◜dos◞

98 9 5
                                    

seongwoo yang menerima nota tersebut berasa di'prank' lalu memberitahu kepada rakan-rakannya melalui aplikasi LINE.

+95 liner+

seongwoo send a picture:

seongwoo:hoi siapa yang tampal ni dekat beg aku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

seongwoo:hoi siapa yang tampal ni dekat beg aku

yooa:ntah ntah ada berkenaan dengan apa yang kita bincang tadi?

s.coups:korang dua memang tak guna,cerita apa bukan nak kasi tau

johnny:aku tak berdosa :")

yooa:kami bincang pasal satu kejadian pelik pasal kematian haebin

nayoung:apa yang pelik?

sungjae:lepastu?

seongwoo:tak aku cerita dekat yooa,haebin kan tulis tangan kanan.peliklah dia hiris tangan dia guna tangan kiri.

nayoung:kenapa aku tak terfikir tu.tapi yang pasti aku tau haebin tak bodoh nak bunuh diri.

s.coups:apa kata kita siasat!1!1

yooa:nice ideAAA

johnny:tah tah pembunuh tu yang lekat nota tu,seongwoo

jisoo:sejak bila kau pandai

johnny:masuk masuk dah membabi

seen by 6

⌜killer⌟

unknown number

01100111 01101111 01101111 01100100 01101100 01110101 01100011 01101011

yooa

kau siapa

hampir 3 jam selepas yooa membalas mesej daripada nombor yang tidak dikenalinya itu.mungkin penghantar mesej tersebut memang tidak mahu membalas.yooa terus berjumpa seongwoo selepas tamat kelasnya iaitu kelas kimia.

"kau tau tak ni code apa?",tanya yooa sambil menunjukkan mesej dia dan nombor yang tidak dikenali itu.

"kalau tak silap ni code binary",jawab seongwoo walaupun dia bukan pelajar programming.

"apa maksud dia eh",kata yooa yang penuh dengan rasa curiga.

"cuba google,ada converter dia",balas seongwoo.

yooa ketik huruf-huruf di keyboard telefon pintarnya dan menjumpai apa yang ingin dicarinya.

binary→text converter

yooa mengcopy mesej yang dihantar itu dan menggunakan converter tersebut.hasilnya ialah

goodluck

"aik macam pelik je,exam lambat lagi"kata yooa sambil garu kepala

⌜killer⌟  

"narongg~",panggil s.coups.

"apa",balas nayoung dingin.

"aku panggil narong,bukan stone nayoung",s.coups merajuk.

"hOI HOI",johnny mencelah dan membuatkan nayoung terkejut.

"pUNGKOQ AYAM MAK HANG"latah nayoung.

"astaga anak dara apa ni,takjadi buat bini"kata s.coups sambil mengeleng kepalanya.

"dekat beg aku kan kan kANN,ada nota berdarah tulis catch me if you can",kata johnny selepas mencelah.

"darah betul ke",tanya nayoung dan s.coups serentak.

"betul kot,bau busuk semacam",jawab johnny sambil mengeluarkan nota tersebut dan memberinya kepada nayoung dan scoups.

⌜killer⌟    

to be continued

killer + 95linerWhere stories live. Discover now