Chapter 8

4K 103 4
                                    

   Ali menuju ke hospital untuk menjemput Alicia. Memandangkan semua orang sibuk dengan hal sendiri, jadi Ali secara sukarela membantu untuk jemput Alicia padahal sengaja nak spend time more dengan Alicia.

   Dia memasuki bilik wad Alicia. Kelihatan Alicia sedang duduk di birai katil sambil mata tertumpu pada smartphone.

   "Hah dah siap? Jom balik" kata Ali pendek sambil tangannya mencapai beg Alicia."kenapa kau yang jemput. Tak menyusahkan ke?" tanya Alicia. "Orang lain semua sibuk. Aku sorang je yang free." Jawab Ali.

   Beg Alicia di simpan di dalam boot kereta. Ali terus memandu keretanya menuju ke rumah Alicia. 

"Kau ok Alicia?"Tanya Ali

"Haa..? Ah.. ok je. Kenapa?"

"Takdelah. haritu baru je baik cedera. Alih-alih cedera balik"

"Oh.. alah kau tak payah risauah. Aku ok je ni"

"Sure ke ni?"

"Iya lah.. kenapa nak tipu?"

"Alah mana tahu tiba-tiba trauma ke kan?"

"Hishh..  ada-ada je kau ni"

   Suasana menjadi sunyi. Masing-masing melayan dunia sendiri. Alicia mencuri pandang pada Ali sebelum menundukkan muka dan tersenyum sendiri.

...

   Ali memberhentikan kereta di hadapan rumah Alicia. "Hah dah sampai dah". Ali mematikan enjin dan keluar dari kereta. Dia membukakan pintu kereta untuk Alicia. Beg Alicia juga di bawa keluar. 

   "Haa.. jom aku tolong bawak masuk beg kau ni." kata Ali. "Eh tak payah lah. Aku boleh bawak sendiri." Kata Alicia bersungguh-sungguh. "Lagi pun kau dah banyak tolong aku. Aku pun dah banyak susahkan kau"

   "Eh tak apa lah. Kau kan kawan aku. Tapi kau dah tambah hutang kat aku lagi lah jawabnya" Sempat lagi Ali bergurau. " Ish kau ni ada-ada je" Kata Alicia  dengan nada geram yang comel.

   "Urrmm..Anyway, thanks for saving my life this time. Aku tak tahu lah apa akan jadi kalau kau tak datang. Maybe aku takkan survive poison tu" Ucap Alicia. Ya, kalau bukan disebabkan jejaka ni, mungkin dia sudah tidak sempat untuk diselamatkan.

"Ehh.. apa cakap merepek-merepek ni? Aku kan ada. Aku akan pastikan yang kau selamat. I will always be by your side ok, Alicia?" Ucap Ali penuh makna. Itu janji dia. Dia akan pastikan yang Alicia selamat (dia tak bergurau bila cakap pasal orang yang dia sayang).

   Ali menghidupkan enjin dan terus berlalu dari situ sejurus Alicia menutup pintu rumah. 

Sepasang mata memerhatikan mereka dari tadi dari tingkat atas. Dia terus mentup kembali tirai bilik itu setelah Alicia sudah masuk ke dalam rumah. 

Dan orang itu ialah General Rama!

...

   "Macam mana boleh gagal misi aku ni?!" Bentak si penculik. "Dan siapa pulak hero yang selamatkan perempuan tu?" SI penculik ligat berfikir dan mengatur unutk misi kotornya yang seterusnya dan kali ni misinya memelukan pelan yang lebih teliti dan lebih bersedia.

...

Hai readers! Sori kalau chap ni pendek sangat. Tapi sambungannya author akan cuba siapkan as soon as possible okey! 

Stay tune for my next chap!

Ejen Ali (Ali x Alicia)Where stories live. Discover now