21

486 27 0
                                    

Papp !!

Buat kali keberapa pipi Iyaz di tampar . Kali ini ditampar padu oleh Najwa . Airmata masih mengalir deras menuruni pipi gebu Najwa.

" Kenapa kau kejam sangat pada Tyaa ?! Kenapa kau sanggup buat Tya macam tu ? Kau kata kau sayangkan Tya ! Tapi ... tapi kenapa kau buat macam ni !! " . Najwa menggoncangkan badan Iyaz kuat . Iyaz hanya mampu menerimanya .

Ashraf menarik Najwa ke dalam pelukannya. Najwa menangis semahu mahunya didada Ashraf . Habis basah baju Ashraf di bahagian dada .

Anis sudah terduduk . Tidak mampu berkata apa apa .

" Berilah aku kesempatan untuk menebus salah aku . Aku tahu aku tak dapat mengembalikan apa yang telah aku rampas tapi sekurang kurangnya berilah aku kesempatan untuk memberikan kebahagiaan kepada orang yang aku sayang !" . Akhirnya Iyaz bersuara .

" Apa maksud kau?" . Zhrh bertanya keras .

" Aku akan memperisterikan Tya . Kami akan bernikah hujung minggu ni " . Jelas Iyaz.

" Tya setuju ?" . Tanya Anis pula.

Iyaz mengangguk perlahan.

" Aku rasa itulah cara yang paling baik buat masa sekarang ni ". Tambah Ashraf . Belakang isterinya diusap lembut . Najwa masih dengan tangisannya.

Iyaz minta diri untuk pulang dahulu setelah semuanya setuju dengan cadangan Iyaz.

Najwa mendongak mencari wajah suaminya apabila tangisannya telah reda.

Ashraf sedang memandangnya sambil tersenyum.

" Abang , Najwa nak tidur sini boleh ? Until Tya sedar " . Pinta Najwa . Najwa mempamerkan muka comelnya.

" Boleh sayang " . Hidung Najwa dicuit.

" Kalau macam tu , abang balik dulu lah . Jaga diri okay " .

Najwa mengangguk laju sebelum bersalaman dengan Ashraf . Dahi Najwa dicium lama seperti biasa.

Najwa memerhati sehingga kelibat kereta Ashraf hilang dari pandangannya.

Najwa masuk dan mengunci pintu . Najwa menapak ke ruangan bilik Tya . Dia berbaring menghadap Tya . Memeluknya erat . Akhirnya dia terlena . Semoga hari esok lebih baik dari hari ini .

_____

" Anis ! Kenapa sejak akhir akhir ni saya rasa awak cuba untuk jauhkan diri awak dari saya? Awak ada lelaki lain ke ? " . Tanya Izran bertalu talu . Lengan Anis dicengkam kuat. Mereka terserempak sewaktu Anis menuju ke parking lot.

" Apa yang awak merepek ni Izran ?tolonglah! Saya tak ada masa la nak fikirkan semua tu . Lagipun kalau saya ada lelaki lain pun , apa masalah awak ? Setahu saya , kita tak ada hubungan yang serius pun . Dahlah ! Saya nak balik " . Anis menarik lengannya dari cengkaman Izran.

Anis terus menerobos masuk ke dalam Audi R8 miliknya . Pintu kereta di lock . Risau kalau kalau Izran bertindak agresif . Atas apa yang berlaku pada Tya , dia mulai untuk sentiasa berhati hati.

Jodoh Antara KITA ✔️Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang