Hoofdstuk 23. Evil Amy

542 20 2
                                    

Met speciale dank Roos-anne, die ons altijd steunt met de moeilijkheden van onze verhalen.. *ahum ahum* zelfs zonder dat ze ze leest.

Amy Julia Campbell

Het is maandag. Maandagen, de dagen die ik het meeste haat. De dagen waarop je beseft: "Hé, het weekend is voorbij. We gaan allemaal weer naar school! Jeahh!"  Niet dus. Maandagen zijn de dagen waarop ik school en alle bedenkers ervan vervloek. Niet echt maar natuurlijk, ze zijn toch allang dood. Dus hen vervloeken zou niet echt helpen.

Ook deze maandag is weer een pretje. Mijn wekker liep niet af vanochtend, vanochtend -was mijn planning dan- om te gaan sterrenkijken met een paar andere kinderen uit Slytherin. Van Madame Lymphatia hebben we geleerd hoe je aan de hand van de sterren de toekomst kan voorspellen. Ze is een aardige vrouw, alleen nogal.. gek. Laten we het zo maar even noemen, ik wil het graag beleefd houden.

Maar omdat mijn wekker dus zo eigenwijs was en me rustig door liet slapen heb ik alles gemist. Ik sla de dekens weg en stap uit bed. Met mijn linkervoet stap ik per ongeluk op de staart van mijn kat Julliet. Julliet sist en blaast even naar me en loopt dan beledigd weg.

De lessen beginnen stipt om 9 uur precies. Hiervoor moeten we nog eten in de Grote Zaal en ons klaarmaken en aankleden. Omdat ik geen zin heb om in mijn pyjama in de Eetzaal te moeten zitten, trek ik vlug mijn gewaad aan en vlecht mijn haar in. Als strikje voor bij de vlecht kies ik een groen-zilver lint.

Ik race de trappen af en schuif vlug aan de Slytherin tafel voor een ontbijtje. Ik groet Faith even die naast me over een boek gebogen zit. 'Wat lees je?' vraag ik. 'Oh, over toverdranken.' mompelt ze als antwoord. Ik knik en vul mijn bord met cornflakes en melk. Ik neem net een hap als Faith zegt: 'Ik ga even naar euh.. naar-' Ze wordt een beetje rood en plagerig kijk ik haar aan. 'Oehh heeft Faith een vriendje?' zeg ik op een plagende toon. 'Nee nou, neejoh, hoe kom je daar nou weer bij? Remus en ik  zijn gewoon vrienden joh, Remus mijn vriendje? Nee belachelijk...' stottert ze terwijl haar wangen nog roder worden.

'Faith en Remus, zaten op het strand...' begin ik luidkeels te zingen. Vliegensvlug duwt Faith haar hand op mijn mond en sist zacht: 'Sssht! Houd je mond oké? Dan haal ik mijn hand weg.' Langzaam knik maar kruis mijn vingers achter mijn rug. Ze knikt opgelucht en haalt haar hand weg. 'WAT ZULLEN ZE GAAN DOEN? ZE GEVEN ELKAAR EEN DIKKE.... ZOEN!' zing ik mijn lied af. Dan pas merk ik dat zowat de hele zaal naar ons zit te kijken. Een maffe grijns verschijnt op mijn gezicht terwijl Faith nog roder word dan ze al was. Man, ze ontploft nog een keer van roodheid...

'ik.. nou euhm.. ik ga even wat doen dus...' zegt ze verlegen en stormt daarna de zaal uit. Ik grijns nog steeds en buig me weer over mijn eten. Eten. Belangrijk onderdeel van je leven, is het niet? Nou voor mij dus wel. Als ik opzij kijk zie ik dat Faith haar boek heeft laten liggen. Nieuwsgierig buig ik me over het boek heen en blader een hoofdstuk.

Ik denk weer aan het plan dat ik bedacht heb. Het was erg gemeen, maar toch.. Ik wilde zó graag spelen! En dit was de enige manier. Het zou niet helpen om naar Faith te gaan en te vragen of ìk zoeker mocht zijn, in plaats van zij..

Ik buig me over het boek heen.

Vocht van de Levende Dood.

Het Vocht van de Levende Dood is een zeer krachtig slaapmiddel, die de drinker in een dodelijke slaap laat komen. Alleen te gebruiken op vijanden.

Benodigde ingrediënten:

Alsem, gemalen slangentanden, Affodil, fijngehakte Valeriaanwortel, hersenen van een Luipaard, Sodejusbonen.

Zou ik dat kunnen maken? Niet dat ik Faith dood wil hebben ofzo, ik wil gewoon graag, nouja.. Ik wil gewoon graag zoeker zijn! En als Faith nu de rest van het schooljaar half bewusteloos in de ziekenzaal ligt..

'Hee! Wat doe je met mijn boek?' Ik schrik op en zie dat Faith naast me staat. 'Oh, ik ehh.. Ik verveelde me.' zeg ik snel. Ze lacht. 'En dus dacht je: laat ik kijken hoe ik iemand kan vermoorden?' zegt ze, terwijl ze naar het boek wijst.

'Wat?! Welnee,' ik voel dat ik rood word. 'Met die drank vermoord je toch niemand? Je slaapt alleen..'

Faith knikt. 'Ontzettend moeilijk om te maken.' zegt ze. 'En je hebt er hersenen van een Luipaard voor nodig, die kun je niet kopen.'

'Waar moet je die dan vandaan halen?' vraag ik. 'Àls ik die drank zou willen maken.' voeg ik er snel aan toe. 'Slakhoorn heeft een kast met daarin allerlei ingrediënten, misschien ook wel die hersenen.' zegt Faith. Ze pakt het boek van tafel en trekt mij mee. 'We hebben toverdranken, kom!'

Confessions of the past - Harry Potter FanficWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu