehh saeng pun ada ? Ehh anyeong oppa!' Hanna tampak ceria sekali . Semua wajah-wajah yang dirindu ada pada malam itu . Kalau tak ada sahaja yang tak ada .

'Waalaikumusalam . Anyeong Hanna-yaa' balas mereka serentak.

'Appa , mummy sihat ? Saeng dah kurus ? Oppa dah ada yeojachinggu baru?' sengaja Hanna mengusik . Melihatkan wajah adik dan abangnya yang masam itu , Hanna ketawa .

'Mummy dengan appa sihat . Ish Hanna ni , asyik menyakat jee kerja dia . Hanna sihat tak ni ?'

'Sihat' balas Hanna sepatah .

Psychiatrist in Love ((On Hold))Where stories live. Discover now