Pergaduhan👊

1.4K 154 238
                                    

[Keesokan harinya]

Haena bangun lalu menuju ke ruang tamu dalam keadaan mamai.Chaewon sedang melihat tv sambil memakan snack yang Haena beli semalam.

"Macam mane aku boleh tidur dalam bilik?bukan ke aku tidur dalam kereta Guanlin?"Tanya Haena sambil duduk di sebelah Chaewon.

"Guanlin yang angkat masuk bilik sebab kau tidur mati"Kata Chaewon dengan selamba sambil melihat Haena."Hah??!! Guanlin angkat aku?!"Tanya Haena tidak percaya."Yer betul..Pastu dia cakap yang kau comel bile tidur"Kata Chaewon.

"Omo!!Omma!! Haena dah tak suci ..Hukhuk😭"Kata Haena sambil pura2 nangis.Chaewon mengetuk kepala Haena dengan senduk."Ehh mase bile kau pegang senduk?"Tanya Haena.

Chaewon hanya tersengih."Dia tak buat pape pon lah kat kau"Kata Chaewon sambil menolak Haena."Ye ke?"Tanya Haena lagi."Ye Haena ku sayang"Kata Chaewon sambil menggosok kepala Haena."Euww"Kata Haena sambil menuju ke biliknya.

Haena masih memikirkan aper yang terjadi semalam.

"OMAIGOAT!!Jangan cakap yang aku dah terfalling in love dengan dia!!😫"Kata Haena sambil baring di atas katil.

[Dring...Dring]

Haena menjawab panggilan tersebut."Hello,sapa ni?"Tanya Haena dengan lembut."Saya Jinyoung"Kata si pemanggil.Riak muka Haena terus berubah😱.

"Kau nak aper??!!"Tanya Haena dengan marah."Saya nak awak semula"Kata Jinyoung dengan suara serba salah.

"Kau curang dengan aku pastu kau datang semula dalam hidup..Kau ingat aku.. aper sampah??!!"Kata Haena sambil menahan air matanya dari jatuh.

Chaewon hanya mendengar perbualan Haena dengan Jinyoung.

"Pergi mati lah dengan cinta kau!!"Kata Haena sambil menghempas phonenya di katil.Chaewon memasuki bilik Haena.Kelihatan Haena sedang nangis di atas katil.

"Haena kau okay?"Tanya Chaewon dengan lembut.Haena terus memeluk sahabatnya itu." Tsk..Tsk..Kenapa dia datang dalam hidup aku?"Kata Haena dalam keadaan menangis.

"Aku tahu kau kuat,kau boleh harungi semua ni"Kata Chaewon memberi semangat."Tapi aku tak boleh..."Kata Haena."Maybe kau akan dapat yang lebih sempurna dari tu?"Kata Chaewon sambil mengusap belakang badan Haena.

"Maksud kau?"Tanya Haena sambil melepaskan pelukan dan mengesat air matanya."Maksud aku Guanlin"Kata Chaewon.Haena hanya terdiam.

"Aku tengok Guanlin tu baik,peramah pastu caring pasal kau"Kata Chaewon lagi."Aku tak tahu perasaan aku kat dia macam mane"Kata Haena."Perasaan tu boleh datang bile2 mase jer..."Kata Chaewon sambil keluar dari bilik Haena.

Haena bercadang untuk pergi ke rumah Guanlin.Supaya dia dapat confess kat Guanlin pasal perasaannya yang sebenar.

[Malam]

Chaewon kelihatan tergesa-gesa mengemas barangnya."Kau dah kanape kemas barang nih?"Tanya Haena sambil duduk di atas katil Chaewon."Omma aku sakit kat kampung sebab tu aku kemas barang ni...Aku tidur sana tau!"Kata Chaewon sambil mengemas barangnya.

"Okay..Kau tidur sana berapa hari?"Tanya Haena."Mungkin 3 hari kot"Kata Chaewon."Weyhh lame nya!!"Kata Haena."Alah takpe Guanlin kan ado🌚"Kata Chaewon dengan nada perli."Kau kalau tak sebut name dia tak sah ehh??"Kata Haena."Aku kawan jer lah "Kata Haena lagi."Yer lah tu"Kata Chaewon.

Chaewon sudah pon pergi ke kampungnya.Kini,tinggal lah Haena yang tengah bosan.Kalau ade Chaewon maybe Haena takkan bosan sebab Haena selalu kacau Chaewon.

Haena mengambil keputusan untuk pergi ke rumah Guanlin.

[Ketika di rumah Guanlin]

Ting Tong

Jihoon membuka pintu."Guanlin ade tak?"Tanya Haena."Guanlin baru jer keluar pergi rumah awak"Kata Jihoon."Ouhh ye ke.."Kata Haena sambil menuju ke keretanya."Ehh tunggu!!"Jerit Jihoon.

"Haena terus pergi kearah Jihoon."Kenape?"Tanya Haena."Boleh tak saya nak nombor telefon kawan awak?"Tanya Jihoon sambil tersimpul malu🙈"Ouhh, boleh jer... nah nombor dia"Haena memberi sekeping card kepada Jihoon.Jihoon hanya melemparkan senyum manis.[Asal ayat Author macam berbunga nih😂🌸]

[Di rumah Haena]

Haena nampak seorang lelaki yang sedang dipukul teruk dan orang itu ialah LAI GUANLINN!!!.

Haena memberhentikan kereta nya dan mendekati kearah Guanlin dan Jinyoung.

"Jinyoung cukup lah tu!"Jerit Haena sambil menolak Jinyoung dari terus memukul Guanlin.[Author:kenapa hang tak lawan balik Guanlin weyhh😂]

PANGG!![buat kali ke2]

Haena menampar Jinyoung."AKU TAK SANGKA JINYOUNG YANG AKU KENAL RUPANYA TERUK!!!"Jerit Haena sambil membawa Guanlin masuk ke dalam kereta.Jinyoung hilang kata2.

Guanlin hanya melihat Haena yang sedang memandu."Aku minta maaf kalau menyusahkan kau sampai kau kena belasah dengan Jinyoung"Kata Haena sambil menangis.Guanlin cuma mendiamkan diri.

[Di rumah Guanlin]

Haena membawa Guanlin masuk ke dalam rumah.Jihoon seperti tiada di rumah.Haena membaringkan Guanlin di atas sofa.

"Rumah kau ade 'First Aid' tak?"Tanya Haena."Ade kat dalam almari bilik aku"Jawab Guanlin.Haena sekadar menganguk dan terus masuk ke dalam bilik Guanlin.Haena membuka almari milik Guanlin."Pergh wangi giler baju dia guna perfume ke aper nih?"Kata Haena sambil mencari kotak kecemasan.

Haena terjumpe album milik Guanlin."Nak buka ke tak?"Tanya dirinya.Haena terus membuka album itu.Dalam album itu terdapat gambar Guanlin sedang memeluk ex girlfreindnya iaitu Tyuzu.Haena terus menghempas album itu ke dalam almari."Kenape dengan aku ni?"Tanya Haena.[Haena jeles😝]

"Sorry lah sebab aku,kau yang jadi mangsa"Kata Haena sambil merawat luka di muka Guanlin."Takpe aku kan kuat"Kata Guanlin sambil buat muka macho.Haena menekan kapas di muka Guanlin dengan kuat."Arghh!! sakit lah"Kata Guanlin."Kata kuat..."Perli Haena."Hehehe"Kata Guanlin dengan malu.

"Haena"Panggil Guanlin."Hmm"Jawab Haena.Mereka masing2 memandang satu sama lain.Guanlin mendekatkan wajahnya pada muka Haena[Tutup mata guys🙈💕]

Haena hanya memandang Guanlin dengan pelik."Aku rase aku dah...."Belum sempat Guanlin menghabiskan ayatnya,Jihoon terus membuka pintu yang berdekatan dengan ruang tamu.Haena terus bangun dan buat seperti tidak ade pape yang berlaku.

"Sorry kalau aku ganggu korang"Kata Jihoon sambil menggaru belakang lehernya.Guanlin hanya pandang Jihoon dengan perasaan tidak puas hati.

"Ermm...Aku balik dulu...Bye Kuali...Ehh Guanlin"Kata Haena dengan tergagap."Bye..Thanks sebab rawat aku.."Kata Guanlin dengan awkward.Jihoon hanya menahan suka apabila mendengar Haena tersasul nama Guanlin.

[Haena pulang ke rumahnya]

[Di rumah Guanlin]

"Ishh! kau ni kan kacau aku nak spend time dengan Haena tau!"Kata Guanlin sambil menumbuk lengan Jihoon.Jihoon masih lagi gelak besar.

"Weyhh kau dengar tak dia tersasul nama kau?!...Kuali weyhh!! bapak lawak"Kata Jihoon sambil gelak besar tanpa henti."Kuangjoo!!"Kata Guanlin sambil mengejar Jihoon sekeliling rumah.

[Di rumah Haena]

"Weyhh!! malunya aku!!"Kata  Haena sambil baring dia atas sofa."Dah lah Jihoon nampak aku dengan Guanlin duduk rapat2 pastu aku boleh tersasul nama Guanlin pulak tu!!"Kata Haena seorang diri sambil menjerit.

"Tapi aper sebenarnya Guanlin nak cakap kat aku?"Kata Haena."Ishh!! kalau si budak aegyo tu tak kacau aku date dengan Guanlin mesti aku dah tahu Guanlin nak cakap aper kat aku!!!"Kata Haena dengan geram."Eee!!si Jihoon tu same jer dengan si Chaewon tu! suka kacau orang spend time!!"Kata Haena lagi.

[Fuhh akhirnya Author siapkan EP4😂 Author ade ubah sikit jalan cerita ni...Hope korang suke 🙈💕]

Thanks for vote and komen💕

Boyfriend Upahan [Lai Guanlin💕]Where stories live. Discover now