"Arghhh! kaki aku.."Kata Haena sambil memegang kaki nya .Pemandu kereta itu terus keluar dari keretanya dan pergi kearah Heana."Awak okay?"Kata pemandu itu dengan risau."Dey! kau buta ke??!!kau nampak aku okay ke sekarang ni??!!"Kata Heana dengan marah."Ehh,kau yang lari tak tengok kiri kanan kau nak salahkan aku pulak!"Balas lelaki tersebut.
Haena mengangkat kepalanya untuk melihat muka lelaki tersebut."Hensem"Kata Haena sambil merenung kearah lelaki tersebut."Okay aku tahu ni semua salah aku,kau nak pergi klinik tak?"Tanya lelaki itu sambil memandang Heana.Soalan lelaki itu dipedulikan oleh Heana."Weyhh! aku tanye kau nak pergi klinik ke tak??!!"Tanya lelaki itu sekali lagi.Lamunan Haena tersedar apabila lelaki itu bertanya.
[Chaewon pergi kearah Heana]
"Weyhh!! Haena kau okay tak??"Tanya Chaewon dengan risau."Ishh!! kenape lah kau selalu muncul mase aku tengah bereyecontact dengan lelaki ni??!!Kata Haena dalam hatinya.
"Aku okay lah"Jawab Haena dengan ringkas."Kau tak okay lah!"Kata Chaewon membantah."Aku okay lah tengok ni"Kata Haena sambil berdiri namun Haena jatuh semula."See,buat malu jer "Kata Chaewon."Yer lah"Kata Heana mengalah."Biar aku hantar"Kata lelaki tersebut sambil mengangkat Haena seperti bridal style.Haena terkejut dengan kelakuan lelaki itu.[Author suka mase ni😂🙈💕][Di klinik]
Haena sedang dirawat dalam bilik rawatan.Manakala,Chaewon teman Heana di bilik rawatan.Lelaki tersebut menunggu mereka berdua di luar bilik rawatan.
[Beberapa minit kemudian,Haena dan Chaewon keluar dari bilik rawatan]
"Dah okay?"Tanya lelaki tersebut sambil bangun dari tempat duduknya."Doktor cakap cuma luka kecil jer pastu ade terseliuh sikit"Kata Chaewon sambil senyum.Haena jalan dengan kaki yang sakit."Biar saya tolong hantar awak berdua"Kata lelaki tersebut."Awak boleh tolong hantarkan Haena ni kat rumah,saya nak pergi ambik kereta saya kat mall"Kata Chaewon sambil melihat Haena.Haena cuma beri pandangan -kau- dah- kenape?!.Namun Chaewon hanya senyum.
[Di dalam kereta]
"Aku Lai Guanlin kau boleh panggil aku Guanlin"Kata Guanlin sambil memandu.Haena hanya menganguk sahaja."Kau ade pape tak nak suruh aku buat untuk tebus balik kesilapan aku?"Kata Guanlin sambil memandang Heana.Haena teringat akan kejadian tadi."Ade"Jawab Haena dengan ringkas."Aper dia?"Tanya Guanlin."Kau kena jadi boyfriend upahan aku untuk cemburukan ex boyfriend aku"Kata Haena."Pehal pulak aku kena jadi boy..."Haena memotong percakapan Guanlin."Kau cakap aper saja kan?So aku nak kau jadi boyfriend upahan aku".Kata Haena sambil memandang ke luar tingkap cermin kereta."Okay But,just untuk cemburukan ex boyfreind kau"Kata Guanlin.
[Ketika sampai ke rumah]
Sebelum Haena ingin memasuki rumah,Dia bertukar nombor dengan Guanlin supaya kerjanya menjadi lebih mudah.Haena membuka pintu rumahnya dengan perlahan."Hah!"Jerit Chaewon."Ohmakkauhijo!"Kata Haena dengan terkejut.Chaewon hanya gelak besar mengalahkan Jaehwan Wanna One.
"Bongok lah kau ni!"Kata Haena dengan marah."Bongok ni lah kawan kau"Kata Chaewon dengan nada merajuk."Kau tak payah nak buat deep kat aku ehh,dah lah kau suruh aku naik kereta dengan mamat lonjong tu"Kata Haena dengan marah."Eleh lonjong dia pon hensem jugak"Kata Chaewon sambil senyum."Ha yer lah semua lelaki kau cakap hensem yang tak hensem nya Pak cik Kodok jiran kiter tu"Kata Haena."Hehehe.."Kata Chaewon dengan malu.
"Dah pergi mandi pastu aku rawat kaki kau yang terseliuh tu"Kata Chaewon dengan lembut."Yer lah"Kata Haena sambil menuju ke bilik nya.
[Keesokan harinya]
Haena duduk di meja makan.Kelihatan Chaewon sedang memakan nasi goreng kimchi."Chaewon"Panggil Haena dengan lembut."Yer"Jawab Chaewon dengan ringkas sambil memakan nasi goreng kimchi.[Author terliur 😋]"Aku sebenarnya upah seseorang untuk menyamar jadi boyfriend aku"Kata Haena dengan teragak.
"Hah?! Jinjja?!!"Tanya Chaewon dengan riak muka tidak percaya.Haena hanya menganguk."Sape orang tu weyh?"Tanya Chaewon ."Guanlin"Jawab Haena dengan ringkas."What?! Ohmykambing!!"Kata Chaewon sambil terkejut."Yer,dia suruh aku bagitahu jer aper yang dia kena buat untuk tebus balik kesilapan dia..So aku pon cakap lah macam tu"Terang Haena kepada Chaewon.
"Wahh!! Daebakk!"Kata Cheawon sambil tepuk tangan."Aper yang daebak nye?"Tanya Haena dengan keliru."Yer lah,kau kan sekarang dah single jadi mane lah tahu tu jodoh kau ke?"Kata Chaewon dengan teruja."Ehh takde makne nye weyhh muka dia tu bersepah kat tepi jalan" Kata Haena sambil buat gaya menyampah."Alah, nanti kau sayang jugak nye kat dia"Kata Chaewon."Weyh! aku tak sabar nak makan nasi minyak kawan aku ni ha mase kahwin"Kata Chaewon."Euww.."Balas Haena.
"Dah kau ni tak pergi kerja ke?"Tanya Haena."Aku ambik cuti 2 hari semata2 nak jaga kau lah"Kata Chaewon sambil membasuh pinggan."Aloh,ni aku sayang kau ni sebab ambil berat pasal aku"Kata Haena sambil memeluk Chaewon."Eee! dah lah tu rimas lah"Kata Chaewon."Wait,kau tak mandi lagi ke?"Tanya Chaewon."Hehehe tak"Jawab Haena."Euww busuklah dah pergi mandi"Kata Chaewon sambil menutup hidungnya."Okay!"Kata Haena dengan teruja.
[Author ingat nak sambung Ep3,tapi sebab Internet lambat macam siput 🐌 😂 jdi Insyaallah Author sambung Ep3 malam nanti...hope korang bersabar😂]
Thanks vote and komen💕
YOU ARE READING
Boyfriend Upahan [Lai Guanlin💕]
Short StoryMengisahkan seorang yeoja yang mencari boyfriend upahan untuk cemburukan ex- boyfriendnya...Tpi lama kelamaan perasaan cinta muncul dalam diri mereka...