28

3.5K 107 0
                                    

Keadaan tersangatlah jangkal dimeja kami. Hanya kedengaran bunyi sudu dan garfu...

Aku dah abis makan jadi aku hanya menunggu sambil layan instagram kejap hehehe bosan weh.
Manakala Rabiatul menerangkan situasi tadi kepada Hanis yang sedang makan, ade jugak Rabiatul berkata "kan Hannah" aku hanya menganggukkan kepala sahaja.

Mikhail?? Tak lama lepas si Daniel tu bla, die pon ikut bla sekali katanya ade hal, tapi sebelum tu, disebab die dah makan aku punye mihun aku suruh die belanje mafin ngan roti hahaha. Die pon beli je, seronok hidup aku lepas ni. *gelak jahat*

"Dah ar jom naik, tinggal kite je kat sini. Ko boleh ar lepak lame2 kat sini, ye la bakal bini ceo." tegur Rabiatul apabila melihat aku yang macam xnak bergerak dari cafe ni.

"Achia~ banyak la ko bakal bini. Ye..ar..ye..ar aku gerak ni, korang tu yang makan macam siput, gigi tumpul. Lembap." balas ku.

Rabiatul dan Hanis hanya membuat muka toya..

Kami berjalan kearah lif dan menunggu..
Sebaik sahaja kami masuk ke dalam lif yang ter buka,

Hanis berkata
"Weh ko x amek cuti ke ape ko nak nikah ni? Aku tengok ko cilek je."
Nak je aku cakap luar 'luar cilek beb dalam perhhh manari dandut' ye la xkan nak tunjuk kite nervous kennn...
Tapi aku biarkan bende tu dan hanya menjawap soalan nye sahaja.

"Rabu aku kerja setengah hari je lepas tu Khamis sampai Sabtu aku cuti, ibu yang suruh die cakap nak carik persiapan yang patut, n lagi pun i ni darah manis xleh asyik keluar sahaja bahaya beb." kata ku gaya ala2 Mak Jemah gitu.

"Owh so kiterang ade lagi sehari setengah je ar ngan ko ni adu sedih arr.." kata Rabiatul
"Ko cuti tu gaji jalan ke?" tanya Hanis "ye do tapi xpe nanti lepas die dah settle die keje balik tu pon kalau laki die bagi ar." sambungnya lagi.

"Yang pasal gaji tu aku xtau n aku xkesah sangat hehehe ko tau kenapa kan..."

"Mentang2 la BAKAL HUSBAND die kaye!" sampok Hanis dengan nada yang sedikit tinggi .

"Aku xkesah pon die kaye ke x ok! Aku pon ade gak duit tapi dah reJEki nak wat camne" cantas ku laju sambil tangan membuat peace 'eeh die ni menyampah pulak aku!'.

"Apa2 pon yang penting aku akan pastikan walau macam mane pon aku akan kekal berkerja. Xnak aku duduk rumah je." sambungku sambil menjelingkan mata.

Belum sempat mereka membalas pintu lif terbuka, aku dan Rabiatul keluar dahalu manakala Hanis tinggal di dalam lif, yela diekan grup lain.

"Hah k arr nanti jumpe ok" kata Hanis sebelum pintu lif kembali tertutup.

"Weh ko nak tau?" hah start dah si Rabiatul ni nak bergosip..

"Xnak!" kata ku malas.
"Whatever! Aku tetap nak cakap jugak. Tapi bukan kat sini kat konya office jap gi aku datang, aku nak siapkan lagi sikit je keje aku yang ko kacau time ko lapa terok tadi."
Katanya.

Ewahh ini dah menyindir.
Aku hanya menjelingkan mata dan mengangukkan kepala. Lepas tu kami terus ke tempat masing2.

💻💼💻💼💻💼💻💼💻💼💻💼💻💼

Aku sedang kusyuk baca report Rabiatul time die sergah masuk bilik aku. Terperanjat aku.

"Woi ketuk ke apake dulu sebelum masuk ni x.. Perhh nasib baik aku x mencarut" marah ku sambil mengurut-urut dada.

"Aku nak gosip dengan pantas.. Nanti lupa hahaha... So macam ni cita die... Tadi time aku cita pasal ko tu kat Hanis an, die marah aku beb! ko tau ape die cakap

Mat saleh itu 'JODOH' aku √Where stories live. Discover now